Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

Enkel specifieke vragen over dit model!

Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

Berichtdoor engelenn » ma 04 feb 2013, 17:46

Bij deze merk ik dus dat er meerdere problemen zijn bij de routfilters van de Accord,

ik zelf heb de 2,2I-Dtec executive uitvoering, niet dat dit veel uitmaakt maar dan weet je precies om welke type.

IK heb sinds ik de auto gekocht heb van in het begin al problemen met de routfilter, de auto heeft nu 92000 km.

Ik kom net van de garage, en aangezien dit de 3e keer is op 3 weken tijd, dus elke week een keer (en hier stopt het ook nog niet mee bij die 3 keer) had ik hier graag wat meer informatie overgehad met mensen die hetzelfde probleem hebben.. (vandaag zat er 26 gr in en vanaf 60 gr kan met niet meer regenereren)

In de garage raden ze mij aan om de routfilter te laten zuiver maken, hier hangt een prijskaartje van 550 euro aan, een nieuwe korst rond de 1300 euro zonder plaatsing etc..

Andere mensen raden mij dan weer aan om de routfilter open te halen en de steen eruit te halen (maar de routfilter zit samen met de katalysator) Kan dit?
Een andere aanrader was om de auto te laten chippen en de routfilter laten uit te schakelen, maar na een bepaalde tijd gaat hij volledig vast zitten dus is dit ook geen oplossing.
Een andere optie die ik te horen kreeg was om de routfilter er volledig onder uit te halen en een rechte lijn tot achter hangen.. (keuringsprobleem)

Iemand die hier meer informatie over heeft of dezelfde problemen en die nu opgelost zijn?

Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door engelenn op do 14 maart 2013, 17:26, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
engelenn
D17 Poster
 
Berichten: 281
Geregistreerd: ma 23 aug 2010, 16:13
my honda: Honda Accord 09
Advertenties:



  • Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter

    Berichtdoor Raidon » ma 04 feb 2013, 21:09

    Uwe katalysator in uwe roetfilter zal defect zijn. daarom dat hij niet meer kan regenereren. Roetfilter zelf zal nog wel goed zijn, maar zit idd in 1 geheel waardoor afzonderlijk vervangen zoals bij de civic diesel niet mogelijk is.

    leeg maken en sensoren 'foolen' is mogelijk. 1 klant bij ons rijdt zo rond zonder problemen.
    Honda Civic Type R FK2 - #1640
    -> 10 jaar professioneel Honda ervaring !
    Raidon
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:06
    Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
    my honda: FK2 #1640
    Advertenties:

    Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter

    Berichtdoor winters » ma 04 feb 2013, 21:15

    steekt een rechte lijn en voor de keuring gewoon de originele er terug onder... is wel wa werk elk jaar ma da valt vrij goed te doen normaal he :p
    2000 rpm 3000 rpm 4000 rpm 5000 rpm 5600 rpm VTEC KICKS IN :D
    Avatar gebruiker
    winters
    K24 Poster
     
    Berichten: 914
    Geregistreerd: di 06 sep 2011, 21:17
    Woonplaats: kleine-brogel
    my honda: del sol vti
    Advertenties:

    Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter

    Berichtdoor engelenn » wo 06 feb 2013, 18:55

    @Raidon

    Best laten reinigen dan?

    @Winters

    is makkelijker gezegd als gedaan denk ik dan zo :D
    Avatar gebruiker
    engelenn
    D17 Poster
     
    Berichten: 281
    Geregistreerd: ma 23 aug 2010, 16:13
    my honda: Honda Accord 09
    Advertenties:

    Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter

    Berichtdoor Raidon » wo 06 feb 2013, 20:17

    engelenn schreef:@Raidon

    Best laten reinigen dan?

    @Winters

    is makkelijker gezegd als gedaan denk ik dan zo :D


    Uwe roetfilter zal nog wel goed zijn want anders kunnen ze hem bij de garage niet meer regenereren via de computer. Uwe katalysator is stuk (hetgeen ervoor zorgt dat de roetfilter op temperatuur komt). Er is een bedrijf in nederland die alles zou leegmaken en een ander programma schrijft in uwe ecu. En dan issem ook ineens gechipt. (en geloof me, zo zonder tegenwerking van een filter gaat da best snel vooruit). Kan wel is horen aan die klant dat hij het adres wilt geven.
    Honda Civic Type R FK2 - #1640
    -> 10 jaar professioneel Honda ervaring !
    Raidon
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:06
    Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
    my honda: FK2 #1640
    Advertenties:

    Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter

    Berichtdoor engelenn » do 07 feb 2013, 17:41

    Ja ik weet niet wie ik het best kan geloven,

    Ik wil hem eventueel laten reinigen maar als dat dan weer niet helpt dan is het weer een pak geld weggegooid ma het is in ieder geval nog altijd goedkoper als een nieuwe he..

    In houthalen zit er ook ene die da doet ma ge moogt altijd de gegevens is doorsturen als dat niet te moeilijk is, misschien dat het daar goedkoper is..
    Avatar gebruiker
    engelenn
    D17 Poster
     
    Berichten: 281
    Geregistreerd: ma 23 aug 2010, 16:13
    my honda: Honda Accord 09
    Advertenties:

    Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

    Berichtdoor engelenn » do 14 maart 2013, 17:28

    Iemand die mij de handleiding kan bezorgen voor het demonteren van de routfilter voor een Accord van 06/2008 ? of iemand die mij hier meer informatie kan over geven?? (moet de radiator worden gedemonteerd? )

    Alvast bedankt!
    Avatar gebruiker
    engelenn
    D17 Poster
     
    Berichten: 281
    Geregistreerd: ma 23 aug 2010, 16:13
    my honda: Honda Accord 09
    Advertenties:

    Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

    Berichtdoor Raidon » do 14 maart 2013, 18:48

    engelenn schreef:Iemand die mij de handleiding kan bezorgen voor het demonteren van de routfilter voor een Accord van 06/2008 ? of iemand die mij hier meer informatie kan over geven?? (moet de radiator worden gedemonteerd? )

    Alvast bedankt!


    Dit is de makkelijkste van Honda. Radiator moet er niet uit. Gewoon ff logisch nadenken hoe je er aan begint. leidingen afkoppelen + druksensoren en uitbouwen
    Honda Civic Type R FK2 - #1640
    -> 10 jaar professioneel Honda ervaring !
    Raidon
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:06
    Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
    my honda: FK2 #1640
    Advertenties:

    Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

    Berichtdoor dennisc » do 14 maart 2013, 19:37

    Hey engelen

    Ge herinnert waarschijnlijk wel da mijne pa met die honda crv rijdt (bij jente in de straat). Wij begonnen rond de 100k ook veel problemen met de routfilter te krijgen. Na wat zoeken hebben we hem er uiteindelijk laten uithalen bij een bedrijf in Nederland (zoals raidon reeds heeft gezegd). Deze chippen de wagen dan ook nog als ge da wilt... Is al zeker meer dan een jaar geleden, en nog steeds probleemloos aant rondrijden.

    Die roetfilter laten zuiveren heeft geen enkel nut, da hebben wij hier verscheidene malen zelf gedaan... Binnen de kortste keren hebt ge hetzelfde aan de hand.

    Ne nieuwe steken, dan kunde weer 100k bollen en dan weer 1300€ neertellen... De roetfilter laten verwijderen was nog ni eens de helft geloof ik.
    dennisc
    D16 Poster
     
    Berichten: 157
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 19:53
    my honda: crx
    Advertenties:

    Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

    Berichtdoor Raidon » do 14 maart 2013, 19:41

    dennisc schreef:Hey engelen

    Ge herinnert waarschijnlijk wel da mijne pa met die honda crv rijdt (bij jente in de straat). Wij begonnen rond de 100k ook veel problemen met de routfilter te krijgen. Na wat zoeken hebben we hem er uiteindelijk laten uithalen bij een bedrijf in Nederland (zoals raidon reeds heeft gezegd). Deze chippen de wagen dan ook nog als ge da wilt... Is al zeker meer dan een jaar geleden, en nog steeds probleemloos aant rondrijden.

    Die roetfilter laten zuiveren heeft geen enkel nut, da hebben wij hier verscheidene malen zelf gedaan... Binnen de kortste keren hebt ge hetzelfde aan de hand.

    Ne nieuwe steken, dan kunde weer 100k bollen en dan weer 1300€ neertellen... De roetfilter laten verwijderen was nog ni eens de helft geloof ik.


    Klopt volledig!

    Heb trouwens het adres van een klant gekregen die dit heeft laten doen met een civic 2007. Heb er zelf mee gereden en rijdt echt super ! (is ook ineens gechipt)

    http://www.digicar.nl/
    Honda Civic Type R FK2 - #1640
    -> 10 jaar professioneel Honda ervaring !
    Raidon
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:06
    Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
    my honda: FK2 #1640
    Advertenties:

    Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

    Berichtdoor dennisc » do 14 maart 2013, 20:03

    Raidon schreef:
    dennisc schreef:Hey engelen

    Ge herinnert waarschijnlijk wel da mijne pa met die honda crv rijdt (bij jente in de straat). Wij begonnen rond de 100k ook veel problemen met de routfilter te krijgen. Na wat zoeken hebben we hem er uiteindelijk laten uithalen bij een bedrijf in Nederland (zoals raidon reeds heeft gezegd). Deze chippen de wagen dan ook nog als ge da wilt... Is al zeker meer dan een jaar geleden, en nog steeds probleemloos aant rondrijden.

    Die roetfilter laten zuiveren heeft geen enkel nut, da hebben wij hier verscheidene malen zelf gedaan... Binnen de kortste keren hebt ge hetzelfde aan de hand.

    Ne nieuwe steken, dan kunde weer 100k bollen en dan weer 1300€ neertellen... De roetfilter laten verwijderen was nog ni eens de helft geloof ik.


    Klopt volledig!

    Heb trouwens het adres van een klant gekregen die dit heeft laten doen met een civic 2007. Heb er zelf mee gereden en rijdt echt super ! (is ook ineens gechipt)

    http://www.digicar.nl/


    Wij hebben de onze niet laten chippen, gewoon standaard programma. We merkten achteraf ook dat hij duidelijk minder verbruikt.
    Een extra die we ook hebben laten doen is de EGR-klep VOLLEDIG buiten dienst laten zetten, dit doen of kunnen ze nergens in belgie.

    En het was inderdaad digicar.
    dennisc
    D16 Poster
     
    Berichten: 157
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 19:53
    my honda: crx
    Advertenties:

    Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

    Berichtdoor engelenn » vr 13 dec 2013, 20:47

    Hier gaan we weer, we zijn ongeveer een half jaar verder.
    Ik heb de roetfilter laten reinigen bij evko in houthalen omdat ik melding om de 1 a 2 weken kreeg met vermogenverlies.
    Een half jaartje goed rond kunnen bollen zonder problemen. maar gisteren begon de miserie weer. Melding roetfilter en vermogenverlies,
    Ik heb de auto dan binnen gedaan bij de nieuwe Honda dealer: Auto Hasselt. Daar heel mijn geschiedenis uitgelegd en ook vermeld dat ik veel olieverbruik heb.
    2 weken geleden heb ik 1,2 L olie moeten bijvullen, ik gebruik de Wintershall 5W30. Dit is perfect in orde vertellen ze me daar. Toch moet ik om de dikke maand een gemiddelde van een halve liter olie die ik moet bijvullen.
    In de garage vinden ze geen enkele storing maar daar zeiden ze me wel dat het waarschijnlijn niet aan de roetfilter gaat liggen. maar eventueel een de AGR klep, injectoren, compressie etc ... Dit is dus de 4e dealer die mij niet kan helpen, ik heb zonet een goed gepeperde mail naar Honda België gestuurd en eens benieuwd naar hun antwoord hierop. Dit kan zo echt niet meer verder, waarschijnlijk sta ik binnen dit en 2 weken weer bij de garage en het geldsommetje wat me dat al gekost heeft is nog steeds niet opgelost!!
    Avatar gebruiker
    engelenn
    D17 Poster
     
    Berichten: 281
    Geregistreerd: ma 23 aug 2010, 16:13
    my honda: Honda Accord 09
    Advertenties:

    Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

    Berichtdoor Nasty » vr 13 dec 2013, 21:49

    In de Accord handleiding staat letterlijk dat een olieverbruik van 1l op 1000km normaal is. Dus daarover kan je niet veel schrijven.

    In Houthalen-Helchteren zit ook een bedrijf dat aan chiptunen doet. Volgens mijn collega kunnen die mannen roetfilterproblemen ook oplossen, door die open te maken, de filter eruit te halen en de zaak terug dicht te lassen als 'rechte lijn'. Dan steken ze er een fooler tussen, zodat ge geen foutmelding krijgt en ge safe zit bij de keuring :)
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

    Berichtdoor jordicivic » vr 13 dec 2013, 21:53

    Beste,

    Maat van mij heeft dit vorige week ook met zijn accord voorgehad. Katalysator er onderuit gehaald, opengeslepen en roetfilter verwijderd. Terug dichtgelast en naar tuningbedrijf gereden om de ECU te laten herschrijven, wagen was reeds gechipt. Is trouwens zelfstandige garagist mijne maat. Ik heb ook een roetfilter in mijn nieuwe CR-V en heb nu 17000kms, ik doe dagelijks 70 km autostrade dus ben benieuwd of ik hiermee te maken ga krijgen. Anders vliegt die roetfilter er heel snel uit. Jammer dit te horen maar dit komt blijkbaar bij de meeste merken voor bij dieselmotoren + roetfilter. groeten
    civic EP2 BAR '05
    civic EP1 '02
    Stream RN1 '02

    mijn thuis is waar mijn honda staat
    jordicivic
    B18 Poster
     
    Berichten: 490
    Geregistreerd: zo 04 dec 2011, 01:32
    Woonplaats: Moerbeke-Waas
    my honda: EP1 en EP2 BAR
    Advertenties:

    Re: Accord vanaf 06/2008 routfilter DRINGEND INFORMATIE

    Berichtdoor Raidon » za 14 dec 2013, 00:11

    1. Roetfilter is nooit voor het leven van de wagen. korte ritten / autostrade. Is gewoon zo.

    + engelenn: Wat is uw dagelijks rijpatroon? (km per dag / maand / jaar) Roetfilter reinigen is maar een oplapmiddel voor tijdelijk (in uw geval half jaar) te kunnen rijden. De methode hierboven beschreven is de enige oplossing voor uw probleem.
    Honda Civic Type R FK2 - #1640
    -> 10 jaar professioneel Honda ervaring !
    Raidon
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:06
    Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
    my honda: FK2 #1640
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar accord

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast