Pagina 1 van 2

Integra met 200.000km

BerichtGeplaatst: do 23 mei 2013, 09:21
door kahana
Allen,

ik ben aan het uitkijken naar een ITR
de meesten hebben al aardig wat kms gereden, en de ene al in wat hogere toeren dan de andere

Nu mijn vraag: waarom specifiek te letten bij aankoop van een ITR?
kunnen blokken met 200.000km nog OK zijn? wat zijn de 'zwakkke' punten van deze autos?
alvast bedankt

Re: Integra met 200.000km

BerichtGeplaatst: do 23 mei 2013, 10:09
door thomy985
Misch u eerst eens voorstellen dan ga je veel sneller en betere berichten krijgen :p
Zwakke punten van de wagen? vooral opletten achter roest ondereraan en in de wielkasten.
Verder is het vooral kijken of er veel olie verbruik is.
Blokken kunnen wel wat hebben als ze maar goed onderhouden zijn! menne maat de zijne (white-itr) heeft er op de moment 215K als ik me ni vergis :roll: en die haalt nogaltijd zijn pk's :D
maar er zullen hier wel meer zijn die het beter kunnen uitleggen als ik :p

Re: Integra met 200.000km

BerichtGeplaatst: do 23 mei 2013, 11:30
door kahana
Hallo,

alvast bedankt voor de info

hierbij stel ik mezelf even voor:
Kristof, 31j oud, steeds met Hondas gereden en in bezit van (dax, monkeys, N600,cb 400F '76 2 civics '78, delsol esi, civic 2.2 ctdi,...)
nu wil ik graag de civic ctdi weg doen omdat ik toch geen kms meer rij en een leuke integra in de plaats nemen

update: astemblief, op de juiste plek
http://www.hondaclub-belgium.be/viewtopic.php?f=6&t=10418

Re: Integra met 200.000km

BerichtGeplaatst: do 23 mei 2013, 12:14
door thomy985
Bijna goed :p iedereen heeft hier zen eigen Topic bij bezoekers. nog rap daar 1 aanmaken en dan is iedereen hier gelukkig :p

Precies al wel mooie collectie honda's gehad :p

Re: Integra met 200.000km

BerichtGeplaatst: do 23 mei 2013, 18:38
door Lionel
Op meerdere zaken zal je moeten letten maar deze zijn meestal niet zichtbaar tijdens de aankoop.

- Achterste wielkassen roesten, eens je kleine blaasjes ziet verschijnen is het meestal telaat. Integra's roesten van binnen naar buiten.
- Onder de zijlijsten kan er ook wat roest voorkomen
- B18 ( motor) kan aardig wat olie verbruik hebben, dit heeft niets te maken met de aantal km's. Hoe kan je dit testen of meestal zien? Wanneer de wagen warm gereden is goed door de toeren gaan, indien er veel blauwe rook uit de uitlaat komt is het meestal mis.
- Meeste integra's hebben al schade, ongevallen gehad. informeer je goed hier op het forum voordat je er één aankoopt.
- Uitlaat durft te roesten ( zoals meeste wagens), indien je deze veranderd zijn ze niet goedkoop.
- Motorsteunen, kan je zien door beweging op het blok
- Achterste trailing arm rubbers
- Voorste raamrubber gaat na een tijd stuk, is een duur onderdeel
- Recaro zetels (wangen)
- Nakijken of het een origineel blok is
- ,...

Laat je niet afschrikken bij de aantal km's :) , maar hoe minder hoe leuker. Succes, momenteel staat er dacht ik niets deftig tekoop.

Re: Integra met 200.000km

BerichtGeplaatst: do 23 mei 2013, 22:20
door HoNdAdRiVeR
bekijk dees 2 websites maar eens.. staan er wel een paar interessante tussen denk ik :

http://www.autoscout24.nl/ListGN.aspx?a ... tate=N%2CU

http://suchen.mobile.de/auto/honda-inte ... NG&lang=en

Re: Integra met 200.000km

BerichtGeplaatst: vr 24 mei 2013, 08:57
door krissedc2
denk ni dat ie van plan is te importeren :D

en het geen lionel zegt is idd allemaal juist :goed:
ma houd in gedachten dat een DC2 vinde waar geen werk aan is quasi onmogelijk zal zijn, ze zijn er, ma deze zullen nooit verkocht worden.
jammer genoeg worden er veel integras gekocht omdat ze snel zijn :cry: met die reden vergeten er veel dat het ondertussen wel verzamelobjecten worden.
vind ik heel jammer... :cry:

Re: Integra met 200.000km

BerichtGeplaatst: vr 24 mei 2013, 12:04
door Jordyke190
Lionel schreef:Op meerdere zaken zal je moeten letten maar deze zijn meestal niet zichtbaar tijdens de aankoop.

- Achterste wielkassen roesten, eens je kleine blaasjes ziet verschijnen is het meestal telaat. Integra's roesten van binnen naar buiten.
- Onder de zijlijsten kan er ook wat roest voorkomen
- B18 ( motor) kan aardig wat olie verbruik hebben, dit heeft niets te maken met de aantal km's. Hoe kan je dit testen of meestal zien? Wanneer de wagen warm gereden is goed door de toeren gaan, indien er veel blauwe rook uit de uitlaat komt is het meestal mis.
- Meeste integra's hebben al schade, ongevallen gehad. informeer je goed hier op het forum voordat je er één aankoopt.
- Uitlaat durft te roesten ( zoals meeste wagens), indien je deze veranderd zijn ze niet goedkoop.
- Motorsteunen, kan je zien door beweging op het blok
- Achterste trailing arm rubbers
- Voorste raamrubber gaat na een tijd stuk, is een duur onderdeel
- Recaro zetels (wangen)
- Nakijken of het een origineel blok is
- ,...

Laat je niet afschrikken bij de aantal km's :) , maar hoe minder hoe leuker. Succes, momenteel staat er dacht ik niets deftig tekoop.


Ik heb de mijne vorig jaar kunnen kopen aan +/- 134.000km.
Idd al wat roest vorming in een kas. Aanpakken is voor de komende winter.
Motorsteunen waren bij mij idd ook volledig kappot. Standaard motorsteunen zijn te zwak als je met sportkoppelingen begint. Ofwel inserts steken (heb ik nu ook) ofwel hardere steunen (trillingen!)
Recaro's zijn bij mij nog redelijk goed eigenlijk.
Mijn uitlaat is al volledig veranderd de OEM heb ik gewoon liggen voor keuringsdoeleinden.
Na een grondige onderhoudsbeurt (Olie, bougies, filters, kleppen stellen, etc ...) gaat mijnen TEG goed en snel genoeg voor mij. Zal wel allemaal in orde zijn met het blokje.
De voorbumper kan ook wel eens een tikje hebben gehad en dan is de lak wat gebarsten en gekraakt (bij mij het geval)
Mijn 15" OEM velgen hebben wel veel stoepschade. Zullen binnenkort de wintervelgen worden want er komen er 16" JDM velgen aan van Rarerims.
Mijn batterijsteun was volledig aan het wegroesten. Die heb ik ook al moeten vervangen.
een koplamp van mij heeft ook een sterretje. Ook zwak puntje van de TEG's. Maar ze vergelen wel bijna niet of weinig.
Bodem goed checken en de naad tussen de panelen en de koffer vanbinnen checken of vocht aan het reservewiel.
De kofferpompjes achteraan kunnen soms ook wel eens aan vervanging toe zijn.

Enfin das zowat hetgeen ik weet.

Succes met de zoektocht.

Re: Integra met 200.000km

BerichtGeplaatst: vr 24 mei 2013, 16:07
door Lionel
Ohja de kofferpompjes ! :D , het is ook een massale klep die open moet.

Neem gewoon je tijd om eentje te zoeken er moet nog enkele verborgen schatten zijn.

Re: Integra met 200.000km

BerichtGeplaatst: zo 16 jun 2013, 20:42
door powerpete
zoals hier al gezegd, neem er je tijd voor.
Ik heb in totaal ook bijna 4 maanden gezocht, maar uiteindelijk wel een pareltje gevonden, volledig naar mijn goesting.
Heb hem nu een 2tal maanden, en nog geen verassingen tegengekomen.
Ik zou vooral nederland en duitsland in de gaten houden, het aanbod is er groter, en de prijzen liggen er ook wat lager ;)

Re: Integra met 200.000km

BerichtGeplaatst: wo 26 nov 2014, 23:14
door CIVICSKE
Kga zaterdag een Integra bekijken , nog aandachtspunten na deze info hier gelezen te hebben :?: :?: :?: :?:

Dan kan ik terug DOHC vtec rijden 8-) 8-)

Re: Integra met 200.000km

BerichtGeplaatst: do 27 nov 2014, 07:23
door Tuur

Re: Integra met 200.000km

BerichtGeplaatst: zo 30 nov 2014, 18:10
door CIVICSKE
Tuur schreef:http://www.gaspedaal.nl/Honda/Integra/?srt=pr
succes op de zoektocht.



Gezocht - gevonden - gekocht :goed:

Re: Integra met 200.000km

BerichtGeplaatst: zo 30 nov 2014, 21:02
door Leplatje
Staat nog een mooie te koop ook op HCN.
Voor de liefhebbers: http://www.hondacommunity.nl/forum/view ... 12&t=80589

Re: Integra met 200.000km

BerichtGeplaatst: wo 03 dec 2014, 17:21
door Green eg htch
Leplatje schreef:Staat nog een mooie te koop ook op HCN.
Voor de liefhebbers: http://www.hondacommunity.nl/forum/view ... 12&t=80589


Ken de eigenaar , die auto is heel goed onderhouden :) een aanrader !