Zwakke punten 2.2 cdti?

Enkel specifieke vragen over dit model!

Zwakke punten 2.2 cdti?

Berichtdoor ToyotaFreak » wo 11 jul 2012, 22:17

Ben aan het rondkijken voor een daily aan te kopen, en mijn voorkeur gaat zowat uit naar de Accord Tourer.
Het gaat dan over het vorig model (CN2??) als ik mij niet vergis.

Wat zijn nu die zwakke punten van deze dieseltjes?

Heb er al enkele zien staan waardat de turbo van vervangen is, dus dit lijkt mij een aandachtspuntje te zijn?
Wat zijn nog andere zaken om op te letten bij aankoop van een 2.2 diesel?
Kan deze korte afstanden aan, ik woon op 8km van mijn werk.. maar rij wel af en toe wat langere afstanden.
De meesten zitten toch al rond de 150.000-200.000km, dus is het dan nog aan te raden om deze te laten mappen, of beter van niet?

Grtz Jonas
ToyotaFreak
D14 Poster
 
Berichten: 51
Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:25
Advertenties:



  • Re: Zwakke punten 2.2 cdti?

    Berichtdoor ToyotaFreak » wo 11 jul 2012, 22:22

    O ja, en zijn er grote, of belangrijke verschillen tussen de facelift en non-facelift buiten het uiterlijk dan?

    Grtz
    ToyotaFreak
    D14 Poster
     
    Berichten: 51
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:25
    Advertenties:

    Re: Zwakke punten 2.2 cdti?

    Berichtdoor Nasty » ma 18 nov 2013, 10:49

    Dit topic nog eens omhoog halen met dezelfde vragen als bovenstaande :wink:
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: Zwakke punten 2.2 cdti?

    Berichtdoor Sinister » ma 18 nov 2013, 16:28

    Simpel, de koppeling, EGR kleppen, uitlaat collector dat scheurt soms.
    Die dingen allemaal.
    Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
    Sinister
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1057
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 08:40
    Advertenties:

    Re: Zwakke punten 2.2 cdti?

    Berichtdoor Nasty » ma 18 nov 2013, 16:32

    Sinister schreef:Simpel, de koppeling, EGR kleppen, uitlaat collector dat scheurt soms.
    Die dingen allemaal.


    Typische dieselzaken dus. Roetfilter miserie heb ik ook al zien opkomen. K20 toch betrouwbaarder precies :denk:
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: Zwakke punten 2.2 cdti?

    Berichtdoor Jdm_Whore » ma 18 nov 2013, 17:29

    En die rijdt echt super, die K20! Precies zoals ik em verwacht had :goed: Al is het in mijn geval wel een semi-automaat.. Ik ben nog steeds niet echt te vinden voor drukgevoede motors, hetzelfde voor diesels.. En ik heb eerlijk gezegd nog nooit iemand problemen weten hebben met een K, vandaar dat bij mij de keuze simpel was.

    Verbruik is imo het enige nadeel :denk: Ik rij wel vrij vlot, en grotendeels afstanden kleiner dan 25km.. Maar ik heb em nog niet richting de 9l gekregen, op de 400+km autostrade toen ik de auto ging halen na dan. Toen was het ±8,8l.
    Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
    Avatar gebruiker
    Jdm_Whore
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1863
    Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
    my honda: CL7 & EK4
    Advertenties:

    Re: Zwakke punten 2.2 cdti?

    Berichtdoor jonas (R-garage) » ma 18 nov 2013, 18:22

    enkele zwakheden van cdti :egr klep,turbo,injectoren,kettingspanner, onderblok opbouw van gehele blok.. te zwakke drijfstangen .
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: Zwakke punten 2.2 cdti?

    Berichtdoor M&M » ma 18 nov 2013, 18:33

    En de Accord diesel met N22A1 motor (2003-2008) heeft GEEN roetfilter :nee:
    De meest voorkomende zwakke punten zijn reeds belicht hier... (werd de koppeling al aangegeven?)
    Ik voeg nog toe aan het lijstje: koppelstuk van de stuurbekrachtiging en throttle body sensor :(

    Als het een benzine wordt, gaat er wat mij betreft niks boven de K24A, de 'dichtgeknepen' K20 variant is in mijn ogen underpowered (de diesel heeft zijn koppel nog), een 2.4 is veel soepeler en wat krachtiger.
    Deze moet dus minder moeite doen en zal niet veel meer verbruiken dan een 2.0 die je de sporen geeft om vlot te rijden (mss wel minder)

    2.4 is wel fiscaal duurder ...
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: Zwakke punten 2.2 cdti?

    Berichtdoor Nasty » ma 18 nov 2013, 18:57

    M&M schreef:En de Accord diesel met N22A1 motor (2003-2008) heeft GEEN roetfilter :nee:
    De meest voorkomende zwakke punten zijn reeds belicht hier... (werd de koppeling al aangegeven?)
    Ik voeg nog toe aan het lijstje: koppelstuk van de stuurbekrachtiging en throttle body sensor :(

    Als het een benzine wordt, gaat er wat mij betreft niks boven de K24A, de 'dichtgeknepen' K20 variant is in mijn ogen underpowered (de diesel heeft zijn koppel nog), een 2.4 is veel soepeler en wat krachtiger.
    Deze moet dus minder moeite doen en zal niet veel meer verbruiken dan een 2.0 die je de sporen geeft om vlot te rijden (mss wel minder)

    2.4 is wel fiscaal duurder ...


    Hoe zit t trouwens met t realistische verbruik van de K20? Want Bob haalde in een ander topic al aan dat hij nauwelijks onder de 9 liter geraakt :doh:
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: Zwakke punten 2.2 cdti?

    Berichtdoor Raidon » ma 18 nov 2013, 19:14

    Nasty schreef:
    M&M schreef:En de Accord diesel met N22A1 motor (2003-2008) heeft GEEN roetfilter :nee:
    De meest voorkomende zwakke punten zijn reeds belicht hier... (werd de koppeling al aangegeven?)
    Ik voeg nog toe aan het lijstje: koppelstuk van de stuurbekrachtiging en throttle body sensor :(

    Als het een benzine wordt, gaat er wat mij betreft niks boven de K24A, de 'dichtgeknepen' K20 variant is in mijn ogen underpowered (de diesel heeft zijn koppel nog), een 2.4 is veel soepeler en wat krachtiger.
    Deze moet dus minder moeite doen en zal niet veel meer verbruiken dan een 2.0 die je de sporen geeft om vlot te rijden (mss wel minder)

    2.4 is wel fiscaal duurder ...


    Hoe zit t trouwens met t realistische verbruik van de K20? Want Bob haalde in een ander topic al aan dat hij nauwelijks onder de 9 liter geraakt :doh:


    Op autostrade raakt men tourer onder de 8 liter ! En das een automaat :)
    Honda Civic Type R FK2 - #1640
    -> 10 jaar professioneel Honda ervaring !
    Raidon
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:06
    Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
    my honda: FK2 #1640
    Advertenties:

    Re: Zwakke punten 2.2 cdti?

    Berichtdoor Jdm_Whore » ma 18 nov 2013, 20:31

    Was gewoon in dit topic hoor Steven :D En laat wel duidelijk zijn dat ik het ding nog maar een maand heb.. Dus mijn ervaringen zijn nog maar van een zéér korte termijn! Ne maat met een 2.0 tourer vertelde mij overigens dat zijn verbruik over het algemeen met 1 liter gedaald was sinds een ecu reset en Irridium bougies gemonteerd te hebben?

    En de K24 is, als het wat meer geld mag kosten, met voorsprong de beste keuze! Maar ik vind de K20 echt niet underpowered, bij 'pulls' tot een normale 3-4K zijt ge altijd mooi vlot weg.. Tot de 6-7K doortrekken is absoluut niet noodzakelijk.
    Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
    Avatar gebruiker
    Jdm_Whore
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1863
    Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
    my honda: CL7 & EK4
    Advertenties:

    Re: Zwakke punten 2.2 cdti?

    Berichtdoor wikkes » ma 18 nov 2013, 20:33

    ik heb bij men ep3 (k20) een verbruik van 8.5 +/- reed wel elke dag autosnelweg aan 110 gemiddeld
    wikkes
    K20 Poster
     
    Berichten: 866
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:49
    Woonplaats: scherpenheuvel
    my honda: civic ep3
    Advertenties:

    Re: Zwakke punten 2.2 cdti?

    Berichtdoor vtiprelude » ma 18 nov 2013, 21:14

    wikkes schreef:ik heb bij men ep3 (k20) een verbruik van 8.5 +/- reed wel elke dag autosnelweg aan 110 gemiddeld

    ten rijde gelijk e wijf :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
    once a honda,always a honda.drive fast,drive honda

    what doesn't kill you,makes you stronger!
    Avatar gebruiker
    vtiprelude
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3884
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 23:11
    Woonplaats: in de beschaafde wereld
    my honda: accord tourer
    Advertenties:

    Re: Zwakke punten 2.2 cdti?

    Berichtdoor vtiprelude » ma 18 nov 2013, 21:21

    ik heb ook nen k20 tourer automaat!

    en als je deze gebruikt voor wat hij is gemaakt,is die zeker nie onderpowered!

    ik heb ook ne sedan gehad dan handgeschakeld,en das echt ne fermen otto om mee te rijden!

    en verbruik is relatief he,den enen keer laat ge hem warm draaien om hem te ontdooien,de andere keer om eerst uw poort toe te doen,...enz!

    dat geeft direkt een verkeerd beeld van verbruik!

    en ivm de 2.2 diesel versie,ligt het breuk rijden dikwijls aan het gedacht da ge altijd kot open moet vlammen en het vermogen tot op de limiet gebruiken!

    als je deze mooi warm rijd en goe onderhoud,is er weinig aan de hand!
    once a honda,always a honda.drive fast,drive honda

    what doesn't kill you,makes you stronger!
    Avatar gebruiker
    vtiprelude
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3884
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 23:11
    Woonplaats: in de beschaafde wereld
    my honda: accord tourer
    Advertenties:

    Re: Zwakke punten 2.2 cdti?

    Berichtdoor Black_sol » ma 18 nov 2013, 23:43

    ik heb ook een 2.2cdti gekocht voortlaatst geen problemen gehad alleen hoor ik al tjdje geratel als ik optrek(denk de kettingspanner wa verzwakt) toevalig iemand die weet of dit makkelijk zelf te doen is? of is dit redelijk groot werk? srr als dit beetje offtopic is maar zag dat het juist over 2.2cdti ging. voor derest nog geen problmen mee :p
    honda: the power of dreams
    Avatar gebruiker
    Black_sol
    B20 Poster
     
    Berichten: 547
    Geregistreerd: wo 21 sep 2011, 16:10
    Woonplaats: liedekerke
    my honda: accord & del sol
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar accord

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten