Goosse schreef:als je de auto inschrijft als oldtimer, heb je geen Z platen nodig, en ook geen gelijkvormigheidsattest. Normaal gezien wordt je paspoort ingescanned bij een uitschrijving bij de RDW. Je krijgt dan een uitvoerbewijs een een deel van het kentekenbewijs mee dat je samen met je verkoopscontract moet laten zien op de duane. Daar krijg je dan je roze vignet (kost iets van een 50cent). Dan is de keuze aan u (het gaat om de crx dacht ik). Of inschrijven met normale nrplaat. Dan moet je via Honda het gelijkvormigheidsattest opvragen (kost 100 euro) en dan met Z-platen naar de keuring. Of je schrijft die in als oldtimer, dan heb je geen gva nodig en kan je met de nrplaat van je daily naar de keuring (wel melden bij verzekering).
Weet er iemand of dit ook geldt voor de honda motoren?
Heb een moto van 1984, invoer komt uit NL, ben douane en al gepasseerd, heb roze formulier tot inschrijving maar ik heb geen GVA,
ik heb me laten vertellen dat NL dit niet heeft.
Heb net een dealer aan de lijn gehad en die vertelde me ook deels het bovenstaande zoals op de site van Honda staat:
Duplicaat gelijkvormigheidsattest
Om een duplicaat van het gelijkvormigheidsattest van uw voertuig te bekomen, dient u als volgt te werk te gaan :
- Ga naar uw Honda-verdeler en vraag hem het daartoe bestemde aanvraagformulier in te vullen (dit document is in zijn bezit).
- Voeg hierbij een attest van diefstal of verlies van uw kaart. Dit attest dient u op het politiebureau af te halen. Uw verdeler zal beide documenten naar ons sturen.
- Betaal 100,00 € administratiekosten aan uw verdeler.
Bij ontvangst van deze documenten zullen onze diensten uw nieuw gelijkvormigheidsattest zo vlug mogelijk naar uw Honda-verdeler sturen.
Maar hoe weet ik of ze een GVA uitgeven voor mijn model? maw of dat bestaat.