b18c6

Enkel specifieke vragen over dit model!

b18c6

Berichtdoor stephan95 » ma 10 aug 2015, 19:45

Hey,

Ik rij een civic ec9 (1.4 dual carb), maar zit sinds kort te twijfelen voor te swappen, ik zou graag een b18c6 motor willen steken. Maar dit is volgens mij veel werk en niet al te veel plug and play. Ik zou er wel aan durven beginnen maar wil eerst is horen wie hier misschien ervaring mee heeft om te weten wat mij te wachten staat. En wat de kosten zullen zijn voor de complete swap (volledig opgebouwd blok, versnellingsbak, cardanassen, kabelboom, ecu, radiateur. En de ophanging.

Met vriendelijke groeten,
stephan95
Dax rookie
 
Berichten: 3
Geregistreerd: ma 10 aug 2015, 19:37
my honda: civic ec9
Advertenties:



  • Re: b18c6

    Berichtdoor WhiteSol » ma 10 aug 2015, 21:45

    Kosten:

    Swap + alle toebehoren: +- 2500 -3000€


    Bijkomend nodig:

    B serie motorsteunen (waarschijnlijk uit crx/civic ee8/ee9 )
    Alles om om te bouwen naar injectie: naftleidingen, nafttank, pomp etc ..
    Passende kabelboom

    en waarschijnlijk vergeet ik nog veel dingen :-)

    Al bij al zeker geen simpele swap, maar ze rijden wel rond dus het is te doen :D
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: b18c6

    Berichtdoor jonas (R-garage) » di 11 aug 2015, 13:25

    B-series motorsteunen ben je niets mede ,je moet daarvoor bij Hasport zijn !
    schakelstangen ee8 en of ee9 crx/civic ,benzinepomp en tank,alle naftleidingen,bedrading en of desnoods stand-alone gaan kan er een draadboom opmaat gemaakt worden dan vervalt de oem hondaboom van ee-series .
    uitlaat ,versnelingsbak,assen,motor,injectie,radiator,koelslangen,kilometricteller,enz vast nog dingen waar ik nu niet direct aan denk.

    met 3000 euro kom je er echt niet tenzij je een olieboot wil kopen en berijden achteraf !
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: b18c6

    Berichtdoor stephan95 » di 11 aug 2015, 19:13

    Maar als ik de blok met kabelboom en ecu kan vinden, wat wel zal moeten want ik heb geen ecu, dan moet ik toch niks aan passen of op maat laten maken. Maar hoe zit het dan met de interieur boom moet die ook vervangen worden, en is de teller noodzakelijk? En ja ik zou liever iets meer betalen voor een goedblok dan rijden met een afgestampte olieboot. :D
    stephan95
    Dax rookie
     
    Berichten: 3
    Geregistreerd: ma 10 aug 2015, 19:37
    my honda: civic ec9
    Advertenties:

    Re: b18c6

    Berichtdoor ed9driver » wo 12 aug 2015, 10:51

    Versnellingsbak van een b16a1, of je moet een hydro conversion doen voor een C6 bak te kunnen gebruiken.
    ed9driver
    D14 Poster
     
    Berichten: 70
    Geregistreerd: di 15 jun 2010, 13:45
    Advertenties:

    Re: b18c6

    Berichtdoor stephan95 » do 13 aug 2015, 21:45

    Daar moet ik nog over nadenken maar ik ga waarschijnlijk de kabel koppeling wel houden.
    stephan95
    Dax rookie
     
    Berichten: 3
    Geregistreerd: ma 10 aug 2015, 19:37
    my honda: civic ec9
    Advertenties:


    Keer terug naar civic

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten