HOW TO egr reiniging FK3

handleidingen, how to, DIY informatie

HOW TO egr reiniging FK3

Berichtdoor lekstok » vr 18 mei 2012, 11:33

op vraag van andere leden hier een how to egr reiniging fk3

mijn fk3 begon zeer slecht op te trekken , verloor kracht op 1500tr in 4de

na gevraagd te hebben aan mijn schoonbroer die garagist is bij citroen heeft hij aangeraden eens naar de egr te kijken

Let op, als je fk3 gechipped is kan het gebeuren dat je hem zult moeten remappen , maar dit zal NIET instaan voor het verwijderen van de teer in je inlaatspruitstuk en kan blijven leiden tot slechte prestaties. Dus maak in ieder geval het spruitstuk schoo,

Deze taak duurt ongeveer 1 uur te strippen en opnieuw op te bouwen met 15 minuten of meer om je EGR-klep en het inlaatspruitstuk te hebben gereinigd. je kunt ervoor kiezen om de grille en de dwarsbalk te verwijderen voor een betere toegang indien u er geen ervaring hebt met het werken in krappe ruimtes.

1. Koop vervanging afdichtingen. Deze hebben compressie lippen en kan een goede afdichting niet verzekeren op uw motor als je de oude dichtingen gebruikt. nr's H18715RSRE01 & H18722RBDE01. Uw dealer zal weten wat te bestellen als je vraagt ​​voor de EGR klep afdichtingen .

2. Aankoop / verkrijgen van een bus remmenreiniger van Wurth ( heb ik gebruikt ) en een compresseur

3. Benodigd gereedschap: dopsleutelratel en 12mm en 10mm dop.

4. Licht warme motor.dit zal het lossen van de moeren en bouten vergemakkelijken door roest etc .

5. Verwijder de plastieken kap. 4 moeren. 10mm.

6. Verwijder de peilstok bevestigingsbout. Draai de peilstok uit de buurt van EGR-klep om de toegang te verbeteren. Optioneel geheel te verwijderen.

7. Zoek de bout (gemarkeerd met witte pijl) en verwijder dit eerst. Verwijder de tweede bout op dezelfde manier.

8. Zoek resterende 2 bouten en 2 moeren en te verwijderen. 12mm. Verwijder de klep

9. Schoon EGR klep. De mijne was 70% geblokkeerd.

10. Gebruik remmenreiniger om te helpen met inlaat spruitstuk slib te verwijderen. Dit duurt enige zorg en behendigheid.


11. Monteer nieuwe afdichtingen spruitstuk en de pijp. steek de EGR-klep, draai alle moeren en bouten terug aan in volgorde van dit het laatst afgenomen te hebben

12. plaats de peilstok terug , EGR-klep rubber buis en bovenkap.

Start normaal gesproken en controleer op peilstok lekken. Mijn auto heeft net 2000km sinds reiniging en loopt zonder aarzelen bij alle toerentallen. Sweet :party: .

wat een zeer grote invloed heeft op het slib en teer , is het "zondagsrijden" en waar je gaat tanken , niet te bang zijn om je fk3 soms op de 4000tr te laten tikken
dit komt je egr ten goede , wat een zeer grote invloed had bij mij was de plaats waar ik ging tanken , ik tankte altijd bij dats , ik tank nu bij power , heb deze terug eens open gedaan en er was bijna niets tezien van slib of teer ook sinds ik de reiniging uitgevoerd heb heeft mijn fk3 minder vraag naar "meer" in diesel , zuiniger en ook door dit is mijn luchtbelletjes probleem opgelost

mijn fk3 had 125000km op de teller staan

zal zo snel mogelijk foto's bij zetten ! eerst dit online , pc doet raar , wil geen foto's uploaden :S
een auto is pas snel genoeg als je 'smorgens schrik hebt om in te stappen
Avatar gebruiker
lekstok
Camino user
 
Berichten: 41
Geregistreerd: ma 16 apr 2012, 07:50
Woonplaats: Menen
my honda: FK2
Advertenties:



  • Re: HOW TO egr reiniging FK3

    Berichtdoor Sinister » vr 18 mei 2012, 14:45

    Dit snap ik niet echt: Let op, als je fk3 gechipped is kan het gebeuren dat je hem zult moeten remappen
    Die maps die bij tuners ingeladen worden zijn zo goed als het zelfde bij elke klant dat langskomt, dus dat zal weinig verschil geven remappen.
    Voor grotere intercooler is remap wel nodig, dan kunt ge meer diesel inspuiten en dus nog meer pks halen.

    En inderdaad, zoals een tamzak rijden doet er meer slecht aan dan goed. En vooral autostrade kms doen.

    Goeie guide alleszins :goed:
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: HOW TO egr reiniging FK3

    Berichtdoor blue_civic_driver » vr 18 mei 2012, 15:07

    bij mijne hebbe ze eergisteren ook de (ik vermoed egr-klep) moete kuisen, zat vol vuiligheid op +- 84000km
    + ne sensor in het oliesysteem ergens vervangen en de civic rijdt tot nu toe weer als nieuw :party:

    daarvoor weer ne hoop problemen: foutmeldige vn olie en motorlampje, stilvallen tijdens afremmen of stoppen, inhouden bij optrekken enz.. nu niets meer aan de hand :D
    Avatar gebruiker
    blue_civic_driver
    B16 Poster
     
    Berichten: 354
    Geregistreerd: zo 30 mei 2010, 18:16
    Woonplaats: diest
    my honda: civic
    Advertenties:


    Keer terug naar How To

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten