Eindelijk genoeg bijeen gespaard

Enkel specifieke vragen over dit model!

Eindelijk genoeg bijeen gespaard

Berichtdoor Tuur » do 08 sep 2011, 06:02

Hallo

Na een paar jaar afwezig te zijn geweest ben ik terug op het forum. Ik heb me wel opnieuw moeten registreren.
Na enkele jaren van sparen heb ik nu genoeg op de rekening om me eindelijk een (deftige) sportwagen aan te schaffen. Na lang twijfelen tussen een Lotus Esprit en een NSX heeft de NSX de bovenhand gehaald. Daarnaast is voor de Prelude, na jaren trouwe dienst, het einde in zicht. Zaterdag reeds een eerste afspraak om er eentje die te koop staat te gaan bekijken. Weten jullie of er zaken zijn waar ik moet op letten?
Het gaat trouwens over volgende wagen: http://www.2dehands.be/autos/autos/honda/honda-nsx-99230282.html
De verkoper heeft over de telefoon al gemeld dat er over de verkoopprijs niet kan gediscuteerd worden.

greetings & alvast bedankt voor de tips.
Tuur
Laatst bijgewerkt door Tuur op zo 11 sep 2011, 18:11, in totaal 1 keer bewerkt.
Honda, simply the best
Avatar gebruiker
Tuur
B16 Poster
 
Berichten: 379
Geregistreerd: do 08 sep 2011, 05:34
Woonplaats: Maldegem
my honda: NSX
Advertenties:



  • Re: Eindelijk genoeg bijeen gespaard

    Berichtdoor Black Dragon » do 08 sep 2011, 09:01

    weet dat deze al heel lang te koop staan, en dat is voornamelijk omdat de verkoper nooit iets aan z'n prijs wou doen. Wou er in dertijd ook voor gaan kijken maar er was te weinig discussieruimte aan de prijs, want toen wou ie neit onder de 27.000 gaan. Heb me daarna maar 'n andere gekocht.

    waarop letten... best veel... heeft ie ongeluk gehad ? ze zeggen altijd van niet maar kijk toch maar goed. op die kilometerstand zeker de koppeling checken... hopelijk heeft ie em al vervangen want rond die kilometerstand gaan die er meestal door ( ik spreek uit ervaring en dat boeltje kost +- 2500€)

    of de radio nog werkt ! ook iets wat vaak stuk is en wat heel duur is om te laten maken. Airco is juist hetzelfde, die gaan vaak stuk omdat ze niet tegen dat nieuwe gas kunnen, bij mij hadden ze dat aangepast maar meende ook dat dat dik tegen de 2000€ kosste wat de vorige eigenaar zei.

    uiteraard of er geen foutmeldingen zijn, vooral de tractiecontrol durft wel eens failen. is het leder interieur nog in nette staat ? vooral de gewone dingen.

    de rest is zoals bij 'n andere auto. zullen nog wel dingen zijn wat ik vergeet maar dit zijn toch de meest voorkomende bij 'n nsx.

    hopelijk 'n nsx bij hier é :goed:

    mag ik vragen wat prelude je rijd ? ben zelf ook altijd prelude rijder geweest, misschien dat we mekaar kennen :party:
    Avatar gebruiker
    Black Dragon
    B18 Poster
     
    Berichten: 444
    Geregistreerd: ma 19 jul 2010, 16:32
    Woonplaats: Houthalen-Helchteren
    my honda: NSX , ATR , civic
    Advertenties:

    Re: Eindelijk genoeg bijeen gespaard

    Berichtdoor dom » do 08 sep 2011, 15:42

    ook is PM'en naar Pink Danny Tuur, die heeft er ondertussen al 2 staan denk ik.

    Als je bereidt bent met een rechtsgestuurde te rijden heb je er voor minder dan de helft ene in Engeland ;-)
    Avatar gebruiker
    dom
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2561
    Geregistreerd: zo 17 okt 2010, 19:16
    Woonplaats: Deurne
    my honda: Del Sol Motegi
    Advertenties:

    Re: Eindelijk genoeg bijeen gespaard

    Berichtdoor Black Dragon » do 08 sep 2011, 16:52

    in engeland heb je ze goedkoop, maar niet zo goed als hier, de Britten gaan heel anders om met hun voertuigen dan wij. Voor hun is dat meer 'n vervoersmiddel, vind 'n nsx 'n iets te dure aangelegenheid om dat ginder te halen, tenzij je ermee op het circuit wilt gaan zodat ie niet puntgaaf moet zijn. Overtijd stond er zelfs eentje voor amper 14.000 euro ginder, maar uiteraard altijd gebreken aan, en als je 'n goede wilt, betaal je evenveel als hier, en dan heb je het stuur nog aan de andere kant (wat op zich ook niet echt onaangenaam rijd) maar de verkoop achteraf dat is meestal wat anders...
    Avatar gebruiker
    Black Dragon
    B18 Poster
     
    Berichten: 444
    Geregistreerd: ma 19 jul 2010, 16:32
    Woonplaats: Houthalen-Helchteren
    my honda: NSX , ATR , civic
    Advertenties:

    Re: Eindelijk genoeg bijeen gespaard

    Berichtdoor jonas (R-garage) » do 08 sep 2011, 17:29

    km-stand is te hoog voor die prijs ,waar ik dan mee bedoel dat de motor al enige zwakte zal vertonen bij sportief gedrag ..voor de rest mooie wagen en bekende wagen ,een andere kleur zou mij ook leuker wezen ..
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: Eindelijk genoeg bijeen gespaard

    Berichtdoor Pink Danny » do 08 sep 2011, 17:54

    Ik vind de prijs correct. ;)
    Achteraf ni komen bleiten , met ne nissan niks al last... :) Of ne soeparoe...
    Avatar gebruiker
    Pink Danny
    Moderator
     
    Berichten: 3644
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 19:44
    Woonplaats: Rijkevorsel
    my honda: NSX
    Advertenties:

    Re: Eindelijk genoeg bijeen gespaard

    Berichtdoor Black Dragon » do 08 sep 2011, 17:59

    prijs vind ik ook correct (mits ie in orde is) dus zeker dat aspect van de koppeling vragen.

    kleur is ieder zijn ding, zelf vind ik 'n geel, zwart of rood met 'n zwart dak het mooiste. Maar dat is voor ieder persoonlijk. Van deze vind ik de velgen zelfs afschuwelijk ! haha :lol: maar eerlijk gezegd... de velgen onder de mijne vind ik ook afschuwelijk :lol: :D
    Avatar gebruiker
    Black Dragon
    B18 Poster
     
    Berichten: 444
    Geregistreerd: ma 19 jul 2010, 16:32
    Woonplaats: Houthalen-Helchteren
    my honda: NSX , ATR , civic
    Advertenties:

    Re: Eindelijk genoeg bijeen gespaard

    Berichtdoor Tuur » vr 09 sep 2011, 05:54

    Allereerst allemaal bedankt voor de antwoorden.
    Als ik het goed voor heb zijn het dus de gewone zaken waar ik moet op letten en zijn er geen specifieke NSX problemen.
    Ik ben wel van plan om hem in te schrijven als "classic car" en tijdens de komende wintermaanden met mijn Prelude te blijven rijden.
    Ik wil gewoon de nieuwe BIV die er aankomt voor zijn.
    Ondertussen ook contact opgenomen met de verkoper van volgende wagen:http://nl.kapaza.be/oost-vlaanderen/honda-nsx-57905170.htm
    Ook daar mag ik zaterdag eens langsgaan.

    @ Black dragon: mijn eerste Prelude was een derde generatie Prelude (1989). Die heb ik acht jaar geleden weg gedaan omdat ik mij een vierde generatie (1994) gekocht heb. Onlangs heb ik daar een klein accidentje mee gehad en dat is wegens allerlei omstandigheden nooit deftig hersteld geweest. Aan de zijkanten zijn ook plaatsen roest verschenen. Het zou kunnen dat ik hem na de winter eens grondig onder handen neem.

    greetings
    Tuur
    Honda, simply the best
    Avatar gebruiker
    Tuur
    B16 Poster
     
    Berichten: 379
    Geregistreerd: do 08 sep 2011, 05:34
    Woonplaats: Maldegem
    my honda: NSX
    Advertenties:

    Re: Eindelijk genoeg bijeen gespaard

    Berichtdoor Black Dragon » vr 09 sep 2011, 08:48

    tuur bespaar je de moeite om naar die nsx te gaan kijken... ben daar geweest 'n 3 weken terug met 'n kameraad.... dat is 'n wrak... koppeling op, vol met krassen, moet eigenlijk compleet opnieuw gespoten worden, ongeluk gehad vooraan, ongeluk gehad langs links, interieur ziet er niet meer uit, als je in het interieur iets vastneemt heb je het letterlijk in je handen, gat in de achterbumper, koffermatten vol met cement en kalk...

    en de verkoper zeverde er nogal op los dus... geen betrouwbare nsx.

    moest je nog stukken zoeken voor je prelude, ik heb er hier nog héél wat liggen, dus dan laat je maar wat horen :goed:
    Avatar gebruiker
    Black Dragon
    B18 Poster
     
    Berichten: 444
    Geregistreerd: ma 19 jul 2010, 16:32
    Woonplaats: Houthalen-Helchteren
    my honda: NSX , ATR , civic
    Advertenties:

    Re: Eindelijk genoeg bijeen gespaard

    Berichtdoor gert » vr 09 sep 2011, 11:49

    Tuur schreef:Hallo

    Na een paar jaar afwezig te zijn geweest ben ik terug op het forum. Ik heb me wel opnieuw moeten registreren en het "even voorstellen" topic heb ik (nog) niet gevonden.
    Ik ben Tuur (echte naam is Danny). Ben 46 jaar en woon in Maldegem. Ik ben fabrieksarbeider van beroep en heb in een ver verleden nog naar school geweest voor automechanicien. Ondertussen ben ik 13 jaar tevreden Honda rijder.
    Na enkele jaren van sparen heb ik nu genoeg op de rekening om me eindelijk een (deftige) sportwagen aan te schaffen. Na lang twijfelen tussen een Lotus Esprit en een NSX heeft de NSX de bovenhand gehaald. Daarnaast is voor de Prelude, na jaren trouwe dienst, het einde in zicht. Zaterdag reeds een eerste afspraak om er eentje die te koop staat te gaan bekijken. Weten jullie of er zaken zijn waar ik moet op letten?
    Het gaat trouwens over volgende wagen: http://www.2dehands.be/autos/autos/honda/honda-nsx-99230282.html
    De verkoper heeft over de telefoon al gemeld dat er over de verkoopprijs niet kan gediscuteerd worden.

    greetings & alvast bedankt voor de tips.
    Tuur



    heb een 3weken gelede met deze verkoper gebeld, er zou wel een probleem zijn met de muziekinstallatie... zou hij op één of andere manier zelf gefixt hebben
    ik stelde hem ook een paar vrage over de nsx waar ie via de telefoon geen antwoord op wou geven.
    ik weet ook dat ie niet onder de vraagprijs wilde gaan, ik zou zeggen ga eens kijke en hou ons op de hoogte ;)
    Afbeelding

    dankzij de fake shit wordt het echte meer gewaardeerd. ga zo door :goed:
    Avatar gebruiker
    gert
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2159
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 15:45
    Woonplaats: dessel
    my honda: eg6 sir-s
    Advertenties:

    Re: Eindelijk genoeg bijeen gespaard

    Berichtdoor White-ITR » vr 09 sep 2011, 11:50

    bij mol motors sta nog ne hele mooie voor 25000 met 140000 km :goed:
    Avatar gebruiker
    White-ITR
    D17 Poster
     
    Berichten: 298
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:50
    Woonplaats: kasterlee
    my honda: integra R / accord
    Advertenties:

    Re: Eindelijk genoeg bijeen gespaard

    Berichtdoor jablo » vr 09 sep 2011, 11:51

    Foto's dateren van 2009
    Avatar gebruiker
    jablo
    B20 Poster
     
    Berichten: 538
    Geregistreerd: di 12 okt 2010, 19:21
    my honda: civic,prelude
    Advertenties:

    Re: Eindelijk genoeg bijeen gespaard

    Berichtdoor gert » vr 09 sep 2011, 11:52

    White-ITR schreef:bij mol motors sta nog ne hele mooie voor 25000 met 140000 km :goed:


    dieje staat al wel 2dage niemeer vanvoor, kvraag men eige af of em mss al verkocht is :denk:
    Afbeelding

    dankzij de fake shit wordt het echte meer gewaardeerd. ga zo door :goed:
    Avatar gebruiker
    gert
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2159
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 15:45
    Woonplaats: dessel
    my honda: eg6 sir-s
    Advertenties:

    Re: Eindelijk genoeg bijeen gespaard

    Berichtdoor Sennini » vr 09 sep 2011, 15:20

    White-ITR schreef:bij mol motors sta nog ne hele mooie voor 25000 met 140000 km :goed:


    Als dat die rode vanuit de showroom was dan kan ik alleen maar zeggen super net ding :goed:
    Avatar gebruiker
    Sennini
    B16 Poster
     
    Berichten: 331
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:33
    Woonplaats: Belgisch Limburg
    my honda: 09 CRV+91 EE8+02 GD1
    Advertenties:

    Re: Eindelijk genoeg bijeen gespaard

    Berichtdoor WhiteSol » vr 09 sep 2011, 15:45

    bij mullens sta ook ne rode in de showroom ;) 60 000 km's .. zieter echt piekfijn uit .. toen is gepolst bij Gaspard en rond de 35000 zou m MISSCHIEN wegmogen :D
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar nsx

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast