Ik weet dat veel van ons het laten doen in een Honda garage,maar het is toch altijd leuker om zelf aan de Honda te prullen,en zo leer je ook wat bij
In deze "How to" zie je dat ik ook een Drukmeter erop zet,maar dit is een optie die je zelf moet nemen.
Stap 1 - Eerst en vooral heb je dus je nieuwe Filter nodig,(Teflon tape "als je een drukmeter hebt"),Sleutel 14,17,19,Potsleuteltje 10 met verlengstuk,2 nieuwe aluminium dichtingen,en in mijn geval een drukmeter met koppelstukjes.
Stap 2 - "Als je een drukmeter gaat steken" Tape het schroefdraad in met de teflon.
Stap 3 - Ontkoppel uw battery,want ge gaat tenslotte werken met benzine. Je weet maar nooit!
Stap 4 - Draai uw benzinesdop los. Dit omwille uw ontluchting op uw tank.
Stap 5 - Draai de bovenste bout van de filter los "MET DE HAND" Deze kan redelijk vast zitten. (Sleutel 17 en 19)
Sleutel 19 kan je op de kraag van de filter zelf zetten om tegendruk te zetten.
Een tip: hou er een doek/vod of wat dan ook onder want er gaat redelijk wat benzine uit komen.
Stap 6 - Onderaan de filter draai je het boutje los met sleutel 14,en juist het zelfde als de bovenkant zet je sleutel 19 op de kraag van de filter om tegendruk te zetten om het te lossen.
Stap 7 - Nu dat de toevoer en afvoer van de filter zijn,gaan we de klem lossen om de filter eruit te gaan halen.
Hierbij heb je het potsleuteltje 10 voor nodig met een verlengstuk. (Haal de filter er voorzichtig uit,zodat je de toevoer niet beschadigd)
Stap 8 - Vergelijk rap is een keer dat het wel de goede Filter is. Niet da je er een filter wil gaan in proppen die niet voor jou Honda is.
Stap 9 - Plaats de nieuwe filter terug in de klem en zet deze vast. (Nogmaals...kijk uit voor je toevoer)
Stap 10 - Zie dat je toevoer goed op zijn plaats zit,dit om beschadiging en lekken te voorkomen.
Vervolgens zet je deze vast.
Stap 11 - De 2 nieuwe Aluminium/(of koper) dichtingen ga je zo plaatsen,dat er 1 tussen filter en koppelstuk zit,en 1 tussen het koppelstuk en de bout (of drukmeter)
Hier waar ik nu het koppelstuk voor de drukmeter steek,moet dan de gewone bout terug erop komen als je geen drukmeter gaat steken.
Stap 12 - Draai deze vervolgens terug vast.
Nu ben je normaal gezien klaar met de gewone vervanging van je fuelfilter.
Als je een drukmeter gaat plaatsen,dan gaan we nog iets verder.
Stap 13 - Draai het 90° koppelstuk vast op de fuelfilter.
Draai deze totdat het ongeveer goed staat (VAST IS VAST!!Na VAST komt KAPOT!!!)
Stap 14 - Draai de drukmeter zodanig vast dat deze zo goed mogelijk vast staat en op zijn plaats (niet dat hij nog op zijn kop staat) "Nogmaals !!!VAST IS VAST!!!"
Voila nu zien dat alles goed vast zit "Double Check"!!!
Nu voor je de wagen gaat starten,zet 2x het contact op zodat de nieuwe filter zeker wat benzine erin heeft zitten,dit kan nooit geen kwaad.
Na het starten Double check nogmaals voor lekken!!!
Dit is het zowat,en ik hoop dat deze "How to" jullie iets kunnen verder helpen.
Maar ik ben NIET verantwoordelijk voor fouten die gebeuren door het volgen van deze How to!!!
Het is tenslotte gij zelf die deze fout maakt.