Pagina 2 van 2

Re: fluiten bij bepaalde gasstand

BerichtGeplaatst: wo 14 aug 2013, 09:15
door jonas (R-garage)
punanied9 schreef:vriendin heeft het met haar EJ9 met originele airbox!

filter is wel aan vervanging toe!

ik heb met mijn AEM V2 intake op de EP3 niks van gefluit!


dat normaal he ..jij hebt immers slechte luchtfilter !
dat ding ziet er niet uit ..

Re: fluiten bij bepaalde gasstand

BerichtGeplaatst: wo 14 aug 2013, 13:28
door Leplatje
^ Afvoerbuizen op een ITR zijn anders ook niet bepaald moeders mooiste :D

Maar er zijn idd betere alternatieven voor EP3. Alleen slecht zou ik die nu ook weer niet noemen, maar je gaat zo goed als zeker minder winst halen in vergelijking met een Injen CAI.
Met de AEM wel geen risico dat die water gaat binnentrekken. Voor B-blokken was de AEM V2 qua vermogenswinst een van de betere dacht ik, maar dat was ook echt een CAI en zelfde principe als de Injen CAI voor EP3.

Re: fluiten bij bepaalde gasstand

BerichtGeplaatst: wo 14 aug 2013, 16:20
door jonas (R-garage)
het gaat hier bijmij nooit om "het mooiste" wel om het praktische en het best functioneerbare! en Injen lijkt mij straf dat het beter is dan aem .. het beste kan je niet kopen dat wordt nog niet geproduceert .

Re: fluiten bij bepaalde gasstand

BerichtGeplaatst: wo 14 aug 2013, 18:05
door kenny_tmt
Ik rij wel met nen B18C4 met edelbrock intake en 66mm gasklep ma kheb ook nooit een fluitend geluid gehad..

Re: fluiten bij bepaalde gasstand

BerichtGeplaatst: wo 14 aug 2013, 19:17
door Jordyke190
kenny_tmt schreef:Ik rij wel met nen B18C4 met edelbrock intake en 66mm gasklep ma kheb ook nooit een fluitend geluid gehad..


Tja een groter IM en een grotere TB van diameter. wss iets lagere luchtsnelheid hé.
De lucht die je verpompt is normaal toch hetzelfde hé.

Maar ... Idd een goeie reden om weer eens na te denken over mogelijke toekomstige mods :mrgreen: een goeie reden is er toch altijd te vinden hé :D

Re: fluiten bij bepaalde gasstand

BerichtGeplaatst: wo 14 aug 2013, 20:03
door jonas (R-garage)
Tja een groter IM en een grotere TB van diameter. wss iets lagere luchtsnelheid hé.
De lucht die je verpompt is normaal toch hetzelfde hé.

Maar ... Idd een goeie reden om weer eens na te denken over mogelijke toekomstige mods :mrgreen: een goeie reden is er toch altijd te vinden hé :D[/quote]

de lucht dat je verpompt is helemaal niet hetzelfde ..want dan zou iedereen met exact hetzelfde vermogen rijden ..andere pistons,andere nokkenassen,grotere kleppen hebben allemaal hun reden tot bijdragen van vermogenswinst doormiddel van meer lucht te kunnen verplaatsen in de cilinderkamer hier komt juist uw vermogen van !

Re: fluiten bij bepaalde gasstand

BerichtGeplaatst: wo 14 aug 2013, 22:11
door punanied9
mijn filter suckt idd ! :)

nl. dryflow van AEM (stofzuigzakfilter haha)

Re: fluiten bij bepaalde gasstand

BerichtGeplaatst: zo 18 aug 2013, 09:33
door Jordyke190
Wat is er eigenlijk slecht aan een AEM intake met dry flow filter?

AEM is toch een 'bekend' merk en ik zou toch mogen verwachten dat hun spullen goed zijn en getest zijn ... Iemand dan slechte ervaring met AEM dry flow intakes?

Ik had vroeger een Comptech ICE box met een filter licht ingeölied, dat verkies is natuurlijk nog boven die dry flow intakes.

Even wat gezocht en dit is nu het Comptech materiaal geworden ...
http://www.ct-engineering.com
Iemand er al wat van gekocht? Zo ja waar? Er zijn wel nederlandse dealers blijkbaar maar staat niks van op hun webshops.

Re: fluiten bij bepaalde gasstand

BerichtGeplaatst: zo 18 aug 2013, 11:39
door kahana
Allen,

ik heb de originele luchtfilter gestoken en het gefluit is helemaal weg
Het kwam dus puur van die brol CAI die er op zat...

grts

Re: fluiten bij bepaalde gasstand

BerichtGeplaatst: zo 18 aug 2013, 12:36
door tommytc
Ik had het ook met mijn oem gasklep, oem box met k&n filter in . Heb dan mijn gasklep is goed uitgekuist en het was volledig gedaan

Re: fluiten bij bepaalde gasstand

BerichtGeplaatst: wo 21 aug 2013, 13:57
door krissedc2
volgens mij trekt een B18 bevoorbeeld niet meer lucht binnen door het steken van een andere gasklep/IM, los van de overkills enal blijft het een B18...
zonder andere nokken etc blijft de klep evenlang openstaan als met de OEM gasklep en kan die gewoon geen extra vulling krijgen....
Wat ik denk is dat de motor meer vermogen/koppel creert door het feit dat hij een betere/makelijkere vulling krijgt.... :denk:
kortom gezegd krijgt hij een beter/koeler mengsel met dezelfde massa als voor de mods vandaar de winst... ;)


langs de ander de andere kant voel ik ergens wroeging aangezien ik ook blijk te geloven dat hij een heel klein percentage meer lucht binnenkrijgt door deze mods, maar elke thermodynamicus zal da gemakelijk kunne bewijzen dat het te verwaarlozen is... :D