Interieur delen in houtmotief

Enkel specifieke vragen over dit model!

Interieur delen in houtmotief

Berichtdoor Nasty » zo 22 dec 2013, 17:03

Hoi iedereen, mijn executive is uitgerust met carbon-achtige interieurdelen in de middenconsole en deuren.is het mogelijk deze te vervangen door zwarthouten/marmerlook? Zijn het stickers of is er een set verkrijgbaar?

Grtjs


Afbeelding
2007 Honda Accord Executive

Afbeelding
Avatar gebruiker
Nasty
HCB Veteraan
 
Berichten: 3692
Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
Woonplaats: Neerpelt
my honda: CL7
Advertenties:



  • Re: Interieur delen in houtmotief

    Berichtdoor Jdm_Whore » zo 22 dec 2013, 17:11

    Zonde he? Ik had die van mij ook liever gewoon zwart gehad.. Benieuwd naar de reacties hier!
    Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
    Avatar gebruiker
    Jdm_Whore
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1863
    Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
    my honda: CL7 & EK4
    Advertenties:

    Re: Interieur delen in houtmotief

    Berichtdoor M&M » zo 22 dec 2013, 17:44

    En hier komt alvast een reactie... :mrgreen:
    Deze delen bedoelen de heren Nasty en JDM_whore dus... (waar zouden ze die toch gezien hebben :har: )
    Afbeelding

    Het betreft de 'dark burlwood' inlegstukjes van de preface Executive versie, OEM terug te vinden indien de wagen in kwestie uitgerust was/is met een donker interieur...
    Deze plastic (imitatiie houtlook deeltjes) zijn nog los verbrijgbaar, maar zijn uiteraard prijzig. (OEM Honda part = costs an arm and a leg)
    Zo kost bvb het plastic plaatje dat rond de versnellingspookzak zit in de middentunnel al rond de € 200... :doh:
    Om een kompleet interieur een makeover te geven heb je ongeveer een 10 tal van die plastic plaatjes nodig in diverse vormen en maten (deurinleg, middentunnel tussen de zetels , middenconsole dashboard ...)
    Goedkoop zal het dus zeker al niet zijn. :(

    Zo zal je bvb bij een Sportversie, al geen standaard zetelverwaring hebben normaalgezien, en zit je dus al met twee gaten in het plaatje rond de versnellingspook, omdat bij een Executive hier wel standaard is mee uitgerust...
    De kapjes van een MT en AT versnellingsbak zullen ook wel anders zijn qua vorm, en mss zijn er ook nog subtiele verschillen wat uitrusting of plaatsing van knopjes betreft tussen preface en facelift.

    Je hoort het al, het lijkt eenvoudig, maar dat is het allerminst volgens mij :denk:
    Ik zou eerst eens rondvragen (Honda dealer, raidon (voor de onderdeelnummers en prijzen), en een paar slopers contacteren (die kunnen jullie mss goedkoper verderhelpen aan zulke paneeltjes, de meeste afbraak-Accords van 'ons model' zijn immers pre facelifts... )
    Kijk hier al eens, en informeer of er een Executive met donkere interieurinleg bijzit...
    http://www.schadeautos.nl/demontageautos.php

    Om jullie nog wat verder op weg te helpen zal ik in de loop van volgende week nog wat foto's maken van alle inlegdeeltjes in mijn Accord, want dat is immers een preface Executive, uitgerust met de donkere inlegstukjes :party: ;)
    Daarna zal ik de pics van de deeltjes hier posten ;)

    Best of luck chaps, it won't be easy i'm afraid...
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: Interieur delen in houtmotief

    Berichtdoor Nasty » zo 22 dec 2013, 17:57

    Op ebay uk heb ik al houten paneeltjes gevonden. Alles samen een €100. Maar dat is het lichte hout wat Raidon in zijn accord heeft, ook passend voor mijn AT. Enkel deur inlegstukjes niet.

    Als t moet mss zelf laten dippen met houtmotief? Iemand daar n idee of prijs van?
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: Interieur delen in houtmotief

    Berichtdoor Jdm_Whore » zo 22 dec 2013, 18:00

    Het liefst van al zou ik zelfs gewoon een effen zwart oppervlak hebben :denk: Maar daar zijn de (LHD) Accords nooit mee uitgerust geweest denk ik?

    Nasty schreef:Als t moet mss zelf laten dippen met houtmotief? Iemand daar n idee of prijs van?


    Ge bedoelt de methode waar ze het onderdeel dippen op een laklaag die rust op een hoeveelheid water/vloeistof? Dat zou wel eens de beste methode kunnen zijn, en zo zijn er ook vele kleuren/motieven mogelijk. Al heb ik ook wat schrik voor de prijs :denk: Stickers gaan sowieso loskomen na een tijdje, niet? Zeker aan de bedieningsknopjes van de ramen bijvoorbeeld.
    Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
    Avatar gebruiker
    Jdm_Whore
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1863
    Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
    my honda: CL7 & EK4
    Advertenties:


    Keer terug naar accord

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten