Voor- en nadelen Accord.

Enkel specifieke vragen over dit model!

Voor- en nadelen Accord.

Berichtdoor Gunther » di 24 aug 2010, 23:38

Hallo,

binnen dit en een jaar zou ik mij een 'nieuwe' auto kopen. De MB gaat dan naar de moeder en zo blijft hij ook binnen de familie. Mijn realistische voorkeur gaat naar een Accord van de vorige generatie (2003/4 - 2007?), al is een Subaru ook nog mogelijk (maar die hebben amper een dieselaanbod die momenteel betaalbaar is).
Gezien ik "veel" kilometers moet doen voor school zou het een 2.2 CTDi worden. Benzine blijft mijn voorkeur hebben maar ik ben momenteel nog steeds student. Heb al mooie occasies zien staan, gaande van 8500€ tot 14500€ (afhankelijk van km stand en bouwjaar). Mijn voorkeur gaat naar de sedan versie.

Nu is mijn vraag, zijn er algemeen bekende problemen met een Accord?
Gaande van de wagen die te log is voor de motor, tot slijtage van (over)gevoelige onderdelen tot radio's of middenconsoles die hun eigen leven leiden tot zetels die doorgezeten raken of waarvan de bekleding snel vergaat.. You name it.
Graag had ik ook geweten van mensen die er dagelijks gebruik van maken rond welk verbruik ze zitten?

Ik hoor het graag :).

Gunther.
Organisation is the key to reassembly
Avatar gebruiker
Gunther
H23 Poster
 
Berichten: 728
Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:34
my honda: EG6
Advertenties:



  • Re: Voor- en nadelen Accord.

    Berichtdoor Nasty » di 24 aug 2010, 23:50

    Linkje op autoweek

    tientallen mensen hun onafhankelijke mening over de accord. Hun meningen, problemen na X-aantal kilometers. kosten en vreugde... heeft mij ook enorm geholpen toen ik een andere wagen zocht :mrgreen:
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: Voor- en nadelen Accord.

    Berichtdoor maze » wo 25 aug 2010, 07:08

    vocht in koplampen is een gekend probleem dacht ik
    Sorry for the stupidity. It started before I was born.
    Avatar gebruiker
    maze
    D17 Poster
     
    Berichten: 298
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:32
    my honda: Civic EP2
    Advertenties:

    Re: Voor- en nadelen Accord.

    Berichtdoor Sennini » wo 25 aug 2010, 07:16

    Ik heb een 2004 2.2ictdi executive sedan en er wil inderdaad af en toe wel wat condens in de koplampen zitten maar dat is ook zo weer weg met een beetje zon, vocht zou ik het niet echt willen noemen.

    Stoelen vindt ik ok, geen klagen van en de auto heeft het premium sound system wat ik een heel behoorlijk geluid vindt geven.
    Enige wat de radio soms doet dat is bij het omhoog of omlaag gaan door de preset zenders dat ie ze af en toe niet vindt. Dan is het eerst even door naar de volgende preset en dan terug en dan doet hij het gewoon. Hoorde van een vriend van me dat de nieuwe civic daar ook soms last mee heeft.

    Verder een erg stille diesel, die lekker rijdt. Mijn gemiddeld verbruik met veel stadsverkeer is 1 liter op 15 km.
    Motorisch nog geen problemen gehad en de teller is van 60.000 naar 120.000km gegaan.

    Wat ik mis: i-pod aansluiting, electrisch inklapbare spiegels, automatische vergrendeling van de deuren bij het wegrijden.
    Avatar gebruiker
    Sennini
    B16 Poster
     
    Berichten: 331
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:33
    Woonplaats: Belgisch Limburg
    my honda: 09 CRV+91 EE8+02 GD1
    Advertenties:

    Re: Voor- en nadelen Accord.

    Berichtdoor Nasty » wo 25 aug 2010, 10:14

    Sennini schreef:Wat ik mis: i-pod aansluiting, electrisch inklapbare spiegels, automatische vergrendeling van de deuren bij het wegrijden.


    Ipod aansluiting is geen probleem. Bestel gewoon DIT aansluiten op je oem radio door de cd wisselaar en je kan je ipod aansluiten en eveneens besturen via de stuurknoppen, je kan zelfs de trackinfo zien op je oem radio schermpje ;)
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: Voor- en nadelen Accord.

    Berichtdoor Gunther » wo 25 aug 2010, 18:15

    Die site is inderdaad echt wel handig :) !
    Alvast bedankt voor de antwoorden, meer is altijd welkom.
    Organisation is the key to reassembly
    Avatar gebruiker
    Gunther
    H23 Poster
     
    Berichten: 728
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:34
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: Voor- en nadelen Accord.

    Berichtdoor Fluffy » ma 15 nov 2010, 20:23

    Niet meteen klachten neen.
    Alleen waren de remmen er volledig door op 32000km.
    En dat kost OEM met wat plaatsing toch rap 600€. Wat toch best wel wat is.

    Voor en nadelen vanuit mijn punt:
    + Audio is best wel goed, MP3 mogelijkheden zijn er zeker voor een 130€ heb je een zeer goed kitje.
    + Opbergvakjes die echt wel handig zijn, er is over nagedacht.
    + Verlichting, Xenon, Pinkers in spiegels, mistlampen, interieur, deur...
    + Ik vind het een vrij complete wagen, ik vind hem niet meteen iets missen.
    + Kan je gemakkelijk en zorgeloos lange afstanden mee doen, goed comfort.

    - Zetels van het Sport interieur (Half leer/stof) Stof is moeilijk 100% proper te houden.
    - Condens in de koplampen hebben ze wel eens, maar zeker niet problematisch. Enkel esthetisch even minder.
    - Mistlampen sneuvelen dikwijls, door steenslag. Ik heb er ook 1 stuk, en ken andere CL rijders met hetzelfde probleem. (150€/stuk)
    Cruiserz Car Club

    Jap Car - Night Bar, Honda Day 1, Honda Day 2,... -> Yep, we did it!

    www.cruiserzcarclub.net
    Avatar gebruiker
    Fluffy
    B18 Poster
     
    Berichten: 474
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 23:04
    Woonplaats: Leuven
    my honda: CL9 Accord Type S
    Advertenties:

    Re: Voor- en nadelen Accord.

    Berichtdoor bwoucte » do 03 mei 2012, 16:36

    ik ben blij deze site ontdekt te hebben. Sinds kort ook eigenaar van type S. Er valt weinig op aan te merken. Je voelt de kwaliteit als je ermee rijdt. Echt zuinig is hij niet (11.3l) maar enkel veel korte ritten. Soms mis ik soms wat sensatie van de 190pk, ze zijn zo stil en zo zacht, je merkt het enkel aan het feit dat de achterliggers plots zo ver zitten als je even doorduwt ... Motor-bak combinatie is een juweeltje. Hij is gemaakt om volgas te gaan. Onderstel doet zijn werk perfect. Het is geen franse vering maar heeft nog comfort. Is de type S harder geveerd dan een executive ? Het condens in de koplamp stoort me wel maar verdwijnt als het droog is. Heeft iemand een permanente oplossing ? (behalve een nieuwe kopen die waarschijnlijk erg duur is).
    Niettemin is het een (ongekende) droom van een wagen.
    bwoucte
    Dax rookie
     
    Berichten: 5
    Geregistreerd: za 28 apr 2012, 11:05
    Woonplaats: Brugge
    my honda: Accord 2.4S (2006)
    Advertenties:

    Re: Voor- en nadelen Accord.

    Berichtdoor WhiteSol » do 03 mei 2012, 17:37

    bwoucte schreef:ik ben blij deze site ontdekt te hebben. Sinds kort ook eigenaar van type S. Er valt weinig op aan te merken. Je voelt de kwaliteit als je ermee rijdt. Echt zuinig is hij niet (11.3l) maar enkel veel korte ritten. Soms mis ik soms wat sensatie van de 190pk, ze zijn zo stil en zo zacht, je merkt het enkel aan het feit dat de achterliggers plots zo ver zitten als je even doorduwt ... Motor-bak combinatie is een juweeltje. Hij is gemaakt om volgas te gaan. Onderstel doet zijn werk perfect. Het is geen franse vering maar heeft nog comfort. Is de type S harder geveerd dan een executive ? Het condens in de koplamp stoort me wel maar verdwijnt als het droog is. Heeft iemand een permanente oplossing ? (behalve een nieuwe kopen die waarschijnlijk erg duur is).
    Niettemin is het een (ongekende) droom van een wagen.


    stel je dan is voor in't bezoekerstopic zoals't hoort ;)
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: Voor- en nadelen Accord.

    Berichtdoor M&M » do 03 mei 2012, 18:20

    Ik rij zelf een CN1 2.2 CTDI sedan als daily dus zal ook maar mijn zegje eens doen. ;)

    Fijne diesel, stil en koppelrijk. De turbo slaat wel pas aan op 2000 rpm, daaronder valt er weing te beleven, dit had van mijn part best 500 toeren eerder gemogen... Op fiscaal vlak is de diesel iets minder intressant door zijn gortere longinhoud...

    Het verbruik valt goed mee, afhankelijk van het aantal snelweg km's en je eigen rijstijl natuurlijk. (ik haal ongeveer 1000km op 60 liter als ik het rustig hou (driving bompastyle))

    Benzinemotoren zijn uiterst betrouwbaar, dieselversies kunnen problemen geven...
    Boosdoeners zijn: turbo, koppeling (daarom hem best niet chiptunen), servokoppeling (lekkage aan de sluiting van de servoleiding...)

    Een wagen die goed onderhouden werd en steeds het onderhoudsschema volgde is een aanrader bij een diesel. :denk:
    Tip: loop even met het chassisnummer van de wagen van je keuze eerst even langs bij de dichtstbijzijnde Honda dealer, die kan hem in hun databank natrekken (als het een Belgische auto is). Zo heb je meteen alle info die je nodig hebt. 8-)

    Het grootste voordeel van de facelift modellen ('06-'08) op dieselgebied, is de zesversnellingsbak (nog minder verbruik op de snelweg). Voor de rest vallen er buiten de gewijzigde bumpers, grille en lichtunits niet zoveel extra's te rapen tov een pre- facelift (om het aanzienlijke prijsverschil te rechtvaardigen). :mrgreen:

    Rij je graag sportief, hoog in toeren, raad ik toch een benzineversie aan, al is de CTDI net iets sneller dan de 2.0.
    Maar met een diesel rij je vooral op koppel (340 Nm, leuke hernemingnen dus), aan 3.500 rpm is de fun er wel al vanaf.
    Benzineversies zijn ook goedkoper qua aanschafprijs dan de dieselvariant.
    Afhankelijk van je rechtervoet kunnen ze wel dorstig zijn (vooral de 2.4).

    De Sport en vooral Executive versies zijn vrij compleet uitgerust, je krijgt flink wat auto voor je geld. :goed:
    Ook ik mis echter elektrisch inklapbare buitenspiegels, ipod aansluiting en automatisch sluitende centrale vergrendeling bij het wegrijden... (werd hier reeds eerder aangehaald door Sennini).

    Wil je tot slot meer weten over mijn diesel, neem dan gerust eens een kijke in mijn eigen topic hier op 't forum :mrgreen:
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:


    Keer terug naar accord

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten