Vraag m.b.t. de Honda Jazz

extra forum voor minder voorkomende modellen

Vraag m.b.t. de Honda Jazz

Berichtdoor Hoedje » ma 14 jul 2014, 14:23

Hallo allen,
Mijn moeder en ik zijn al geruime tijd op zoek naar een geschikte auto voor haar, daarom wil ik jullie vragen om jullie meningen m.b.t. de Honda Jazz en eventuele alternatieven. Eigenlijk maakt het merk haar niet veel uit, maar ze zoekt vooral een ruime, betrouwbare auto met makkelijke instap. Dagelijks gebruik, zoals boodschappen doen, is hoofdzaak. Bovendien wil ze niet al te veel aan de auto spenderen, vandaar kijken we in eerste instantie ook alleen naar een tweedehandse auto. Persoonlijk lijkt een Jazz me zeer geschikt voor een vrouw op leeftijd, omdat Honda's natuurlijk bekend staan om hun betrouwbaarheid. Maar ook omdat de Jazz (zowel de eerste als de latere lichtingen) vrijwel altijd goed uit de tests komen, zoals bij deze. Wat dat betreft dus een goede kandidaat. Daarentegen vind ik de Jazz ook tweedehands nog vrij prijzig. Als je zo op online autosites kijkt valt dit wel op als je hem vergelijkt met auto's uit de zelfde categorie. Daarom ben ik ook even op zoek gegaan naar de alternatieven en daarbij zijn me de Renault Modus en de Dacia Sandero is positieve zin opgevallen. Vooral als je bijvoorbeeld kijkt naar tweedehands prijzen van de Dacia Sandero op autoscout24, is het verschil soms echt wel groot. Deze wordt bijvoorbeeld hier en daar al voor 4000,- aangeboden, terwijl een Jazz van dezelfde leeftijd beduidend duurder is. Aan de andere kant is de Sandero weer iets kleiner. Kortom, best een lastige keuze. Graag zou ik jullie mening hierover ontvangen, en dan met name wat de specifieke voordelen van een Honda Jazz boven de genoemde alternatieven hierboven.
Ik zou het me kunnen voorstellen dat de meesten hier een lichte voorkeur voor de Jazz hebben ;)
Wellicht dat de informatie die hier geplaatst wordt ook voor toekomstige kopers in deze categorie interessant kan zijn!
Where words fail, music speaks.
Avatar gebruiker
Hoedje
Dax rookie
 
Berichten: 5
Geregistreerd: vr 20 jun 2014, 17:30
my honda: op zoek naar jazz
Advertenties:



  • Re: Vraag m.b.t. de Honda Jazz

    Berichtdoor bert » ma 14 jul 2014, 19:19

    heb je dan ook de opties vergeleken tussen de jazz en de sandero?
    is nu ook wel appels en peren vergelijken
    ik heb net een jazz vervangwagen, leuke auto zeker om in de stad mee rond te toeren
    koffer is voor mij wat aan de kleine kant maar comfortabel is hij wel(alle opties),enkel mag het een beetje sneller :)
    ruimte voor de bestuurder is goed net zoals die voor de passagiers(beenruimte )
    zeeer gemakkelijk voor te parkeren , de jazz heeft geen dikke raamstijlen zodat het zicht naar alle kanten optimaal is
    dit was echt een openbaring toen ik er voor de eerste x mee reed tegenover mijn civic
    ik kan me ook niet voorstellen dat je de opties en het rijcomfort kan vergelijken tussen een Dacia en een honda
    kwa betrouwbaarheid ben je dan ook best af bij honda
    een fransoos koop je maar 1 x in je leven
    Dacia daarintegen doet het wel beter kwa betrouwbaarheid maar ja, als er niks in/aan/op zit ...
    tja ,ik ga zeker niet stemmen voor een fransoos
    bert
    D17 Poster
     
    Berichten: 207
    Geregistreerd: wo 28 jul 2010, 18:59
    Woonplaats: jakamaka
    my honda: eg
    Advertenties:

    Re: Vraag m.b.t. de Honda Jazz

    Berichtdoor vtiprelude » ma 14 jul 2014, 20:52

    nen dacia kopen ist zelfde als ne renault kopen!

    ik heb natuurlijk een voorliefde voor honda das duidelijk!

    maar ik zit dagelijks in alle merken ook,en de ene is al slechter dan den anderen! maar geloof me aan nen jazz komt werkelijk niets aan!

    kwa gebruiksvriendelijkheid is die top,ook handig is de achterbank die in een oogpink neerligt en terug staat!

    en wat de prijs betreft,nen jazz heeft dan ook standaard al de meeste leuke opties!

    en de reden van de hoge prijs wil ook veel zeggen,nen anderen moeten ze gewoon laag zetten of ze verkopen nie!

    zet de prijzen gelijk en niemand koop nog iets anders dan honda,het enige wat iets anders doet kopen is de prijs,

    maar goedkoop is meestal miskoop!
    once a honda,always a honda.drive fast,drive honda

    what doesn't kill you,makes you stronger!
    Avatar gebruiker
    vtiprelude
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3884
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 23:11
    Woonplaats: in de beschaafde wereld
    my honda: accord tourer
    Advertenties:

    Re: Vraag m.b.t. de Honda Jazz

    Berichtdoor Gunther » ma 14 jul 2014, 22:51

    Heb begin dit jaar van mijn moeder net dezelfde opdracht gekregen. Betrouwbaar / geschikt voor mix van heel korte ritten en soms eens een lange / praktisch / mogelijkheid tot maxicosi etc voor de kleindochter. Ik ben ook een Jazz gaan halen. Eén van de eerste dan nog (2002). 1.3 Benzine. Gebruiks- en onderhoudsvriendelijk.
    Als je naar die motor kijkt zie je dat dat gewoon een doorgevoerde evolutie is van hun jaren '90 motoren (zij het dan wel met distirbutieketting én twinspark) en in mijn geval gaf dit niets dan vertrouwen. Allemaal zo basic nog en je weet dat er geen prullen aan kunnen komen.

    Binnenin ook ruim en gemakkelijk (zetels liggen inderdaad op een mum van tijd plat / eruit). Rijdt leuk voor wat het is en is gewoon onbezorgd rondkarren.
    Mijn ma is er héél content van.

    Maar ga ondanks alle lof nooit een oostblokauto gaan vergelijken met een Honda.
    Organisation is the key to reassembly
    Avatar gebruiker
    Gunther
    H23 Poster
     
    Berichten: 728
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:34
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: Vraag m.b.t. de Honda Jazz

    Berichtdoor Nasty » di 15 jul 2014, 03:51

    Een dacia sandero is gewoon troep. Een vriend van me had 3 jaar geleden eentje nieuw gekocht. Ik weet niet of het opties zijn, maar een middenconsole met opbergvakken is er niet. Centrale vergrendeling is er zelfs niet! Matige isolatie met veel rijgeluid... Leuk als je 75 jaar bent en naar de winkel om de hoek moet.
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: Vraag m.b.t. de Honda Jazz

    Berichtdoor Leplatje » di 15 jul 2014, 04:33

    Heb mij ooit ook een Jazz gehad als vervangwagen en ik was daar toch supercontent van.
    Comfortabel, zuinig, ruim vanbinnen, achterbank die makkelijk plat gaat en vooral ook geen lelijke auto's eigenlijk.

    Ne Dacia zal hier alvast nooit in huis komen, bij aankoop idd een stuk goedkoper maar daar blijft het ook bij.
    Das precies alsof je met de loterij speelt, heb ik ne goeie Dacia of ne slechte. En hoeveel keer win je met de loterij hé...
    Avatar gebruiker
    Leplatje
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1478
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 07:31
    my honda: Civic
    Advertenties:


    Keer terug naar overige honda modellen

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten