Zwakke punten 2.2 cdti?

Enkel specifieke vragen over dit model!

Re: Zwakke punten 2.2 cdti?

Berichtdoor M&M » di 19 nov 2013, 10:57

Underpowered, was mss een foute, te strenge bewoording van mijn kant ... :denk:
Als instapmotor is 155pk lang niet slecht, vele wagens moeten het met een stuk minder doen.
Toen ik bij de lancering van het model in 2003 voor het eerst met de 2.0 reed, vond ik hem allerminst traag, min of meer vergelijkbaar met mijn Del Sol ESi. (de Accord had meer koppel en vermogen, maar weegt een stuk zwaarder dan de Del Sol)

Tijden veranderen echter, en alles hangt ervan af met wat je gewoon bent te rijden.
Door het hoge koppel van mijn 2.2 diesel op 2000rpm geeft dit een vertekend beeld natuurlijk. De benzinemotoren hebben meer toeren nodig, en er moet bij het hernemen al eens sneller teruggeschakeld worden dan bij de I-CTDi, dat verschil merk ik evengoed met mijn S2000...

Wat ik echter uitermate jammer vind, is dat Honda ons de Euro R K20A variant niet meer gunde.
Deze heeft 215 pk af fabriek, maar helaas was 'ie alweer JDM exclusive.
De bescheiden verkoopscijfers van de Type R met 212 pk van de vorige generatie Accord zal er wel voor iets tussen gezeten hebben...

Op dat vlak zat er een leegte in het gamma (die is er de dag van vandaag meer dan ooit, want ook de 2.4 werd reeds uit het aanbod gehaald)
De 2.4 is eerder een autobahn cruizer, net als de 2.2 diesel eerder gericht op souplesse en lange afstand, dat zie je ook aan de redline en het karakter van de K24A motor. Type S filosofie.
Al reageert hij wel prima op Hondata Flashpro en wordt hij al een stukje rauwer en vinniger.

De Euro R van zijn kant, kampt een beetje met het zelfde probleem als de FN2: het gewicht. Dat kunnen die paar extra pks onvoldoende verhelpen. Bovendien heeft een Accord Euro R nog meer last van onderstuur...

Soit, de 2.0 is abosluut ook een fijne auto, maar als ik een benzine zou gekocht hebben, was het toch de 2.4 ;)

Sorry voor de foute woordkeuze en de off topic :mrgreen:
Avatar gebruiker
M&M
HCB Veteraan
 
Berichten: 1623
Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
my honda: S2000 & FK8
Advertenties:



  • Re: Zwakke punten 2.2 cdti?

    Berichtdoor Jdm_Whore » di 19 nov 2013, 11:41

    't Is inderdaad maar wat ge gewoon zijt! Ik kom van een 1.4 4-cilinder, voor mij gaat letterlijk alles vlot aanvoelen :lol:

    Ik snap uw punt wel, bij mij ging de voorkeur ook eerst naar een K24. Maar die kost wel meteen heel wat meer in aankoop, verzekering en wegentax voor 'slechts' 35 pk en xx koppel erbij. In mijn ogen is de K20 ook meer dan potent genoeg om als dagelijks vervoer te dienen!

    Enja offtopic, ik merk dat Steven nog niet goed weet of het de benzine of de diesel variant wordt.. Dus het is toegestaan vermoed ik :D
    Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
    Avatar gebruiker
    Jdm_Whore
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1863
    Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
    my honda: CL7 & EK4
    Advertenties:

    Re: Zwakke punten 2.2 cdti?

    Berichtdoor M&M » di 19 nov 2013, 12:09

    Jdm_Whore schreef: bij mij ging de voorkeur ook eerst naar een K24. Maar die kost wel meteen heel wat meer in aankoop,


    Ik heb ook een tijdje rondgeken alvorens te kopen en toen merkte ik de volgende tendens op wat gen '03-'08 betreft:
    - Berlines zijn vaak duurder dan tourers
    - facelifts ('06-'08 modellen) zijn een pak duurder dan prefacelift wagens ('03-'05) Soms kost een facelift nog het dubbel van een preface wagen
    - Diesels zijn vaak het duurst geprijsd, daarna K20 (2.0) en K24 (2.4) net goedkoper (owv het feit dat velen afhaken door hogere taksen en vrees voor een hoger brandstofverbruik..)

    Km stand, uitvoering (comfort, sport of executive), opties (bvb navigatiesysteem, lipkit, andere velgen, ...) en algemene staat van de wagen spelen natuurlijk ook een rol bij de prijsstelling ;)
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: Zwakke punten 2.2 cdti?

    Berichtdoor Jdm_Whore » di 19 nov 2013, 12:49

    Ik ben specifiek aan het zoeken geweest naar een CL7/9 automaat, vooral in Duitsland want hier komen ze maar met mondjesmaat op de tweedehandsmarkt. De meeste CL9's die ik daar tegenkwam waren toch aanzienlijk duurder dan CL7's, alleen in de tourer variant waren ze soms inderdaad goedkoper dan een CL7 berline. Komt overduidelijk door die afschuwelijke achterkant Maar mijn antwoord was vooral allesomvattend bedoeld, het totaalpakket gaat sowieso duurder zijn op termijn.
    Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
    Avatar gebruiker
    Jdm_Whore
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1863
    Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
    my honda: CL7 & EK4
    Advertenties:

    Re: Zwakke punten 2.2 cdti?

    Berichtdoor Nasty » di 19 nov 2013, 14:44

    Ik weet het op moment nog niet. Oorspronkelijk wilde ik een diesel omdat ik het hoge koppel erg fijn vind rijden, en om in alle comfort op familiebezoek te gaan in Uk meerdere keren per jaar,

    Keerzijde is dat ik bijna altijd ga werken met openbaar vervoer, en het dus niet echt een daily is. Verbruik speelt dus minder mee. En als ik hem al eens meeneem zijn het stukjes <10km. Niet echt dieselig dus. Qua betrouwbaarheid verwacht ik ook meer van de k20 dan de n22... Moeilijke keuze!!!

    Zijn er mensen die de de cijfers beschikbaar hebben van biv en inschrijving van
    N22
    K20
    K24?

    Alvast bedankt!!
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: Zwakke punten 2.2 cdti?

    Berichtdoor mariow » di 19 nov 2013, 14:50

    Nasty schreef:Ik weet het op moment nog niet. Oorspronkelijk wilde ik een diesel omdat ik het hoge koppel erg fijn vind rijden, en om in alle comfort op familiebezoek te gaan in Uk meerdere keren per jaar,

    Keerzijde is dat ik bijna altijd ga werken met openbaar vervoer, en het dus niet echt een daily is. Verbruik speelt dus minder mee. En als ik hem al eens meeneem zijn het stukjes <10km. Niet echt dieselig dus. Qua betrouwbaarheid verwacht ik ook meer van de k20 dan de n22... Moeilijke keuze!!!

    Zijn er mensen die de de cijfers beschikbaar hebben van biv en inschrijving van
    N22
    K20
    K24?

    Alvast bedankt!!

    https://belastingen.fenb.be/vfp-portal- ... tml#/q/top
    hier vind je de antwoorden op uw vragen ;)
    Avatar gebruiker
    mariow
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: wo 18 mei 2011, 21:13
    Woonplaats: Vlaams-Brabant, België
    Advertenties:

    Re: Zwakke punten 2.2 cdti?

    Berichtdoor Black_sol » di 19 nov 2013, 20:03

    @nasty ik moet voor eerste inschrijving en biv rond de 730 euro betalen voor de n22 derest wetek ni :P
    honda: the power of dreams
    Avatar gebruiker
    Black_sol
    B20 Poster
     
    Berichten: 547
    Geregistreerd: wo 21 sep 2011, 16:10
    Woonplaats: liedekerke
    my honda: accord & del sol
    Advertenties:

    Re: Zwakke punten 2.2 cdti?

    Berichtdoor Vteclover » di 19 nov 2013, 20:47

    ik mag hier deze week toevallig mn biv betalen 1326 euro voor een k20 fn2 van 08/2009 :zot:
    Iemand van m werk zn nieuwe golf 7 gti moet maar 220 euro biv betalen :evil:
    Vteclover
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1013
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 13:01
    my honda: Civic Ek4
    Advertenties:

    Re: Zwakke punten 2.2 cdti?

    Berichtdoor Sinister » do 21 nov 2013, 13:03

    Sjah wie koopt er nu ook nog een FN2, de EP3 is zelfs minder BIV.
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: Zwakke punten 2.2 cdti?

    Berichtdoor kenny_tmt » do 21 nov 2013, 14:30

    Ep3 inschrijven:

    Berekening
    De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 322,43 EUR
    De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 401,41 EUR
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: Zwakke punten 2.2 cdti?

    Berichtdoor ToyotaFreak » do 21 nov 2013, 15:29

    Maar een ep3 is dan ook ouder ;)
    ToyotaFreak
    D14 Poster
     
    Berichten: 51
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:25
    Advertenties:

    Re: Zwakke punten 2.2 cdti?

    Berichtdoor Sinister » do 21 nov 2013, 15:31

    Klopt maar ne betere R zulde ni meer vinden buiten de nieuwe mss in 2015
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: Zwakke punten 2.2 cdti?

    Berichtdoor Jdm_Whore » do 21 nov 2013, 17:05

    Het gaat hier over de Accord jongens :goed:
    Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
    Avatar gebruiker
    Jdm_Whore
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1863
    Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
    my honda: CL7 & EK4
    Advertenties:

    Re: Zwakke punten 2.2 cdti?

    Berichtdoor TOM-ek4-VTI » do 21 nov 2013, 20:08

    heb geen ervaring met de eerder vermelde motoren.
    maar als ik zo lees waarvoor je accord zou dienen(geen daily,bezoekjes naar de uk,korte ritjes van10km)zou ik voor de benzine gaan.
    welk type?persoonlijk zou ik de k24 nemen voor het hogere vermogen en koppel,ma das persoonlijk natuurlijk ;)
    kan u alleen mijn mening geven :)
    hoeveel kms rijd je zo ong jaarlijks?onder de 10000 vind ik het persoonlijk ni nodig om voor een diesel tegaan
    good luck met beslissen ;)
    TOM-ek4-VTI
    B18 Poster
     
    Berichten: 449
    Geregistreerd: do 23 aug 2012, 22:10
    Woonplaats: liedekerke
    my honda: EK4
    Advertenties:

    Re: Zwakke punten 2.2 cdti?

    Berichtdoor Vteclover » do 21 nov 2013, 20:24

    oeps wist ni dat de 2.0 ook een "soort" k20 was :D
    tja ik koop ne fn2 na de k20 accord 2009 gereden te hebben :har:
    Qua verbruik zomer 7.6 op 16" rims ,winter 8.6 geen klagen van maar als je hem richting redline trekt komen er geen haren op je arm omhoog :)
    Vteclover
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1013
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 13:01
    my honda: Civic Ek4
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar accord

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten