Op wat moet ik letten bij de aankoop van een S2K ?

Enkel specifieke vragen over dit model!

Op wat moet ik letten bij de aankoop van een S2K ?

Berichtdoor ekjohn » ma 10 maart 2014, 11:55

Beste S2k - kenners, Op wat moet ik zeker goed opletten bij het aanschaffen van een S2000 ? :denk:

Ik vind namelijk veel RHD die van prijs/km's heel goed meevallen. Is RHD niet lastig om mee te rijden?
Ook zijn er 2 verschillende modellen als ik mij niet vergis, de pré-face, en de facelift ?

De prijs van een facelift ligt me wel wat te hoog ;) Ik hoor het graag van de kenners onder ons :D
Avatar gebruiker
ekjohn
Camino user
 
Berichten: 37
Geregistreerd: di 13 dec 2011, 00:46
Woonplaats: Lebbeke
my honda: EJ9
Advertenties:



  • Re: Op wat moet ik letten bij de aankoop van een S2K ?

    Berichtdoor vince_ek9 » ma 10 maart 2014, 12:49

    Rhd ben je snel gewoon hoor.
    Over s2k kan ik je niet veel vertellen.
    Maar ep3 en s2k is appelen en peren vergelijken. ;)
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    vince_ek9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1138
    Geregistreerd: ma 03 okt 2011, 17:26
    Woonplaats: Westerlo
    my honda: '97 EK9/'97 DelSol
    Advertenties:

    Re: Op wat moet ik letten bij de aankoop van een S2K ?

    Berichtdoor Jordyke190 » ma 10 maart 2014, 12:56

    vince_ek9 schreef:...
    Maar ep3 en s2k is appelen en peren vergelijken. ;)...


    Inderdaad
    Ge moet zien waarvoor je de wagen wil gebruiken hé ... Cabrio ... or NO Cabrio ... That's the question :D LOL met dees weer zou ik het wel weten 8-)
    Jordyke190
    B16 Poster
     
    Berichten: 304
    Geregistreerd: wo 10 okt 2012, 19:45
    Woonplaats: Balen
    my honda: Integra DC2
    Advertenties:

    Re: Op wat moet ik letten bij de aankoop van een S2K ?

    Berichtdoor zero » ma 10 maart 2014, 13:46

    je moet eerst en vooral afwegen welk model je wil,

    het model 2000-2003 of de facelift van 2004-2009

    bij de eerste modellen moet je er eerst en vooral op letten dat ze al hun recall's hebben gekregen, de belangrijkste is de oliesproeiers op de krukas.

    de prefacelifts hebben ook last van de ophanging die gaat vast zitten, daarmee bedoel ik de bouten van de driehoeken, camber en caster regeling. als ze vastzitten krijg je ze niet meer los en kan je beginnen slijpen aan je mooie S2000, dus best eentje zoeken waar het allemaal al eens gedaan is.

    Olieverbruik, er zullen bitter weinig prefacelift S2000's zijn die geen olie pakken, maar te veel is te veel natuurlijk, hou het verbruik de eerste maanden goed bij zodat je weet hoeveel hij verbruikt, "olie kost minder dan motoren"

    De softtop, de eerste modeljaren, ik dacht tot 2002 hebben een softtop met een plastieken ruitje, dit wordt al eens dof, de softtop zelf durft ook al eens scheuren onderaan bij de deur, op zich geen ramp maar eentje met een vervangen top met glazen ruitje is een pluspunt.

    Rijgedrag, het 2000 model is het meest hardcore, heeft de stijfste stabilisatiestangen en het meest gesperde diff, naderhand hebben ze soepelere stabilisatiestangen gestoken en is het diff minder gesperd, de juiste jaren weet ik niet van buiten.

    dus ze zijn tricky bij nat wegdek, eens ze beginnen uit te breken moet je van zeer goeden huize zijn om ze terug recht te krijgen.

    Verder zijn er nog enkele verschillen in koplamen, achterlichten, interieur en de bumpers allemaal afhankelijk van het jaartal.

    Hou er ook rekening mee bij aankoop van een rhd dat je de koplampen moet vervangen en dat die duur zijn, dit geld voor alle S2000 onderdelen.

    de laatste tip, maak u een account op http://www.honda-S2000.be daar zit tonnen info en de meeste Sjes zijn er wel bekend.

    nog vragen shoot
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    zero
    H23 Poster
     
    Berichten: 715
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 22:15
    Woonplaats: Humbeek Beach
    my honda: 2004 S2000
    Advertenties:

    Re: Op wat moet ik letten bij de aankoop van een S2K ?

    Berichtdoor Tuur » di 11 maart 2014, 07:56

    ekjohn schreef:Is RHD niet lastig om mee te rijden?

    Er zijn er die zeggen dat je dat rap gewoon wordt, maar......
    Als je op een twee vaksweg wil voorbij steken moet je al serieus op het andere vak gaan rijden om te zien of er geen tegenligger komt.
    Ticketje nemen aan een betaalparking zit er ook al niet in als je geen passagier hebt.
    RHD kan goedkoper zijn in aanschaf maar als je die wil verkopen zal je er ook minder voor terug krijgen.
    Volgens mij is RHD enkel aangewezen bij auto's waarvan er geen LHD te koop zijn.

    Succes op je zoektocht.
    Honda, simply the best
    Avatar gebruiker
    Tuur
    B16 Poster
     
    Berichten: 379
    Geregistreerd: do 08 sep 2011, 05:34
    Woonplaats: Maldegem
    my honda: NSX
    Advertenties:

    Re: Op wat moet ik letten bij de aankoop van een S2K ?

    Berichtdoor Solke » di 11 maart 2014, 16:23

    Zero heeft alle info mooi opgelijst, vooral de ophanging is meestal prijs als je een prefacelift koopt en dat vergt nogal wat slijpwerk, dit en de cabrio kap kunnen het een duurkoop maken :dom:
    Ook koffiemolen geluid bij de diff kan een duur grapje worden.

    Velen zeggen dat je RHD gewoon wordt, mijn RHD (non honda) ging alvast de deur uit wegens te gevaarlijk tijdens het inhalen, je ziet tegenliggers gewoon niet aankomen en inhalen ga je toch doen met de S.
    RHD is natuurlijk goedkoper kwa budget maar dan ook minder waarde later bij verkoop. Dus afhankelijk van wat je er mee wilt aanvangen kun je hier best zelf over beslissen.

    Meest hardcore rijden is idd de Prefacelift setup maar voor mij dan met de looks van de facelift wat maakt hem heel wat jaartjes jonger uitzien.
    Olieverbruik zit idd op alle prefacelifts want nu zitten ze toch allen bijna boven de 100K op de teller maar hoe beperkter hoe beter dus zeker olie vaak nazien.
    Verder heb ik er nog geen seconde spijt van en met weer als deze week alle dagen genieten, dus ga ervoor :goed:
    Avatar gebruiker
    Solke
    D16 Poster
     
    Berichten: 168
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 18:59
    my honda: S2000
    Advertenties:

    Re: Op wat moet ik letten bij de aankoop van een S2K ?

    Berichtdoor Mol » di 11 maart 2014, 18:02

    en er rekening mee houden dat je belachelijk weinig plek hebt om iets te laden :lol:
    Drive it like you stole it !!!!
    Mol
    D14 Poster
     
    Berichten: 52
    Geregistreerd: zo 13 mei 2012, 18:48
    my honda: s2000/ civic ee9
    Advertenties:

    Re: Op wat moet ik letten bij de aankoop van een S2K ?

    Berichtdoor ToyotaFreak » di 11 maart 2014, 19:24

    Als je niet op 1 meter van je voorligger rijdt, dan kun je goed genoeg zien wat er van de andere kant komt, voldoende afstand houden dus en ver vooruit kijken, m.a.w. anticiperen en dan heb je geen problemen met inhalen op een tweevaksbaan. Als je gaat bumperkleven zie je natuurlijk niet wat er afkomt, maar dat is met lhd meestal ook zo :)
    Voor de rest, drive through doe je best met passagier, net als parkings met een slagboom :)

    Verder is er natuurlijk de prijs, ik zie er 2 te koop staan op het s2000 forum voor 7500 en 7800 euro, een deftige LHD kost bijna het dubbele, uiteraard krijg je er minder van bij herverkoop, maar je hebt er natuurlijk ook minder voor betaald en je hebt nog de helft over voor eventuele mods en natuurlijk onderhoud.

    Ik heb zelf 2 jaar met een RHD Impreza gereden, en na een paar km ben je dat gewoon, dus bang moet je er niet van hebben.

    Grtzz
    ToyotaFreak
    D14 Poster
     
    Berichten: 51
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:25
    Advertenties:

    Re: Op wat moet ik letten bij de aankoop van een S2K ?

    Berichtdoor Vtec » wo 12 maart 2014, 09:39

    lekke koppelingscilinder aan pedaal
    TCT kettingspanner geratel op lage toeren en/of stationair
    werking en dichtheid/staat dak
    kleven remklauwen voor en achter
    synchros versnellingsbak (vooral 2e), moet altijd ok schakelen koud en warm imo
    staat compliance bussen voorste draagarmen, durven scheuren

    Maar zijn sowieso erg betrouwbare auto's als ze verzorgd zijn! :)
    Vtec
    Camino user
     
    Berichten: 20
    Geregistreerd: vr 01 nov 2013, 19:34
    Advertenties:

    Re: Op wat moet ik letten bij de aankoop van een S2K ?

    Berichtdoor V.V. » do 20 maart 2014, 00:00

    Ook opletten van kleurverschillen ... Het kan al eens gebeuren dat er hier of daar iets is herspoten omwille van steenslag een ongeval (het blijf een rwd sportwagen)of parkeerschade...
    Schade moet zowieso goed hersteld zijn maar de parelmoerlak is heel moeilijk te spuiten zonder kleurverschil...
    Heel veel Sjes worden dan ook bijna volledig herspoten omdat de meeste die ik ken vanop het S2000 forum allemaal heel kritisch zijn op hun wagen :denk:

    Ook aan de achterste wielkasten goed opletten van roest en eventuele herstellingen waar een nieuw paneel is ingelast die moet namelijk ook goed aan elkaar gepuntlast zijn, anders heb je roest...

    Trek er zeker ook die stomme beschermstrip af die bv. ook aan een civic zit op die rand aan de binnenzijde.

    Als hij verlaagd is of was ook kijken of er driveshaftspacers tussen zitten tussen de homokineten en het diff anders mag je er zeker van zijn dat die ook zullen kapot gaan en das een dure grap..

    clutch buzz moet je ook van opletten das een zoemend geluid die van ee versnellingsbak komt ook bij de pre face lift only
    GrtzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzAfbeelding
    ..................................................... the power in my dreams
    Avatar gebruiker
    V.V.
    B20 Poster
     
    Berichten: 587
    Geregistreerd: wo 14 apr 2010, 21:33
    Woonplaats: nieuwpoort
    my honda: EJ9/S2000
    Advertenties:


    Keer terug naar s2000

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten