Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

Enkel specifieke vragen over dit model!

Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

Berichtdoor engelenn » za 21 dec 2013, 06:46

Inderdaad, maar als ik toen wist wat ik nu allemaal weet had ik zeker en vast geen diesel gekocht!

Maarja, op die moment moest ik ook elke dag 60 km autostrade doen maar aangezien ik erna van werk ben veranderd is dit dus ook veranderd,

Volgende week word alles uitgevoerd en dan ben ik benieuwd hoe het verder gaat..
Avatar gebruiker
engelenn
D17 Poster
 
Berichten: 281
Geregistreerd: ma 23 aug 2010, 16:13
my honda: Honda Accord 09
Advertenties:



  • Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

    Berichtdoor jordicivic » za 21 dec 2013, 10:05

    Veel succes, en ik hoop voor jou erna geen problemen meer. zo kan je gerust van je Honda genieten.
    greetz jordi
    civic EP2 BAR '05
    civic EP1 '02
    Stream RN1 '02

    mijn thuis is waar mijn honda staat
    jordicivic
    B18 Poster
     
    Berichten: 490
    Geregistreerd: zo 04 dec 2011, 01:32
    Woonplaats: Moerbeke-Waas
    my honda: EP1 en EP2 BAR
    Advertenties:

    Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

    Berichtdoor Jordyke190 » za 21 dec 2013, 10:26

    engelenn schreef:Inderdaad, maar als ik toen wist wat ik nu allemaal weet had ik zeker en vast geen diesel gekocht!

    Maarja, op die moment moest ik ook elke dag 60 km autostrade doen maar aangezien ik erna van werk ben veranderd is dit dus ook veranderd,

    Volgende week word alles uitgevoerd en dan ben ik benieuwd hoe het verder gaat..


    Dat dacht ik ook al.
    Inderdaad zaken in het leven kunnen veranderen.
    Sommige dingen kan je niet inschatten, zeker nu niet met deze economische tijden. En nen auto ... ist nen diesel of nen naft ... das dan het minste van je zorgen.
    Het is dus maar al te rap te zeggen ... dat iemand zich in het zak heeft laten zetten!

    Ik denk dat de partikelfilter eruithalen en elektronisch goed laten schrappen uit de software wel es de beste optie kan zijn. Zolang de jaarlijkse keuring maar geen problemen geeft hé met die dieselroettest ... misschien nu niet ... maar later geeft het misschien wel rapper problemen hé.

    Succes
    Jordyke190
    B16 Poster
     
    Berichten: 304
    Geregistreerd: wo 10 okt 2012, 19:45
    Woonplaats: Balen
    my honda: Integra DC2
    Advertenties:

    Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

    Berichtdoor engelenn » zo 05 jan 2014, 14:26

    Beste forumgenoten,

    Bij deze heb ik dus de Accord terug,
    De roetfilter is verwijderd en ik heb een kat-vervanger op maat laten maken,
    De roetfilter en egr-klep zijn uitgeschakeld en de auto was gechipt,
    Toen ik ben gaan rijden was er geen enkel probleem tot ik had betaald en naar huis reed,
    Paar 100 meter verder kreeg ik melding motorstoring, ik dus direct omgedraaid en terug gereden,
    Blijkbaar was de software niet gelukt op mijn wagen, waardoor ik een week heb moeten wachten met de feestdagen om de auto terug binnen te doen.
    De auto 2 dagen binnen moeten doen, de eerste dag was de software ook niet gelukt, de 2e dag was het wel gelukt en nu rijd ik van dit weekend zonder problemen en zonder meldingen rond.
    Ik heb wel het koppel moeten verminderen want de auto slipte op 3000 toeren door, dus nu heb ik wel minder minder vermogen terug maar meer als origineel maar de auto slipt niet meer door.
    Dus bij deze mag dit topic toe en fingers crossed!
    Avatar gebruiker
    engelenn
    D17 Poster
     
    Berichten: 281
    Geregistreerd: ma 23 aug 2010, 16:13
    my honda: Honda Accord 09
    Advertenties:

    Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

    Berichtdoor Nasty » zo 05 jan 2014, 15:56

    engelenn schreef:Beste forumgenoten,

    Bij deze heb ik dus de Accord terug,
    De roetfilter is verwijderd en ik heb een kat-vervanger op maat laten maken,
    De roetfilter en egr-klep zijn uitgeschakeld en de auto was gechipt,
    Toen ik ben gaan rijden was er geen enkel probleem tot ik had betaald en naar huis reed,
    Paar 100 meter verder kreeg ik melding motorstoring, ik dus direct omgedraaid en terug gereden,
    Blijkbaar was de software niet gelukt op mijn wagen, waardoor ik een week heb moeten wachten met de feestdagen om de auto terug binnen te doen.
    De auto 2 dagen binnen moeten doen, de eerste dag was de software ook niet gelukt, de 2e dag was het wel gelukt en nu rijd ik van dit weekend zonder problemen en zonder meldingen rond.
    Ik heb wel het koppel moeten verminderen want de auto slipte op 3000 toeren door, dus nu heb ik wel minder minder vermogen terug maar meer als origineel maar de auto slipt niet meer door.
    Dus bij deze mag dit topic toe en fingers crossed!


    De ECU van de 8th gen Accord is de moeilijkste om mee te werken van allemaal. Op TypeAccord forum in Engeland zit een kerel die een eigen zaak heeft in chiptuning bij diesels en benzine, en die had voor het werken van de ECU alleen al 24uur werk. Dus ik denk ook niet dat dit op 1-2-3 gelukt kan zijn.
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

    Berichtdoor engelenn » zo 05 jan 2014, 21:02

    Inderdaad maar het belangrijkste is dat het in orde nu is hè :-)
    Avatar gebruiker
    engelenn
    D17 Poster
     
    Berichten: 281
    Geregistreerd: ma 23 aug 2010, 16:13
    my honda: Honda Accord 09
    Advertenties:

    Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

    Berichtdoor Tim » di 27 mei 2014, 19:10

    ik heb het zelfde probleem ik rij al 3 maand met een honda accord tourer van 2010
    Heb al 4 maal moeten laten regeneren, volgens de dealer ligt het aan de uitlaat
    Door een verkeerde onderdruk krijg ik melding dat de roetfilter verstopt zit
    Ook vertelde ze mij bij honda dat het niet mogelijk is de roetfilter uit te schrijven uit hun software
    Vandaag hebben ze een software update gedaan
    Tim
    Dax rookie
     
    Berichten: 10
    Geregistreerd: za 05 apr 2014, 22:03
    my honda: Accord tourer
    Advertenties:

    Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

    Berichtdoor Tim » zo 31 aug 2014, 21:57

    Hoe zit het met de roetwaarden ?
    Ik zit nog altijd met hetzelfde probleem
    Ze hebben een occasie filter gestoken van minder km en het is nog steeds hetzelfde
    Ik merk wel dat het altijd voorkomt als ik net getankt heb
    Tim
    Dax rookie
     
    Berichten: 10
    Geregistreerd: za 05 apr 2014, 22:03
    my honda: Accord tourer
    Advertenties:

    Vorige

    Keer terug naar accord

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast