Jettn schreef:1) De wagen in NL laten uitschrijven door de eigenaar ( bij rdw ) eventueel transitplaten kopen (vervoer naar belgie). Je krijgt een uitvoerverklaring mee.
2) Met de transitplaten naar een douanekantoor in België rijden met een aankoopfactuur, NL inschrijvingsbewijs, keuringsbewijs (APK) en je identiteitskaart >je krijgt nu het roze inschrijvingsformulier (vignet 705)
3) Gelijkvormigheidsattest aanvragen bij het merk van de auto
4) Met het roze formulier dat je bij de douane krijgt naar je verzekeringsagent
5) Naar de 2dehands keuring
6) Als alles in orde is naar de DIV en je platen in ontvangst nemen.
Ik weet niet of dit helemaal klopt, als ik dingen vergeten ben of fout ben moete maar corrigeren e
grtz
Klopt helemaal , puntje 1 , da wil zeggen , uitvoerverklaring halen , en tevens schorsing van de kentekens , = inleveren van de gele kentekens.
En da kost in totaal 11.55€ , Ik stel voor dat je dat bedrag als belg zelf betaalt , want als de nederlander in nl gewoon verkoopt , dan heeft ie die kosten ook niet.
Transitplaten heb ik voor de accord ook eens gekocht , kon je voor 80€ 3 weken mee rondrijden , maar meestal koop ik die niet , en vervoer ik de auto ofwel op de trailer , ofwel neem ik effe het risico om er gelijk welke plaat effe op te hangen.
Met een auto in 1 kleur word je ni snel zomaar tegengehouden hé.
Roos formulier bij de douane kost je een symbolische 5 eurocent.