Prelude 4de gen vs 5de gen

Enkel specifieke vragen over dit model!

Prelude 4de gen vs 5de gen

Berichtdoor Das » zo 26 mei 2013, 11:19

Title says it all :D

Graag jullie ervaring/mening en waarom :kwijl:
Avatar gebruiker
Das
D14 Poster
 
Berichten: 71
Geregistreerd: ma 29 apr 2013, 21:37
Woonplaats: Eeklo
my honda: Crx EE6/Prelude 5gen
Advertenties:



  • Re: Prelude 4de gen vs 5de gen

    Berichtdoor vtiprelude » zo 26 mei 2013, 12:08

    ik heb nen 5de gen 2.2 vti en die is echt de max! kan je rustig mee toeren,en ook eens goe mee door gaan!

    kwa rijcomfort is de 5den beter als den 4den,das natuurlijk mijn ondervinding he!

    de 4de heeft de breed uitlopend digitaal dashbord en ik heb liever kwa gevoel ook da klein compakt tellerbaksken!
    da digitaal is zo mijn ding nie!
    once a honda,always a honda.drive fast,drive honda

    what doesn't kill you,makes you stronger!
    Avatar gebruiker
    vtiprelude
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3884
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 23:11
    Woonplaats: in de beschaafde wereld
    my honda: accord tourer
    Advertenties:

    Re: Prelude 4de gen vs 5de gen

    Berichtdoor Tuur » zo 26 mei 2013, 17:20

    8 jaar met een 4th gen gereden (2.0). Nooit problemen mee gehad. Altijd graag mee gereden.
    De 4th gen heeft echter al een gezegende leeftijd. Daarmee komen ook de ouderdomsverschijnselen.
    Honda, simply the best
    Avatar gebruiker
    Tuur
    B16 Poster
     
    Berichten: 379
    Geregistreerd: do 08 sep 2011, 05:34
    Woonplaats: Maldegem
    my honda: NSX
    Advertenties:

    Re: Prelude 4de gen vs 5de gen

    Berichtdoor DelSolTypeR » zo 26 mei 2013, 18:08

    ikzelf heb al een 4th gen gehad, deze is mijn 2de, zijn zeer leuke cruise wagens, ik kan niets zeggen over de 5de generatie want heb er zelf nog niet mee gereden ^^
    qua looks gaat mijn voorkeur zowiezo naar 4de generatie, ze hebben naar mijn mening een agressiever uiterlijk.
    Jammergenoeg zoals Tuur zegt beginnen die al hun leeftijd te tonen (roest e.d.) dus een echt goed exemplaar vinden zal niet zo simpel zijn + ze hebben allemaal toch al redelijk wat km's gelopen (niet dat dit wat uitmaakt bij honda blokken maar toch)
    VTEC just kicked in yo!!!!

    Del Sol B18c ---> 238 bhp... trackday ready!
    Civic FN3 2.2 ctdi Type S
    Avatar gebruiker
    DelSolTypeR
    K20 Poster
     
    Berichten: 830
    Geregistreerd: di 07 jun 2011, 14:49
    Woonplaats: Kuurne
    my honda: CBR 600RR+ Civic FN3
    Advertenties:

    Re: Prelude 4de gen vs 5de gen

    Berichtdoor who_carez » za 01 jun 2013, 19:26

    Ik vind juist het interieur van een 4e generatie bangelijk :) 'k ben nogal groot en in een 4e generatie zit ik echt hemels terwijl een 5e generatie toch iets kleiner is van binnen :) Van buiten vind ik dat ze alle 2 enorm veel potentieel hebben. Motorisch en kwa performance zitten ze alle 2 op het zelfde niveau en verder sluit ik mij idd bij Tuur aan. 4e generatie begint al op leeftijd te komen :) Ge vind daar nog wel goede in maar dat word toch al moeilijker. 5e generatie is gewoon tikkeltje nieuwer he. Dus al bij al is het gewoon uw smaak dat zal beslissen :) En waar ge het snelst een deftig exemplaar vind :) De vraag is. Wilt ge nen simpele 2.0 of nen deftige vtec? Ik had ook ne vtec (4e generatie wel) en vond het echt een fantastische auto :)
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1323
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:


    Keer terug naar prelude

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten