Preludes f20a4 zijn inderdaad sterke motoren, de mijne had er 230.000km met LPG opzitten en heeft mij nooit laten staan. Uiteindelijk weg gedaan wegens ongeval (in mijn recht) en perte totale
Vooral letten op roest aan de achterste wielkassen en ook letten op vastlopende remmen (zeker voelen of de handrem goed aangrijpt en of de hele remschijf blinkt).
Ook voelen of motorblok warm staat voor hij gestart wordt, vaak wordt op die manier een probleem met koude start verdoezeld (speling kleppen, piepende riemen, slechte startmotor, ...)
Ook zeker eens tegen 3000-4000rpm rijden en meteen ambriage induwen om te zien of de toeren niet te hard zakken (600-700rpm is normaal). Sommigen durven al eens dieper in toeren zakken => slecht afgestelde kleppen
Voor de rest ... heel goeie auto's!
*edit*
Ik zie net dat je hem al gekocht hebt, proficiat!
Traag opengaan van het open dak had ik ook, inderdaad het dak eens openen en goed die banen waar het dak passeert invetten. Ik heb dit gedaan met klevige kettingsmeer voor racekettingen, probleem was meteen van de baan
Mijne had dus ook LPG en kon daar perfect mee om. Mocht je LPG installeren, kies dan zeker voor een systeem met smering. Mijne had dat niet, maar dat geeft je toch een iets zekerder gevoel (minder kans op inslaan van de kleppen). En beter nog een installatie waarbij elke inspuiting afzonderlijk wordt geregeld