Pagina 1 van 1

verlaging s2000

BerichtGeplaatst: wo 27 feb 2013, 22:28
door V.V.
Gisteren heb ik dus mijn eibach veren gestoken onder Blanche , ik heb even gegoogeld om daar wat meer uitleg over te vinden maar ik vond zo niet direct een deftige DIY....

Dan maar zonder dacht ik ,maar niet zonder mijn nieuwe camera(ik zeg dit zodat jullie ook direct weten dat ik er nog niet zo goed mee kan werken:p) zodat ik hier ook anderen mee kon helpen:Thumb:


1st neem je de wielen af.
Eventueel tegen mogelijke beschadiging kan je een stukje tape erond doen om je geliefde velgen te beschermen als er iets fout gaat een extra voordeel is dat je zo altijd weet welke van de 4 kanten de juiste is.

Afbeelding


dan moet je er toch wel voor zorgen dat je auto veilig staat tijdens de werken.
Persoonlijk heb ik 2 krikken en 2 assteunen geplaats.

Afbeelding

hou een bakje bij de hand om al je bouten en moeren samen te houden.

Afbeelding

1st de achterkant.

uiteraard haal je 1st je bekleding uit zodat je al de bovenkanten van de veerpoten kan zien.
Aan de bestuurderskant zit de benzinetoevoer in de weg , ik heb geprobeerd om er zo bij te kunnen dus bij mij was het niet in deze volgorde van doen maarja jullie hoeven dit dus niet meer mee te maken want ik heb toch wel een hele tijd zitten prutsen...
De toevoerbuis kan je gewoon losmaken aan de kant van de dop.
het zijn 3 moeren van 8 mm , hier zie je er 2 de 3de zit aan de bovenkant:blink:

Afbeelding

daarna moet je nog 1 bout van 10 mm losdoen in de koffer die de toevoer op zijn plaats houd.

Afbeelding

Ik heb wel geen foto van alles los, maar je moet dan gewoon de buis in de koffer trekken en in de richting van de opening van de kofferbak dan heb je alle plaats om rustig overal bij te kunnen.
Vergeet niet van je dop er terug op te stoppen zodat je benzine niet verdampt.

Even ter zijde, de rest van de foto's zijn van de andere kant daar kon ik iets beter bij voor foto's.

Nu kan het echte werk dus beginnen...

De schokbreker maak je los aan de onderkant , de bout is 17mm en de moer is 18mm.

Afbeelding

Er zal redelijk wat spanning op de bout zitten dus zal je moeten blijven draaien tot die eruit is.

Afbeelding

Zo dat zou er dan zo moeten uitzien.

Afbeelding

Daarna ga je even op je bouten waar normaal je wielen opzitten moeten staan en een goeie 'wip' geven zodat de schokbreker uit zijn plaats schiet...
Dit is dan het resultaat.

Afbeelding

dan doe je de bovenkant los de 2 moeren zijn 14mm.
NIET de middelste moer uiteraard die houd de bovenkant van je dempers samen:spank:

Afbeelding

Afbeelding

Tijd om de demper eruit te halen.
Ik heb toen gewoon terug op de bouten van de wielen gestaan en de demper ervantussen getrokken zoals hij toen zat.

Nu kan je de veer tussen een veerklem steken en de schokbreker bovenaan losmaken bij het boutje van 14mm zodat je alles eruit kan schuiven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Dan doe je de spanning van de veer en stop je de veer ertussen waarmee je wilt veranderen.
De kortste van de set zijn voor de achterzijde deze dus 1st.

zorg er wel voor dat je het einde van de veer mooi tegen het einde van de schotelring plaatst.
Moertje terug aanspannen en klaar...

Nu moet je veerpoot aan de bovenzijde in de auto terug vastmaken
en terug (best met 2 man)op de bouten waar je wiel op zit staan om de poot er terug tussen te krijgen en op zijn plaats om de bout die alles op zijn plaats houd erin te stoppen...

KLAAR!!!
maar niet zonder dat je de boel terug mooi hebt opgefrist met tectyl het hoeft niet maar dan is het terwijl ook terug goed voor x jaren.


Nu de voorzijde...


1st maak je de remleiding los van de veerpoot dit wordt vastgehouden met een boutje van 12mm.

Afbeelding

Afbeelding

Dan terug de bout 17mm en moer 18mm lossen van de onderkant.

Afbeelding

Daarna doe je de bovenste arm los die de remschijf vasthoud dit is aan beide zijde vast door 2 bouten van 17mm.

Afbeelding

Afbeelding

Dan kan je dit zo laten hangen en ook even wat tectyl spuiten/kwasten achter de plaats waar de arm vastzit.

Afbeelding

Afbeelding

bovenaan maak je opnieuw dezelfde 2 moeren los van 14mm zodat de demper nu volledig los is.

de veerpoot zou je er nu zo vantussen moeten kunnen halen...

Dan opnieuw de veer tussen de spanner , de veer wisselen en alles in dezelfde volgorde monteren.

opnieuw er ook voor zorgen dat de veer goed in de schotel zit.

dan terug 1st aan de bovenkant de demper vastmaken dan de onderkant en dan terug de arm vastmaken en de remleiding vastzetten...

Terug overal tectyl op en dan ben je klaar....:waaaw:

binnenkort zet ik hier wel nog een foto neer van het resultaat:)


Sorry voor de slechte foto's ik heb er op het moment niet op gelet dat ze zo slecht waren aan het toestel lag het niet(fujifilm X-1s) maar wel aan het feit dat alles fout stond en mijn handen aan de zwarte kant waren om er middenin het werk nog iets aan te veranderen:whistle:


Grtzzzzzzzzzzz

Re: verlaging s2000

BerichtGeplaatst: wo 27 feb 2013, 22:48
door WhiteSol
mooie uitleg :goed: ma op goed te zijn zou ge de vijzen aan de onderzijde nie 100% vast mogen draaien alvorens den auto terug op de grond staat .. kwestie dat de rubbers zich kunnen "zetten" :)

Re: verlaging s2000

BerichtGeplaatst: do 07 maart 2013, 19:17
door who_carez
Top :) Daar dient een forum nu is helemaal voor :) Merci!

Re: verlaging s2000

BerichtGeplaatst: vr 08 maart 2013, 18:00
door rice stopper
en volgende keer gewoon je draagarm ook losmaken ;) dan hoef je niet als een debiel op je wielnaaf staan te springen. want dit vinden je ophangingsrubbers niet zo fijn.

Re: verlaging s2000

BerichtGeplaatst: vr 08 maart 2013, 21:04
door V.V.
volgende keer moej maar komen helpen héé ,

je moe mij dan ook maar eens roepen voor te helpen met jou éé


Grtzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz