garantieperikelen

Enkel specifieke vragen over dit model!

garantieperikelen

Berichtdoor raymondv » za 24 mei 2014, 11:56

Ik heb in mei 2013 Civic aangekocht bij Honda Center Antwerpen, nog voor de levering bleek deze dealer zonder enig bericht verdwenen, heb uiteindelijk via de invoerder vernomen dat ik mijn wagen in 08/02013 kon ophalen bij Honda Center Brussel. Na enkele maanden bleek dat de motorkapisolatie volledig vernield was en HCB wou deze niet vervangen. Ondertussen was er een nieuwe verdeler, nl Honda Service Antwerpen (toevallig mijn laatste werkgever) en deze wou die wel vervangen onder garantie (HCB heeft nooit op mijn emails geantwoord). Weer een paar maanden later had ik een afspraak voor een eerste servicebeurt bij HSA. Nog voor het zover was kreeg ik telefoon dat deze per direct stopten met Honda (zelfs het onderhoud kon niet doorgaan). Ik heb toen een dealer gevonden in Lier (in heel Antwerpen-stad was er geen enkele Honda verdeler meer). Tijdens het 1e onderhoud werd een lek vastgesteld aan de bourrage (ik weet niet wat dit is) maar daarvoor moest ik mijn wagen terug binnenbrengen voor 2 dagen (gelukkig garantie). Deze is nu goed hersteld. Garage Theys in Lier is wel een goede garage maar ligt 20km van mijn woonplaats. Ik rijd al +30 jaar met Honda Civics zonder noemenswaardige problemen maar dit alles doet mij wel vragenstellen bij het servicebeleid van Honda zelf (in heel de stand Antwerpen is nu voor de zoveelste keer geen enkele Honda dealer meer. Tevens vraag ik mij af wat een herstelling aan de bourrage inhoud aangezien ik geen techneut ben. Ik ben wel een Honda-fan ondanks alle problemen rijd ik nog altijd even graag met dit model wagen (ik heb er ondertussen reeds 7 in mijn bezit gehad). Hebben jullie ok al zo'n problemen meegemaakt? Met de service, niet met de wagen (die is perfect)?
Civic 1.4 Sport 2013
raymondv
Dax rookie
 
Berichten: 11
Geregistreerd: do 22 mei 2014, 14:11
my honda: Civic 1.4 sport 2013
Advertenties:



  • Re: garantieperikelen

    Berichtdoor vtiprelude » za 24 mei 2014, 12:27

    honda center is uit geldnood dicht!

    en fabrieksgarantie telt in elke garage! en indien je zo een honda liefhebber bent wat is dan 20 km om naar een garage te rijden,niets toch!


    en duur van bourage herstelling,ja moeilijk te zeggen als je niet weet welke bourage he! er zit meer dan 1 bourage op ne motor he!
    once a honda,always a honda.drive fast,drive honda

    what doesn't kill you,makes you stronger!
    Avatar gebruiker
    vtiprelude
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3884
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 23:11
    Woonplaats: in de beschaafde wereld
    my honda: accord tourer
    Advertenties:

    Re: garantieperikelen

    Berichtdoor Raidon » za 24 mei 2014, 15:01

    vtiprelude schreef:honda center is uit geldnood dicht!

    en fabrieksgarantie telt in elke garage! en indien je zo een honda liefhebber bent wat is dan 20 km om naar een garage te rijden,niets toch!


    en duur van bourage herstelling,ja moeilijk te zeggen als je niet weet welke bourage he! er zit meer dan 1 bourage op ne motor he!


    Heb je het dan over het service punt bij Kia/Jaguar of over Honda center Antwerpen? want wij zijn niet gesloten door geldnood. Wij hingen af van een grote groep en zagen in Honda te weinig winst omdat het merk 'te goed is' en klanten maar 1 keer per jaar binnen komen voor onderhoud.

    Honda Center Brussels is ook mee Honda gestopt ondertussen.
    Honda Civic Type R FK2 - #1640
    -> 10 jaar professioneel Honda ervaring !
    Raidon
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:06
    Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
    my honda: FK2 #1640
    Advertenties:

    Re: garantieperikelen

    Berichtdoor Raidon » za 24 mei 2014, 15:05

    raymondv schreef:Ik heb in mei 2013 Civic aangekocht bij Honda Center Antwerpen, nog voor de levering bleek deze dealer zonder enig bericht verdwenen, heb uiteindelijk via de invoerder vernomen dat ik mijn wagen in 08/02013 kon ophalen bij Honda Center Brussel. Na enkele maanden bleek dat de motorkapisolatie volledig vernield was en HCB wou deze niet vervangen. Ondertussen was er een nieuwe verdeler, nl Honda Service Antwerpen (toevallig mijn laatste werkgever) en deze wou die wel vervangen onder garantie (HCB heeft nooit op mijn emails geantwoord). Weer een paar maanden later had ik een afspraak voor een eerste servicebeurt bij HSA. Nog voor het zover was kreeg ik telefoon dat deze per direct stopten met Honda (zelfs het onderhoud kon niet doorgaan). Ik heb toen een dealer gevonden in Lier (in heel Antwerpen-stad was er geen enkele Honda verdeler meer). Tijdens het 1e onderhoud werd een lek vastgesteld aan de bourrage (ik weet niet wat dit is) maar daarvoor moest ik mijn wagen terug binnenbrengen voor 2 dagen (gelukkig garantie). Deze is nu goed hersteld. Garage Theys in Lier is wel een goede garage maar ligt 20km van mijn woonplaats. Ik rijd al +30 jaar met Honda Civics zonder noemenswaardige problemen maar dit alles doet mij wel vragenstellen bij het servicebeleid van Honda zelf (in heel de stand Antwerpen is nu voor de zoveelste keer geen enkele Honda dealer meer. Tevens vraag ik mij af wat een herstelling aan de bourrage inhoud aangezien ik geen techneut ben. Ik ben wel een Honda-fan ondanks alle problemen rijd ik nog altijd even graag met dit model wagen (ik heb er ondertussen reeds 7 in mijn bezit gehad). Hebben jullie ok al zo'n problemen meegemaakt? Met de service, niet met de wagen (die is perfect)?


    De betrokkenheid in Antwerpen van Honda is al jaren een probleem weliswaar.

    Welke motor heb je in de civic steken, ik heb tot hiertoe nog geen enkele met een lekkage meegemaakt?
    Honda Civic Type R FK2 - #1640
    -> 10 jaar professioneel Honda ervaring !
    Raidon
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:06
    Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
    my honda: FK2 #1640
    Advertenties:

    Re: garantieperikelen

    Berichtdoor raymondv » wo 28 mei 2014, 12:21

    @raidon.
    - Mijn Honda Civic is uitgerust met de 1.4 motor, de lichtste van het gamma, maar snel genoeg voor mij, mijn vorige was trouwens ook een 1.4. Ik heb met al mijn Honda's nooit problemen gehad, ook niet met de 1.3. Het probleem is trouwens al hersteld.
    - Wat betreft uw antwoord over Honda Service punt, vanaf 1/01/2014 stond deze op de Honda Website wel degelijk aangeduid als service-en verkooppunt.
    - Opheffing uit geldbejag kan ik wel begrijpen aangezien ik de beheerders persoonlijk 14 jaar gekend heb en hun manier van werken ken (ik heb hun ondertussen al enkele mogelijke klanten ontfutseld (oa mijn zoon die een Kia Rio, enkele kennissen die een andere Kia op het oog hadden en zelfs één een Jaguar XF)). Wat ik niet kan begrijpen is dat ze die reden gewoon niet zelf willen toegeven, daar had ik meer begrip voor gehad.
    - Garage Theys in Lier is ondertussen al meer dan 30 jaar een officiele verdeler zonder problemen met Honda en die kunnen wel bestaan met alleen Honda. Dus volgens mij ligt dit gewoon aan het soort management van het bedrijf.
    - Ik heb er geen problemen mee om naar Lier te rijden, alleen met het feit van hoe terug in Antwerpen te komen (openbaar vervoer is wegens mijn handicap +66% geen optie) en buiten mijn zoon heb ik geen familie. Dus graag een beetje begrip aub. Ik wens niemand de situatie toe waarin ik momenteel verkeer.
    Civic 1.4 Sport 2013
    raymondv
    Dax rookie
     
    Berichten: 11
    Geregistreerd: do 22 mei 2014, 14:11
    my honda: Civic 1.4 sport 2013
    Advertenties:

    Re: garantieperikelen

    Berichtdoor Raidon » wo 28 mei 2014, 15:10

    Hca was de 15de garage dat gesloten is in Antwerpen. Beheer heeft hier zeker mee te maken. Familiebedrijven kunnen Honda alleen als merk nog rechthouden. Voor een garage dat onder een groep valt is dit onbestaande om winst(voldoende) te maken heb k al ondervonden.

    Theys zal uiteraard wel een verhuurwagen ter beschikking stellen. Voor alles is een oplossing.
    Honda Civic Type R FK2 - #1640
    -> 10 jaar professioneel Honda ervaring !
    Raidon
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:06
    Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
    my honda: FK2 #1640
    Advertenties:

    Re: garantieperikelen

    Berichtdoor raymondv » ma 02 jun 2014, 11:43

    BAC Wilrijk is een familiebedrijf maar behoort niet tot een groep. Ik heb destijds nog onder de stichter gewerkt maar nu is alles overgenomen door de kinderen (en waarschijnlijk de kleinkinderen). Geldbejag is bij minstens één persoon zeker gekend. Ik raad mijn kennissen nu in ieder geval aan zeker geen auto's van dit bedrijf meer te kopen (ik heb een nichtje met een eigen IT-bedrijf en 6 Jaguars die volgend jaar vervangen worden, nu worden dit waarschijnlijk Audis van de 8 reeks, zeker geen Jaguars meer).
    Civic 1.4 Sport 2013
    raymondv
    Dax rookie
     
    Berichten: 11
    Geregistreerd: do 22 mei 2014, 14:11
    my honda: Civic 1.4 sport 2013
    Advertenties:

    Re: garantieperikelen

    Berichtdoor raymondv » za 14 jun 2014, 13:08

    Ik heb gisteren een brief gekregen van Honda Zellik dat Honda Service Center geen deel meer uitmaakt van hun netwerk wegens hun onbekende redenen. Die ben ik ondertussen wel te weten gekomen via Facebook en een paar kennissen. Volgens een andere garage op de Boomsesteenweg zijn er geruchten dat BAC Wilrijk in vieze papieren zit en er van alles gebeurt dat niet klopt. Mijn zoon heeft juist zijn rijbewijs gehaald en wou een KIA C'Dee kopen maar niet daar. Waarschijnlijk op de Noorderlaan. Ik heb al verschillende BAC-stoten meegemaakt, mij maken die niets meer wijs.
    Civic 1.4 Sport 2013
    raymondv
    Dax rookie
     
    Berichten: 11
    Geregistreerd: do 22 mei 2014, 14:11
    my honda: Civic 1.4 sport 2013
    Advertenties:


    Keer terug naar civic

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten