Ik ben vandaag die twee wagens gaan bezichtigen.
Deze in Aalst:
De wagen wordt nog steeds dagelijks gebruikt door iemand die in de bouwsector werkt. In de koffer zijn er enkele cementvlekken en een siliconevlek terug te vinden. Het zijn geen grote, maar ze zijn er wel. in de achterbumper is een klein deukje. Aan de voorkant van de wagen ontbreekt er een stukje van de bumper (naast de nummerplaat) en is er een gaatje in een mistlicht (waarschijnlijk van een steentje). De bovenkant van de bumper vooraan werd herspoten omdat er iemand met een trekhaak tegen geparkeerd had (volgens de verkoper). De motorkap (waar de radiator en het reservewiel zitten sluit niet mooi, maar kan handmatig op zijn plaats gedrukt worden (slotje bijregelen????). Op de wagen zijn heel wat beschadigingen. Echte krassen zijn het niet, eerder matte plaatsen. oorzaak onbekend, zou eventueel van de carwash kunnen zijn of is gewassen met een te harde spons. Rond de deurklinken is dit serieus erg en lijken het wel op krassen. Koppeling is nog niet vervangen geweest. In de Airco zit geen gas. De Radio doet het dan weer wel. Het interieur heeft een grote poetsbeurt nodig maar er werd niet in gerookt. De wagen staat volledig origineel (inclusief originele velgen). Ik had de indruk dat de verkoper wel redelijk eerlijk was. Hij wees me zelfs op enkele gebreken. Of het moest zijn dat dit een afleidingsmanoeuvre was om de grote gebreken de verbergen. Hij stelde ook zelf voor om een toerke te doen met de wagen. Volgens mij rijdt de wagen uitstekend. De prijs was "beperkt" bespreekbaar. maar ik heb nog geen bod gedaan. MIJN conclusie is dat de wagen zijn gebreken heeft. Die doen geen afbreuk aan de betrouwbaarheid van de wagen (het blijft een Honda héé
) maar wel aan de waarde ervan.
Deze in Vosselaar:
De wagen staat vijf jaar stil, wel wordt er regelmatig een toerke in de wijk mee gemaakt (volgens de verkoper). Het zou kunnen, er hangen geen nummerplaten aan de wagen. Hij staat in ieder geval al een paar jaar te koop. Vooraan heeft hij redelijk wat last van steenslag) en naast het sleutelgat van de bestuurdersdeur is er een kras. Verder is er op het koetswerk niets aan te merken. De gasveren van koffer en motorkap achteraan zijn versleten en deze blijven dus niet openstaan.
Koppeling werd nog niet vervangen. De airco is in die vijf jaar stilstand niet gebruikt geweest, dus die gaat defect zijn volgens mij. Radio werkt niet, maar daar had hij iets op gevonden waar hij niet veel over wou vertellen (zei hij zelf) maar het kwam er op neer dat hij een ander merk van luidsprekers in zijn deuren had gestoken en dat hij in de middenconsole een standaard radio plaatst. Die radio is er trouwens uit en is er dus een gat in de middenconsole.
Voor de rest ziet het interieur er deftig uit. De wagen staat, behalve de velgen, volledig origineel. Ik had de indruk dat de verkoper een "gladde" jongen is die het goed kan uitleggen maar niet altijd de waarheid spreekt. Zo vertelde hij dat hij op het punt staat een motorfiets te kopen en daarna vertelde hij dat hij hier alles verkoopt om naar Spanje te verhuizen. Hij stond trouwens ook met een Renault Clio V6 die hij wou verkopen (
http://nl.kapaza.be/antwerpen/renault-clio-v6-58196844.htm). Mijn conclusie: De wagen ziet er in betere staat dan de eerste maar ik vertrouw de verkoper niet echt (ik kan verkeerd zijn).
greetings
Tuur