Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

Enkel specifieke vragen over dit model!

Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

Berichtdoor krissedc2 » zo 15 dec 2013, 21:53

ikzelf heb geen honda diesel maar een astra model 2010 met DPF filter....was er ook niet echt tevreden om uit schrik voor problemen zoals hierboven vermeld maar op die moment vond je bijna geen wagens meer zonder DPF.....heb wel een korting gekregen op de wagen van 250€!! is da niks....voor iets als het de pijp uit is je makkelijk 2000€ kost....

ik heb er nu 83.xxx km mee gereden en een dag gebruik ziet eruit als : 150 km snelweg de rest binnebaan 30 km maar zo goed als geen zone 50. ik heb er persoonlijk nog geen problemen mee gehad maar ik kan je wel zeggen dat zodra de wagen te veel binnebaan doet wat ik verwaarloosbaar weinig doe tenopzichte van de snelweg km's en de kans niet heeft om hem te reinigen je problemen krijgt.
met reinigen bedoel ik de opgenomen hoeveelheid roet verbranden ( want dat is wat ie doet) maar dat doet ie niet als je maar 50 km/hr rijdt....

ik heb een collega met een alfa romeo die het wekelijks ziet in zijn spiegels, mensen die bijna geen snelweg doen ( dus ook nutteloos een diesel hebben volgens mij)
ikzelf was vorig jaar 2 weken thuis voor nieuwjaar dus had mijn vriendin de wagen dagelijks en die gebruikte ze ook ( voor 4km per dag te rijden mja bitches gonna be bitches) resultaat was dat op het einde van de 2de week ze lekker mocht rondrijden naar de snelweg toe om dat het DPF-lampje was aangesprongen en ze schrijven voor dat eens het brand je moet blijven rijden tot het uitgaat.

ik merk zelf ook dat die kutfilter een massa vermogen wegneemt....
als hij reinigt (zonder lampje) zie je dat deftig aan je momenteel verbruik op rolantie geeft ie 0.5 liter/uur aan, als ie reinigt in stilstaande fase geeft ie 5l/100km :s

mijn mening of oplossing is : boel buite kegelen en je lekker een benzine kopen....dat is mijn plan. ik doe 600km met 40 liter diesel terwijl mijn zus 800 km rijd met 40 liter benzine...en dan rijden we beide niet gelijk een bomma maar gewoon vlot...
krissedc2
B20 Poster
 
Berichten: 572
Geregistreerd: wo 27 jul 2011, 20:07
Woonplaats: wetteren
my honda: dc2
Advertenties:



  • Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

    Berichtdoor kahana » ma 16 dec 2013, 18:48

    Ikzelf heb 160.000 km met een civic 2.2 ctdi gereden...

    het was kiezen tussen cholera en de pest: of doorknallen en vliegwiel kapot rijden of normaal rijden en roetfilter verstoppen...

    ben ik blij dat de civic enkele weken geleden total loss gereden is en ik terug kan overschakelen op een Accord 2.0 Esi van 13j oud... nu al 290.000km zonder problemen, ik ga er nog zeker 100.000 bij doen!
    kahana
    D14 Poster
     
    Berichten: 91
    Geregistreerd: do 21 jun 2012, 12:06
    my honda: DC2,Sol,AccordCoupe
    Advertenties:

    Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

    Berichtdoor engelenn » ma 16 dec 2013, 19:40

    Ja inderdaad, maarja, ik heb altijd met naft gereden maar nu doe ik 60 km per dag, wel binnenbaan, maar toen ik hem kocht (was van een oud koppeltje) heb ik de eerste 2 jaar met dezelfde route elke dag geen problemen gehad..

    Nuja, vandaag telefoon gehad van Honda België, daar wistten ze me te vertellen dat het aan mijn km's en een mijn traject elke dag ligt, Bij de aankoop hebben ze mij dit NIET verteld aangezien ik er toen geel bal van kende van auto's, anders had ik deze nooit gekocht, mja, ik kan ook elke dag over de autostrade rijde naar het werk, maar gaat dit helpen? en na hoelang begint hij te regenereren en vanaf hoeveel km/h ??

    Ondertussen mail terug gehad van DIGICAR voor de mensen die dit topic volgen en hier nieuwsgierig naar zijn;
    Beste heer Van Engelen,
    Vriendelijk dank voor uw interesse in Digicar Engineering.
    Wij kunnen inderdaad het roetfilter van de Honda Accord 2.2 I-Dtec voor u leegmaken/verwijderen. Daarbij halen we het filter zelf onder de auto vandaan, maken
    deze leeg en lassen het filter weer dicht. Daarbij halen we het filter zelf onder de auto vandaan, maken deze leeg en lassen het filter weer dicht. Vervolgens monteren
    we de filter weer terug onder de auto. Op deze manier blijft alles voor het oog origineel, maar los je problemen (of voorkom je vervanging) permanent op. Hierbij is het tot
    slot noodzakelijk en erg belangrijk dat ook de werking in de software op een goede manier wordt uitgeschakeld.
    Al de genoemde werkzaamheden worden in eigen beheer uitgevoerd. APK en roetmeting zal door de door ons gehanteerde werkwijze geen probleem geven
    en daarbij zullen uitgevoerde software modificaties geen foutcodes (of andere storingen) veroorzaken. APK is immers een optische controle en voor het oog blijft
    het roetfilter gewoon aanwezig.
    w garagebedrijf kan na onze aanpassingen tevens nog prima diagnose stellen en onderhoud uitvoeren! Let wel; een vakkundige werkwijze is hierbij een voorwaarde.
    Digicar staat hiervoor absoluut garant. We bieden voor veel merkdealers en zelfs importeurs kwaliteitsoplossingen om (onder andere) roetfilter problematiek op te lossen
    waarbij ontwikkeling in eigen beheer wordt uitgevoerd!
    Ten opzichte van vervanging is deze oplossing voordeliger, bovendien sluit je in de toekomst alle problemen aan dit systeem uit.
    Tarieven:
    Softwaremodificatie verwijderen roetfilter EUR 399,= incl. BTW (actieprijs, normale tarief EUR 499,=)
    Montagekosten (de) monteren, leeghalen en lassen van roetfilter: EUR 249,= incl. BTW
    Montage is tevens incl. uitgebreide diagnose voor –en achteraf en een geheel stappenplan wat we doorlopen!
    Vanzelfsprekend heeft u volledige garantie op onze werkzaamheden, op de software zelfs zolang u de auto rijdt!
    Wanneer de auto op dit moment storing aangeeft of zelfs in noodloop gaan adviseren wij u snel actie te ondernemen! Wanneer u te lang door blijft rijden met problemen
    omtrent roetfilter loopt u namelijk gemakkelijk kans op aanvullende storingen en motorschade.
    Wanneer u meer vermogen wilt dan zou u deze aanpassing wel relatief voordelig kunnen combineren met chiptuning (meerprijs EUR 100,= incl. BTW, excl. testbank) Gezien we
    het diagnosetraject toch moeten doorlopen en in de software modificaties moeten aanbrengen overlappen werkzaamheden elkaar deels en kan het tegen speciaal tarief. Ook hier
    is een rollenbank voor het resultaat in praktijk niet direct van meerwaarde tenzij u zelf graag een uitdraai wenst natuurlijk. Voor een complete afstelling op de vermogensbank
    hanteren we wel een hoger tarief en hebben we de auto langer nodig.
    Mocht u verdere vragen hebben neem dan gerust nog even contact met ons op.
    Met vriendelijke groet,

    Dus met andere woorden:
    Leeghalen van de roetfilter, programmeren komt op 650 euro, en met chippen erbij komt het op 750 euro.
    Nu heb ik ook een adres gekregen van iemand op het werk uit Bilzen, die kat-vervangers op maat maakt, dit komt rond de 250 a 350 euro afhankelijk van het model, morgen ga ik daar even passeren om de exacte prijs te weten, en dan nog programmeren.
    Ofwel nog een optie en dat is dat ik zelf de katalysator - roetfilter open slijp, leeghaal en terug dicht las en dan laten programmeren..
    Avatar gebruiker
    engelenn
    D17 Poster
     
    Berichten: 281
    Geregistreerd: ma 23 aug 2010, 16:13
    my honda: Honda Accord 09
    Advertenties:

    Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

    Berichtdoor kahana » di 17 dec 2013, 07:27

    Als ik hetgene hierboven lees:

    wat een service van Honda ... dus een civic 2.2ctdi is niet gemaakt voor bepaalde trajecten? :) :)
    kom zeg... Honda Belgium for the win!

    Let op, die civic heeft me op 160.000km zo goed als geen kosten gemaakt, buiten vliegwiel en (gratis) regeneraties
    ook bij ongeval bleek em beenhard en kwam ik er ongeschonden uit terwijl de andere op zn zijkant lag :)
    Dus eigenlijk een goeie auto, enkel die roetfilter doet serieus ambetant maar daar hebben alle merken last mee
    kahana
    D14 Poster
     
    Berichten: 91
    Geregistreerd: do 21 jun 2012, 12:06
    my honda: DC2,Sol,AccordCoupe
    Advertenties:

    Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

    Berichtdoor Jordyke190 » di 17 dec 2013, 12:58

    Dus ...

    Als je een nieuwe (of occasie) Honda Diesel gaat kopen mag je er nog eens vanuit gaan dat je deze kost erbij zal moeten nemen.
    Als je Honda wat ouder is ... geen I-Dtec motor, mag je er nog eens de koppeling bijtellen ...
    Als je een nieuwe koopt, hopen dat al die miserie binnen de ? 5 ? jaar gebeurd en als je nen occasie koopt ... is het elke dag bang afwachten om tegen die kosten aan te lopen

    Mmm :denk:

    Toch niet zo goed vind ik.
    Wss toch maar eerder naar een Benzine misschien overgaan dan, denk ik.
    Jordyke190
    B16 Poster
     
    Berichten: 304
    Geregistreerd: wo 10 okt 2012, 19:45
    Woonplaats: Balen
    my honda: Integra DC2
    Advertenties:

    Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

    Berichtdoor jordicivic » di 17 dec 2013, 14:39

    Jammer genoeg hebben heel veel merken hier problemen mee, honda dus ook. Is gewoon door de strenge milieunormen tegenwoordig. Oplossing is reeds gegeven. Waarom koop je een diesel? Kerktorenrijders kopen dus beter een benzine. Wil je nog goedkoper rijden, ga dan op LPG rijden, maar dat is ook niet altijd zonder gevolgen/kosten. Mijn broer rijd met zijn accord tourer op lpg en dat kan ik niet rondkrijgen met mijn CR-V '13 diesel, deze heeft nu + 240000kms. Mijn keuze voor een diesel was omdat mijn Stream 2.0 10l/100km verbruikte en aangezien ik meer dan 30000kms per jaar rijd en vooral snelweg. Ben niet echt bang om in grote kosten te vallen, het is en blijft honda en als de roetfilter vol moest zitten, gooi ik dat ding eruit met de oplossing die gegeven is ondertussen. Je hoeft niet per se naar Nederland hiervoor, de meeste bedrijven die chiptuning/ mappingen doen kunnen je hiermee helpen. groeten
    civic EP2 BAR '05
    civic EP1 '02
    Stream RN1 '02

    mijn thuis is waar mijn honda staat
    jordicivic
    B18 Poster
     
    Berichten: 490
    Geregistreerd: zo 04 dec 2011, 01:32
    Woonplaats: Moerbeke-Waas
    my honda: EP1 en EP2 BAR
    Advertenties:

    Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

    Berichtdoor engelenn » di 17 dec 2013, 21:25

    Inderdaad,

    Ik heb vandaag prijs laten maken bij een zekere Mario van Bilzen, die katvervangers op maat maakt.
    Voor mijn model komt dit op 250 euro + de nodige aansluitingen voor de sensoren.
    Dit ga ik eerst laten doen en dan ga ik de auto binnen brengen bij ASD chiptuning, dit kost mij 300 euro.
    Daar word de auto gechipt, en de roetfilter word via OBD tuning uitgeschakeld. Nu is mijn vraag of ik ook best de AGR klep laat uitschakelen of niet?

    Iedereen akkoord met dit voorstel en dan zouden de problemen omtrent de roetfiltermelding moeten wegblijven toch?

    Gr!
    Avatar gebruiker
    engelenn
    D17 Poster
     
    Berichten: 281
    Geregistreerd: ma 23 aug 2010, 16:13
    my honda: Honda Accord 09
    Advertenties:

    Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

    Berichtdoor krissedc2 » wo 18 dec 2013, 18:27

    als je een diesel koopt moet je die kosten er niet bijnemen....dat is ridicuul. je moet een diesel kopen wanneer je het nodig hebt....60 km per dag is 300 op een week EN! binnenbaan....je hebt jezelf in het zak gezet :(

    redeneer eens als garagist los van het feit dat hij alles zal doen om winst te maken kan hij toch onmogelijk aan iedereen gaan vragen hoe ,wat wanneer en hoeveel hij de wagen gebruikt?? laat staan dat hij nog eens je traject gaat volgen...

    ze spreken dat een diesel pas rendabel word vanaf 20.000km op een jaar en volgens mij als je een gans jaar door werkt kom je op een mooie 15.000km, niet gng om uit de kostprijs van je diesel te komen, ikzelf doe er 94km enkel per dag dus snel gerekend 200km/dag is 1000km op een week is 50.000km op een jaar....velen zien enkel dat de prijs op het bord van het benzinestation van diesel 0.30 cent lager is en gebruiken dat als richtlijn om die dan ook te kopen....dik fout! je bespaart je wekelijk 10 euro uit op een volle tank maar hoeveel betaal je meer aan taks en BIV en aankoop en onderhoud? laat staan dat je door het verkeerd gebruik nog eens in de kosten valt ook....

    ik hoop dat je me begrijpt en dit is niet slecht bedoelt ook ofzo hoor , we zijn er om te helpen maar voor 300km per week zou ik absoluut geen diesel aanraden.
    en het probleem met die filters is bij alle merken, maar niet bij iedereen ;)
    krissedc2
    B20 Poster
     
    Berichten: 572
    Geregistreerd: wo 27 jul 2011, 20:07
    Woonplaats: wetteren
    my honda: dc2
    Advertenties:

    Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

    Berichtdoor Raidon » wo 18 dec 2013, 20:22

    Eindelijk is iemand die het snapt ! :)
    Honda Civic Type R FK2 - #1640
    -> 10 jaar professioneel Honda ervaring !
    Raidon
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:06
    Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
    my honda: FK2 #1640
    Advertenties:

    Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

    Berichtdoor krissedc2 » wo 18 dec 2013, 21:31

    Raidon schreef:Eindelijk is iemand die het snapt ! :)


    thx! bedoelde er nisk slecht mee, maar dat is de redenering die je moet volgen :)
    krissedc2
    B20 Poster
     
    Berichten: 572
    Geregistreerd: wo 27 jul 2011, 20:07
    Woonplaats: wetteren
    my honda: dc2
    Advertenties:

    Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

    Berichtdoor Raidon » wo 18 dec 2013, 22:32

    krissedc2 schreef:
    Raidon schreef:Eindelijk is iemand die het snapt ! :)


    thx! bedoelde er nisk slecht mee, maar dat is de redenering die je moet volgen :)


    Is ook zo, ik probeer da zoveel uit te leggen aan klanten die komen zagen erover.... En moest me op men vorig werk ook altijd maar druk maken in verkopers die per see nen 2.2 diesel willen verkopen (voor de grotere commissie) aan mensen die 4000 - 10000 km het jaar rijden !
    Honda Civic Type R FK2 - #1640
    -> 10 jaar professioneel Honda ervaring !
    Raidon
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:06
    Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
    my honda: FK2 #1640
    Advertenties:

    Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

    Berichtdoor jordicivic » do 19 dec 2013, 00:48

    Tegen eind december zal ik de CR-V 7 maanden hebben , er staan nu + 18000kms op , dus ik ben goed bezig? lol :lol:
    civic EP2 BAR '05
    civic EP1 '02
    Stream RN1 '02

    mijn thuis is waar mijn honda staat
    jordicivic
    B18 Poster
     
    Berichten: 490
    Geregistreerd: zo 04 dec 2011, 01:32
    Woonplaats: Moerbeke-Waas
    my honda: EP1 en EP2 BAR
    Advertenties:

    Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

    Berichtdoor Raidon » do 19 dec 2013, 22:33

    jordicivic schreef:Tegen eind december zal ik de CR-V 7 maanden hebben , er staan nu + 18000kms op , dus ik ben goed bezig? lol :lol:


    Goed bezig ! :D
    Honda Civic Type R FK2 - #1640
    -> 10 jaar professioneel Honda ervaring !
    Raidon
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:06
    Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
    my honda: FK2 #1640
    Advertenties:

    Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

    Berichtdoor DelSolTypeR » do 19 dec 2013, 22:45

    interessant topic hier :D leuk om te weten als mijn roetfilter uiteindelijk de geest geeft :D ik zit zowa op de valreep om een Diesel te kunnen 'rechtvaardigen' maar doe wel dagelijks autosnelweg om op mijn werk te raken :)
    ik heb zeker geen klagen van mijn 2.2 ctdi hoor! gemiddeld verbruik van 6.2 op de nu al 4000km die ik erop gezet heb sinds eind september

    wel nog iets vermelden, mijn vader rijdt ook Diesel (Mitsubishi L200) en doet dagelijks maar een kleine 15km woon-werk verkeer (maar dan wel in het weekend grotere afstanden) en heeft nog geen miserie gehad met roetfilter e.d. hij doet dit toch al 4 à 5 jaar en rijdt echt gelijk nen bompa :P het gebeurt da ik eens me zijn mazoutstoof rijd en dan trek ik eens goed door als die warm heeft... we zullen maar zwijgen van de brol die eruit komt zeker? (zijn kmstand staat nu op ongeveer 90.000 km + dacht ik)
    VTEC just kicked in yo!!!!

    Del Sol B18c ---> 238 bhp... trackday ready!
    Civic FN3 2.2 ctdi Type S
    Avatar gebruiker
    DelSolTypeR
    K20 Poster
     
    Berichten: 830
    Geregistreerd: di 07 jun 2011, 14:49
    Woonplaats: Kuurne
    my honda: CBR 600RR+ Civic FN3
    Advertenties:

    Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

    Berichtdoor Gazza » vr 20 dec 2013, 08:59

    Heb dit hier ook gevolgd en is idd. een interessante topic.
    Alleen heb ik tot op heden nog niks aan de hand gehad met m'n Accord 2.2 (bwj. 2005) ivm al de problemen die ik hier lees,buiten de uitlaatcollector,wat ook onder garantie is hersteld,voor de rest niks problemen mogen ervaren.
    Heb thans al bijna 240.000,is thans ook geremapt.
    Wagen staat ook wel verwarmd binnen,word altijd rustig warm gereden en altijd op tijd en bij dezelfde dealer op onderhoud...
    Word wel meestal gebruikt in de winter,woon-werk is voor mij ong.15 km enkel.
    Is voor mij de 1ste diesel,maar de volgende word zeker terug benzine,vooral omdat ik de moto gebruik om te gaan werken.
    Gazza
    D17 Poster
     
    Berichten: 243
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 12:15
    my honda: Accord
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar accord

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten