Stock s2000

Enkel specifieke vragen over dit model!

Stock s2000

Berichtdoor martin001 » za 20 jul 2013, 13:53

Dag allemaal

Ik ben al een tijdje aan het overwegen om een s2000 te kopen. Ik rij nu met een fn3 dus de diesel met 202 pk en ik had verwacht dat een s2000 een pak sneller zou zijn. Nu vertelde een kameraad van mij dat hij (hij rijdt met een dc2 met wel enkele opties) een pak sneller is dan een s2000, dat hij al eens samen met en tegen ene gereden heeft. Hij beweert dat de s2000 minstens 20pk verlies door de aandrijfas omwille van rwd. Nu zelf ben ik een beetje trager dan die dc2 dus ik vraag mij af of ik dan ongeveer even snel zou zijn met een s2000 dan met mn diesel. Kheb wel een voordeel met mn koppel maar de s2000 is lichter en heeft toch ook wat pks meer. Nu kweet het wel dat de s2000 int totaalpakket een heel andere wagen is ma khad toch ook gedacht dat die een pak sneller zou zijn als mijne dus nu vraag ik mij dus af of dit effectief zo is. van 0-100 zou hem toch ook een 2 sec sneller moeten zijn dan mijne.

Hier zullen er ongetwijfeld wel veel mensen zijn die een s2000 hebben of gehad hebben en kvraag me af wat hun indrukken zijn. Eventueel al mensen die tegen dc2's gereden hebben?

greetz
Turbolag is the moment your opponent thinks he's winning
Avatar gebruiker
martin001
D17 Poster
 
Berichten: 284
Geregistreerd: ma 20 feb 2012, 16:43
Woonplaats: 3520 Zonhoven
my honda: Honda fn3
Advertenties:



  • Re: Stock s2000

    Berichtdoor HONDAfreak » za 20 jul 2013, 22:00

    Hey de S2000 is iets sneller dan de DC2 (rij nu met een s2000 en mijn vorige was een DC2) als er iemand met een stock s2000 verliest tegen een stock dc2 is het ofwel de auto die "opgereden" is ofwel diegene die erin zit die ni kan rijden :D

    Pas op tverschil is niet supergroot é, je zit idd met de overbrenging en denk dat ie ook wat zwaarder is.

    Geef de S2000 een CAI luchtfilter ofwel de luchtfilterbox modificatie en dat scheelt direct wat, origineel hebben ze net voor het vtec punt een dip (hebben de meeste honda's eigenlijk wel) en deze is hiermee verholpen!

    Verder vind ik koop je een S2000 niet enkel voor aan elk verkeerslicht vol gas weg te scheuren, het is zo'n zalige wagen om mee te rijden dat gewoon rondcruizen heel plezant word zeker zoals het nu weer is tegen de avond :P

    grtz
    Avatar gebruiker
    HONDAfreak
    B18 Poster
     
    Berichten: 445
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 20:25
    Woonplaats: Letterhoutem
    my honda: CRX / Accord / NSX
    Advertenties:

    Re: Stock s2000

    Berichtdoor martin001 » zo 21 jul 2013, 07:49

    Hey

    Idd tov dc2 is een s2000 zwaarder. Mn kameraad zn dc2 is niet meer stock en de s waar hij tegen reed wel. Idd de s is een heel ander soort auto ik weet het wel ma khad ook gedacht dat hij wel een pak sneller zou zijn dan mn diesel ma da gaat dan ook ni zijn wrs
    Greetz
    Turbolag is the moment your opponent thinks he's winning
    Avatar gebruiker
    martin001
    D17 Poster
     
    Berichten: 284
    Geregistreerd: ma 20 feb 2012, 16:43
    Woonplaats: 3520 Zonhoven
    my honda: Honda fn3
    Advertenties:

    Re: Stock s2000

    Berichtdoor kennytje0 » zo 21 jul 2013, 08:01

    een diesel met chip is tegenwoordig ook erg snel. ik had een a3 die gechipped was naar 163pk en 0-100 sprint komt daar zéér dicht bij een ep3.
    zodra ik die 150km/u gepasseerd was reed die ep3 mooi van me weg dan stelt een diesel bitter weinig voor.
    verder komt daarbij nogeens de beleving dan stelt een diesel helemaal niks meer voor.
    Daily : bmw e46 320d berline, M pack, Breyton Gtp wheels, BBS RS700 wheels, wrapped in 3m dinoc m261
    Tracktoy (soon to be): B-series powered ej9
    kennytje0
    D17 Poster
     
    Berichten: 204
    Geregistreerd: wo 04 jan 2012, 02:51
    Woonplaats: Westmalle
    my honda: civic ej9
    Advertenties:

    Re: Stock s2000

    Berichtdoor leon » zo 21 jul 2013, 22:31

    2 weken terug wat met mijn S en een vriend met z'n EP3 gespeeld (EP3 heeft kpro +- 240PK) dus die liep wel aardig uit op de S, stukje lichter, vtec eerder, beter afgesteld gewoon.

    Dan vorige week de EP3 ''sprint'' zien doen tegen JDM ITR (geen interieur, dus - paar KG's) en die bleef toch behoorlijk goed bij.

    Dus dat een ITR een S bij kan blijven of zelfs voorbij kan is goed mogelijk, denk zelfs dat ik met mijn B16 EG de S het redelijk lastig kan maken, top zal wel beter zijn van de S en dan wel uitlopen. Vindt zelf de S ook niet zo ''fel''. Komt goed vooruit daar niet van, maar daar heb ik geen S2000 voor gekocht ;), zo iets koop je als liefhebber, dus ik denk dat je toch even moet nadenken waarom je een S2000 zou willen kopen.
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    leon
    B18 Poster
     
    Berichten: 439
    Geregistreerd: ma 03 mei 2010, 18:32
    Woonplaats: Koewacht (NL)
    my honda: EG/CRX
    Advertenties:

    Re: Stock s2000

    Berichtdoor integradical » zo 21 jul 2013, 22:35

    ik ging een S ook redelijk voorbij,nog zonder edelbrock,toda,65mm gasklep ,stond toen nog op 193pk en 180 koppel ofzo
    EGferiosquad
    four door for more whores
    sedan=business in the front,party in the back
    bompabak ftw
    Avatar gebruiker
    integradical
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2722
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 18:34
    my honda: civic eg9
    Advertenties:

    Re: Stock s2000

    Berichtdoor martin001 » ma 22 jul 2013, 06:01

    Hmm idd een s heeft andere voordelen. Looks en rwd en cabrio. Ma aangezien de 40 pk meer en lichter dan mijn diesel dacht ik da die een pak sneller zou zijn.

    Idd hij zou wel een heel pak sneller moeten accelereren van 0-100. 6 sec ipv 7, 7 haal ik nu ongeveer met de fn3
    Turbolag is the moment your opponent thinks he's winning
    Avatar gebruiker
    martin001
    D17 Poster
     
    Berichten: 284
    Geregistreerd: ma 20 feb 2012, 16:43
    Woonplaats: 3520 Zonhoven
    my honda: Honda fn3
    Advertenties:

    Re: Stock s2000

    Berichtdoor martin001 » ma 22 jul 2013, 06:03

    Voorlopig gaat het nog niet voor nu zijn dan want mn fn3 is qua comfort ruimte en toch ook zeer vlotjes de perfecte daily.
    Turbolag is the moment your opponent thinks he's winning
    Avatar gebruiker
    martin001
    D17 Poster
     
    Berichten: 284
    Geregistreerd: ma 20 feb 2012, 16:43
    Woonplaats: 3520 Zonhoven
    my honda: Honda fn3
    Advertenties:

    Re: Stock s2000

    Berichtdoor Mol » ma 22 jul 2013, 08:46

    hangt er ook vanaf of het dak open of dicht is hé...is een enorm verschil heb ik al gemerkt !!

    gewicht speelt ook een grote rol natuurlijk , mijn ee9 is trager maar door het lichte gewicht gaat die wel vlot volgen denk ik...

    ben altijd al sneller geweest dan de integra maar er zullen zeker wel integra's zijn die sneller kunnen.


    heb andere uitlaat/testpipe en unichip en dan kom ik op 215wiel pk

    s2000 is gewoon fun om te riiden....achterwielaandrijving is gewoon veel leuker vind ik ;)
    Drive it like you stole it !!!!
    Mol
    D14 Poster
     
    Berichten: 52
    Geregistreerd: zo 13 mei 2012, 18:48
    my honda: s2000/ civic ee9
    Advertenties:

    Re: Stock s2000

    Berichtdoor DelSolTypeR » ma 22 jul 2013, 08:52

    een stock s2k is sneller dan een stock ITR, maar met de juiste onderdelen en een goede afstelling kan je van een s2k wel een echt monster maken. Ik ben zelf mee geweest met een s2k met een J's air intake, J's 70RR uitlaat + nog een paar kleine dingen en een afstelling.. die wagen ging sneller dan mijn B18 Sol voor ze binnen ging een jaar geleden.
    je moet gewoon een goede basis hebben en de juiste onderdelen ervoor bestellen :) (zijn wel kostelijk)
    VTEC just kicked in yo!!!!

    Del Sol B18c ---> 238 bhp... trackday ready!
    Civic FN3 2.2 ctdi Type S
    Avatar gebruiker
    DelSolTypeR
    K20 Poster
     
    Berichten: 830
    Geregistreerd: di 07 jun 2011, 14:49
    Woonplaats: Kuurne
    my honda: CBR 600RR+ Civic FN3
    Advertenties:

    Re: Stock s2000

    Berichtdoor integradical » ma 22 jul 2013, 09:08

    heb wel viavia gehoord/gelezen tot een f20c moeilijker pkwinst te halen is dan bv k20 :)
    EGferiosquad
    four door for more whores
    sedan=business in the front,party in the back
    bompabak ftw
    Avatar gebruiker
    integradical
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2722
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 18:34
    my honda: civic eg9
    Advertenties:

    Re: Stock s2000

    Berichtdoor JDM-civic » ma 22 jul 2013, 10:58

    hoe dan ook , een s2000 is wel een veel meer bekende wagen onder het algemeen publiek.. Mijn ek4 is maar een oude civic met te kleine lelijke wielen volgens de meesten en een s2000 is een echte beauty. Gewoon eens mee gaan rijden , voor de snelheid zijn er genoeg alternatieven maar kwa roadsters is de s2000 legendarisch.
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    JDM-civic
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1065
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 15:12
    Woonplaats: limburg, maaseik
    my honda: CL9 & CRX 1.6 VT
    Advertenties:

    Re: Stock s2000

    Berichtdoor Lionel » ma 22 jul 2013, 13:42

    Met mijn huidige setup (DC2) ben ik sneller dan een S2000. Het verschil is niet enorm. Stock vs stock zal de S wel sneller zijn.

    De S is een heel leuke en snelle wagen. Maar zelf was ik er niet op mijn gemak, ik reed mee met de 2008 model met VSA en toch slingerd die kont hard bij kouder en natter weer.

    Maar een S2000 is een hele mooie keuze en momenteel genoeg te vinden :)
    Afbeelding
    FOTO'S VAN UW WAGEN?
    FB Likehttps://www.facebook.com/originalframe
    Avatar gebruiker
    Lionel
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1639
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 19:08
    Woonplaats: Vl-Brabant
    my honda: Integra Type R
    Advertenties:

    Re: Stock s2000

    Berichtdoor HONDAfreak » ma 22 jul 2013, 17:48

    ja qua weggedrag heb ik ook even moeten wennen toen ik uit mijn DC2 in mijn s2000 stapte... mijne is een 2001 dus zonder elektronische toestanden op :-)

    Maar moet zeggen toen ik de wagen kocht was het verschrikkelijk om mee te rijden in de regen, de uitlijning doet ENORM VEEL aan een S2000! dit was blijkbaar al lang niet meer gebeurd, heb hem dan naar de gewone specificaties uitgelijnd en was VEEL beter!

    Daarna dan te weten gekomen dat honda in engeland een nota heeft rondgestuurd naar de dealers met andere uitlijnspecificaties, de UK-settings zin voor nog een betere wegligging en deze dan toegepast en is nog zoveel X beter!
    Avatar gebruiker
    HONDAfreak
    B18 Poster
     
    Berichten: 445
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 20:25
    Woonplaats: Letterhoutem
    my honda: CRX / Accord / NSX
    Advertenties:


    Keer terug naar s2000

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten