Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

Enkel specifieke vragen over dit model!

Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

Berichtdoor VRX » za 14 dec 2013, 00:25

Compleet offtopic, maar u kom ik dus regelmatig tegen ;)
(Rode Type R hier)
Afbeelding
Avatar gebruiker
VRX
H23 Poster
 
Berichten: 764
Geregistreerd: wo 18 aug 2010, 21:01
Woonplaats: Limburg
my honda: EP3
Advertenties:



  • Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

    Berichtdoor jordicivic » za 14 dec 2013, 00:27

    @ Raidon, dit komt dus redelijk veel voor als ik het goed begrijp? Enig idee wat de gemiddelde kmstand is wanneer dit voorvalt of verschilt dit nogal?
    Ik had gehoopt dat gezien ik dagelijks veel autostradekms rijd dat dit voor mij geen probleem zou zijn. Zo wordt dit ook gezegd bij aankoop van de wagen.
    Korte ritten kan ik aannemen dat er problemen komen maar als je jaarlijks 30000kms rijd op vooral autostrade dan zou dit zeer vervelend worden. Hoedanook zal deze er dan snel uitvliegen, jammer dat je dan aan een nieuwe/recente wagen zulke karweien moet verrichten. groeten

    @ Engelen, succes en ik denk dat dit de volgende stap voor jou zal zijn. Anders ga je blijven aanmodderen zoals Raidon zegt. Kuisen is oplapmiddel voor bepaalde tijd.

    groeten jordi
    civic EP2 BAR '05
    civic EP1 '02
    Stream RN1 '02

    mijn thuis is waar mijn honda staat
    jordicivic
    B18 Poster
     
    Berichten: 490
    Geregistreerd: zo 04 dec 2011, 01:32
    Woonplaats: Moerbeke-Waas
    my honda: EP1 en EP2 BAR
    Advertenties:

    Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

    Berichtdoor Raidon » za 14 dec 2013, 00:49

    jordicivic schreef:@ Raidon, dit komt dus redelijk veel voor als ik het goed begrijp? Enig idee wat de gemiddelde kmstand is wanneer dit voorvalt of verschilt dit nogal?
    Ik had gehoopt dat gezien ik dagelijks veel autostradekms rijd dat dit voor mij geen probleem zou zijn. Zo wordt dit ook gezegd bij aankoop van de wagen.
    Korte ritten kan ik aannemen dat er problemen komen maar als je jaarlijks 30000kms rijd op vooral autostrade dan zou dit zeer vervelend worden. Hoedanook zal deze er dan snel uitvliegen, jammer dat je dan aan een nieuwe/recente wagen zulke karweien moet verrichten. groeten

    @ Engelen, succes en ik denk dat dit de volgende stap voor jou zal zijn. Anders ga je blijven aanmodderen zoals Raidon zegt. Kuisen is oplapmiddel voor bepaalde tijd.

    groeten jordi


    Bij veel autostrade gebruik tussen de 120.000 en 180.000km
    Bij kerktorenrijders... tja. Die halen de 100.000km niet. En velen denken nog steeds "we zullen eens goed gas geven want dan vliegt alles er wel uit" :no:

    Had een Accord tourer rijden van 2010. Bedrijfswagen. Vorig jaar vervangen op 180.000km. Trajecten België - Duitsland - Engeland. Persoon leefde in zijn wagen als je het zo bekijkt met de km'ers dat hij reed.

    Veel hangt ook af van hoe de onderhouden worden gerespecteerd.
    Honda Civic Type R FK2 - #1640
    -> 10 jaar professioneel Honda ervaring !
    Raidon
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:06
    Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
    my honda: FK2 #1640
    Advertenties:

    Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

    Berichtdoor engelenn » za 14 dec 2013, 09:34

    Ik heb inderdaag net even in het instructieboekje gekeken en daar staat dus effectief dat 1 liter olie op 1000km olieverbruik normaal is, en als ik de offciële Honda dealer moet geloven zegt hij dat dit uiterst veel is.. Daar zouden ze het dan toch zeker moeten weten.

    Nu hebben ze mij ook al verteld om hem volledig laten leeg te halen en terug dicht te lassen en dan terug te herprogrammeren, nu heb ik toch reeds schrik dat dit problemen gaat opleven op de keuring ook al zeggen de meeste niet. Ik ben iemand die onderdelen in het motorcompartiment liefst origineel laat.
    Ik heb me ook laten zeggen dat een chip bedrijf in westerlo ASD-chiptuning in mijn software kan gaan, de roetfilter etc uitschakelen in tegelijk laten chippen zonder hem volledig leeg te maken, kan dit kloppen?

    Ik ben sinds kort pas mijn olieverbruik aan het bijhouden
    Op 108,114 km heb ik 0,9 L olie bij moeten vullen.
    Zonet terug gecontroleerd op 108,708 km en olie stond nog op max. Dus dit zit voorlopig goed, Ik heb er Wintershall Viva 1, 5W30 inzitten, bij de dealer zeggen ze dat dit geen kwaad kan, maar in het instructieboekje schrijven ze 0W30 erin te doen, zou het hiermee misschien toch mee te maken kunnen hebben?
    Ik wou seffens mijn AGR klep eens demonteren om te zien hoe deze eruit ziet, want deze zorgt ervoor dat de gassen die te veel zijn, die een deel terug de motor instuurt, maar dan kan ik dit zowiezo al uitsluiten als deze zuiver in, en aan de injectoren gaat het volgens mij ook niet liggen..
    Avatar gebruiker
    engelenn
    D17 Poster
     
    Berichten: 281
    Geregistreerd: ma 23 aug 2010, 16:13
    my honda: Honda Accord 09
    Advertenties:

    Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

    Berichtdoor Raidon » za 14 dec 2013, 09:58

    Uitschakelen via ecu en toch de filter laten zitten? Wat denk je zelf? Alle electronica rondom uitschakelen die er tevens voor moeten zorgen dat hij op tijd wordt geledigd.

    5W30 is geen enkel probleem als dit bedoeld is voor auto's met roetfilter.

    EGR klep (Exhaust gas recirculation valve) kun je beter afblijven als er geen problemen zijn met schokken etc. en geen foutcodes zijn opgeslagen.

    Maak gewoon een afspraak bij http://www.digicar.nl/ en je zult nog liever met je wagen rijden dan nu het geval is.

    + er is geen probleem bij roetmeting bij de keuring. Zelfs zonder de roetfilter zit deze nog onder de maximum grens
    Honda Civic Type R FK2 - #1640
    -> 10 jaar professioneel Honda ervaring !
    Raidon
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:06
    Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
    my honda: FK2 #1640
    Advertenties:

    Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

    Berichtdoor engelenn » za 14 dec 2013, 10:26

    Ik heb een prijsofferte doorgestuurd naar Digicar, ben eens benieuwd wat me dit gaat kosten. en dan ook maar in eens laten chippen.
    Avatar gebruiker
    engelenn
    D17 Poster
     
    Berichten: 281
    Geregistreerd: ma 23 aug 2010, 16:13
    my honda: Honda Accord 09
    Advertenties:

    Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

    Berichtdoor jordicivic » za 14 dec 2013, 11:02

    Succes en houd ons op de hoogte, groeten
    civic EP2 BAR '05
    civic EP1 '02
    Stream RN1 '02

    mijn thuis is waar mijn honda staat
    jordicivic
    B18 Poster
     
    Berichten: 490
    Geregistreerd: zo 04 dec 2011, 01:32
    Woonplaats: Moerbeke-Waas
    my honda: EP1 en EP2 BAR
    Advertenties:

    Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

    Berichtdoor rafke » za 14 dec 2013, 11:25

    ben ook wel benieuwd.
    goeie info om weten hier.
    Honda:
    Accord 30th anniv. 2008 CN1
    Accord 1997 old skool tuning
    Jazz 1985 - Motocompo 1984 (oldtimer-restauration)

    Daily:
    Mercedes Vito A2 2014
    rafke
    H23 Poster
     
    Berichten: 718
    Geregistreerd: wo 19 mei 2010, 09:02
    Woonplaats: Zellik
    my honda: Accord-Jazz
    Advertenties:

    Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

    Berichtdoor engelenn » za 14 dec 2013, 20:08

    Van zodra ik meer weet laat ik het jullie weten manne ;-)
    Avatar gebruiker
    engelenn
    D17 Poster
     
    Berichten: 281
    Geregistreerd: ma 23 aug 2010, 16:13
    my honda: Honda Accord 09
    Advertenties:

    Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

    Berichtdoor Jordyke190 » za 14 dec 2013, 20:59

    Interessant topic,

    Is dit een specifiek Honda probleem of eerder voor alle merken met Dieselmotoren en roet en partikelfilters?
    Als ik het zo goed kan volgen is een goed en regelmatig onderhoud en veel kilometers bollen niet echt een probleem.
    Tja vanaf wanneer koop je een Diesel hé ...

    We willen in de toekomst wss één van onze wagens vervangen door een Accord Diesel tourer. Daarom dat ik dees ga blijven volgen zie.
    Het liefts een I-Dtec. Die zouden ook al minder problemen hebben met de koppelingen.
    Jordyke190
    B16 Poster
     
    Berichten: 304
    Geregistreerd: wo 10 okt 2012, 19:45
    Woonplaats: Balen
    my honda: Integra DC2
    Advertenties:

    Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

    Berichtdoor engelenn » za 14 dec 2013, 21:43

    Goh, ik zelf werk bij een BMW dealer en ik moet zeggen dat wij daar eigenlijk niet zo heel veel last mee hebben, eentje om de zoveel tijd, daarmee dat ik denk dat het specifiek met dit model te maken heeft, een andere chiptuner wist me te zeggen dat deze modellen daar veel last mee hebben, maar ook wel andere oa golf 6 .. dusja, ik durf het niet met 100% zekerheid zeggen, maar ik hou jullie hier wel op de hoogte van zodat andere mensen direkt weten wat ze moeten ondernemen en wat het kost.. ;)
    Avatar gebruiker
    engelenn
    D17 Poster
     
    Berichten: 281
    Geregistreerd: ma 23 aug 2010, 16:13
    my honda: Honda Accord 09
    Advertenties:

    Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

    Berichtdoor engelenn » za 14 dec 2013, 21:45

    en qua koppeling heb ik geen probleem, enkel dat mijn koppelingspedaal enorm tjierpt als ik hem induw of loslaat, ik heb deze al gesmeerd met speciale olie etc maar na een 10 de pedaal te bedienen komt zich dit probleem weer voor..
    Avatar gebruiker
    engelenn
    D17 Poster
     
    Berichten: 281
    Geregistreerd: ma 23 aug 2010, 16:13
    my honda: Honda Accord 09
    Advertenties:

    Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

    Berichtdoor jordicivic » zo 15 dec 2013, 01:43

    jullie zullen bij bmw wel sneller de turbo's mogen vervangen op de 3 reeksen neem ik aan? Ik heb toch al verschillende merken gehoord die snel last hebben met de EGR klep, DPF filter, etc. Ergens kan ik dat begrijpen bij kerktorenrijders maar is natuurlijk niet leuk. Ik hoop alvast dat je probleem snel opgelost geraakt zonder al te veel kosten
    groeten
    civic EP2 BAR '05
    civic EP1 '02
    Stream RN1 '02

    mijn thuis is waar mijn honda staat
    jordicivic
    B18 Poster
     
    Berichten: 490
    Geregistreerd: zo 04 dec 2011, 01:32
    Woonplaats: Moerbeke-Waas
    my honda: EP1 en EP2 BAR
    Advertenties:

    Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

    Berichtdoor engelenn » zo 15 dec 2013, 15:01

    Ja daar moogt ge zeker en vast van zijn dat er veel turbo's worden vervangen :-) Ja, bij de kerktorenrijders is dit zeker en vast wel normaal, maarja, bij sommige komt het ook voor die veel autostrade doen, is gewoon van een soort geluk hebben he.
    Inderdaad, voorlopig nog geen antwoord gehad van Digicar maar ik verwacht morgen wel een mailtje terug en dan hou ik jullie op de hoogte!

    @ VRX, waar kom jij mij dikwijls tegen ?? :D
    Avatar gebruiker
    engelenn
    D17 Poster
     
    Berichten: 281
    Geregistreerd: ma 23 aug 2010, 16:13
    my honda: Honda Accord 09
    Advertenties:

    Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

    Berichtdoor engelenn » zo 15 dec 2013, 21:15

    Is er toevallig iemand die in een Honda garage werkt en die mij de exacte maten kan bezorgen van de Kat/roetfilter + diameter?
    Avatar gebruiker
    engelenn
    D17 Poster
     
    Berichten: 281
    Geregistreerd: ma 23 aug 2010, 16:13
    my honda: Honda Accord 09
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar accord

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten