verlaging prelude 92-96

Enkel specifieke vragen over dit model!

verlaging prelude 92-96

Berichtdoor Blueman » di 28 feb 2012, 21:12

Heeft iemand een idee welke de mogelijkheden zijn om met een prelude 92-96 tezakken met een schroefset?
Indien mogelijk ook eens laten weten hoeveel je kon zakken?
Ook eventuele ervaringen zijn welkom.
Merci he mannen!
Honda moet niet snel zijn, Honda moet luid zijn!
Avatar gebruiker
Blueman
B16 Poster
 
Berichten: 378
Geregistreerd: ma 23 aug 2010, 18:24
my honda: civic eg3
Advertenties:



  • Re: verlaging prelude 92-96

    Berichtdoor login257 » di 28 feb 2012, 22:31

    er zijn schroefkits beschikbaar met sleeves op de ori dempers, volledige schroefsets incl demper en koni geel's met de vaste instelling.

    hoeveel je zakt hangt vooral af van het gebruik en de wegen waar je doorgaans rijdt.
    stock schraapt die al op hoge drempels omdat die voorste subchassis twee uitstulpingen heeft die op zich al redelijk laag hangen.
    voor een daily : 4 cm max
    weekend / showcar : 8cm is quasi plat op den buik.
    Avatar gebruiker
    login257
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1026
    Geregistreerd: di 31 mei 2011, 21:36
    Woonplaats: berlare
    my honda: bb1, bb3
    Advertenties:

    Re: verlaging prelude 92-96

    Berichtdoor Blueman » wo 29 feb 2012, 23:33

    Ik bedoelde eerder hoeveel cm je met welke schroefkit kunt zakken.
    Anders gezegd: Welke gaat het diepste, zonder veel in te veren.
    Ik heb al wat zitten zoeken, maar bv kw of weitec heb ik geen info van gevonden.
    Toch bedankt vr de reply.
    Honda moet niet snel zijn, Honda moet luid zijn!
    Avatar gebruiker
    Blueman
    B16 Poster
     
    Berichten: 378
    Geregistreerd: ma 23 aug 2010, 18:24
    my honda: civic eg3
    Advertenties:

    Re: verlaging prelude 92-96

    Berichtdoor login257 » wo 29 feb 2012, 23:51

    das simpel : vervang de veren door rubber blokken en snij er zoveel af als je wil zakken :mrgreen:

    het gevaar van schroefkits die je laag kan vijzen is dat je voorbij de limiet van de shocks gaat en deze sterven bij de eerste ribbel in de weg ...
    en zoals gezegd, als je er nog deftig mee wil kunnen rijden moet je niet te veel droppen.
    qua inveren : je kan er altijd andere veren opzetten wur.
    Avatar gebruiker
    login257
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1026
    Geregistreerd: di 31 mei 2011, 21:36
    Woonplaats: berlare
    my honda: bb1, bb3
    Advertenties:

    Re: verlaging prelude 92-96

    Berichtdoor Blueman » do 01 maart 2012, 23:37

    Bij mij is de regel: form>function.
    Ik wil helemaal niet snel gaan, tis ne prelude met nen 2 l in. tis gene vtec.
    En een schroefset kopen om daarna andere veren te steken is ook dom vind ik.
    Ik ben niet te vinden voor dubbele kosten. Da is ook de reden dat ik niet eerst veren koop om dan te zeggen: "Ik vind dattem toch wa platter moet"
    Want dan is het al een heeeel dure schroefkit he.
    Maar ik veronderstel dat er niet echt iemand is met een concreet voorbeeld van bv: ik heb een schroefkit van merk X en hij staat momenteel zo: . Gevolgd met een foto en de vermelding: Ik heb nog XX cm draad over?
    Honda moet niet snel zijn, Honda moet luid zijn!
    Avatar gebruiker
    Blueman
    B16 Poster
     
    Berichten: 378
    Geregistreerd: ma 23 aug 2010, 18:24
    my honda: civic eg3
    Advertenties:

    Re: verlaging prelude 92-96

    Berichtdoor login257 » vr 02 maart 2012, 02:47

    dat blijft hetzelfde.
    behalve dat de vtec een handige camberregeling heeft en de 2.0 niet.

    als je die ter beschikking hebt en een vlak oppervlak, meet uit wur.
    meet eerst de band / rand opening en reken uit hoeveel je wil droppen.
    meet dan vooraan van die uitstulpingen op de subchassis naar beneden en trek gewenste drop eraf.
    dan weet je hoe ver je wil gaan en heb je een afstand.
    vervolgens meet je stock afstand en vergelijk je de gegevens van de schroefkits die je hebt.
    zit er een goede tussen, shop.
    zitten ze allemaal goed, shop de beste.
    qua trusted shops : ik heb zeer goede ervaring met aal4honda en derk kent er wel wat van.
    vermeld wel noodzaak van documenten (of niet naar eigen smaak en montage-demontage mogelijkheden).

    maar voor customer reviews van slammed gen4 lude eigenaars ben je hier idd niet echt aan het goede adres vrees ik :lol:
    Avatar gebruiker
    login257
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1026
    Geregistreerd: di 31 mei 2011, 21:36
    Woonplaats: berlare
    my honda: bb1, bb3
    Advertenties:

    Re: verlaging prelude 92-96

    Berichtdoor Tuur » vr 02 maart 2012, 07:03

    [quote="login257"maar voor customer reviews van slammed gen4 lude eigenaars ben je hier idd niet echt aan het goede adres vrees ik :lol:[/quote]

    Eens proberen informeren bij "Prelude Team Holland".
    http://www.preludeteamholland.com/index_1280.html

    greetings & succes
    Honda, simply the best
    Avatar gebruiker
    Tuur
    B16 Poster
     
    Berichten: 379
    Geregistreerd: do 08 sep 2011, 05:34
    Woonplaats: Maldegem
    my honda: NSX
    Advertenties:


    Keer terug naar prelude

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten