Koppeling vervangen Accord Tourer 2.2 cdti (CM2/3) 2007

Enkel specifieke vragen over dit model!

Koppeling vervangen Accord Tourer 2.2 cdti (CM2/3) 2007

Berichtdoor Wim_Senna » vr 30 jan 2015, 16:31

Sinds een dikke maand ben ik terug aan de Honda. Na leuke tijden met mijn CRX 2e generatie en een Civic 5e generatie heeft het lot mij terug in de handen van Soichiro gedreven.

Sinds de laatste Honda heb ik ondertussen wel drie kinderen dus had ik een wat groter model nodig. Een Accord Tourer Executive beviel de vrouw qua looks , de kracht van de 2.2 cdti en messcherp onderstel bevielen mij, perfect dus.

Had het kunnen zijn als Honda die verdomde koppeling had voorzien op het berekoppel wat die blok uitbraakt. Enfin, ik heb er al heel wat over gehoord en gelezen en nu begint mijn koppeling ook te slippen.

Wat kan ik best doen?

1)OEM Honda parts? Is daar ondertussen iets aan verbeterd of zijn die nog steeds van karton?

2)Versterkte koppeling voor dit model? Waar kan je dat vinden en waar kan je dat laten installeren?

3)gewoon mee voortrijden en rustig aan doen (ik heb begrepen dat het niet zozeer de koppelingsplaten zijn die verslijten dan wel de drukgroep die gewoon niet genoeg kracht kan ontwikkelen)

Alle raad is welkom voor ik begin geld te verbranden aan onnodige reparaties.
Als er geen ster op staat dan moet er een H op staan, anders ga ik wel te voet.
Avatar gebruiker
Wim_Senna
Dax rookie
 
Berichten: 2
Geregistreerd: vr 30 jan 2015, 16:14
my honda: Accord 2.2 cdti
Advertenties:



  • Re: Koppeling vervangen Accord Tourer 2.2 cdti (CM2/3) 2007

    Berichtdoor WhiteSol » za 31 jan 2015, 00:35

    Een deftige voorstelling bij de bezoekers is ook welkom voor wij raad beginnen geven aan onbekenden :-)
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:


    Keer terug naar accord

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast