Ik ben sinds 3 jaar gebeten door de honda mircobe
Ben sinds die tijd zot van een Honda crx del sol
Dit komt omdat een kamerraad van mij uit Temse die een had gekocht bij GDM
Hij heeft hem helemaal gedemonteerd en behandeld tegen roest en op nieuw laten spuiten
Na dat project ben zelf op zoek gegaan naar crx del sol voor mij
Na een tijdje zoeken kwam ik bij gdm terecht waar dan ben gaan kijken naar een zwarte crx del sol met schade vooraan en achteraan
Die zelfde dag heb dan bij GDM 2 zwarte del sol gekocht
en zo ben dan begonnen om deze honda nieuw leven in te blazen
het is dus eigenlijk allemaal 2 jaar geleden begonnen bij de aankoop van een crx del sol
de auto had de volgende schade:
voorfront krom, chasisbalken geplooit naar rechts, versnellingsbak defect, linkerflank gedeukt
volgende dingen was ik al van plan
de auto terug naar origineel staat te halen ofwel een esi of vti van te maken, airco in te bouwen
daarna naar een carrosserie gegaan waar iemand ken
de heeft voor mij de trek balk met mallen van honda te laten komen voor crx del sol
hier moest ik spijtig genoeg wel 1jaartje op wachten
toen hoorde dat zolang moest wachten ben terug opzoek gegaan naar een crx del sol kwam weer bij gerdy terecht daar heb dan mijn rode vti gekocht
daar heb dan tijd met gereden maar na een tijdje sloeg het nood lot toe
kwam door een boeren baantje tegen een te hoge snelheid met gevolg dat de auto brak uit op de losse steentjes die aanwezig waren op de baan en verloor de controle over de auto en kwam ik spijtig genoeg in de slootkant terecht met als resultaat flank links gedeukt was
na een avondje werken was er aan flankje niets meer te zijn met veel dank aan school kameraad
na uitdeuken heb besloten de auto eens onderhanden te nemen op roest dus hebben hem helemaal geschuurd, de ophangingsrubbers vernieuwd omdat deze gescheurd waren en aan het verduren waren
Na al de werken heb de auto binnen gedaan naar de carrosserie waar ook mijn andere del sol stond voor op de mal te zetten
Toen auto helemaal opnieuw in de lak stond heb er maar eigenlijk 4 dagen van kunnen genieten totdat het noodweer over Oost-Vlaanderen kwam met een hagelbui met als gevolg dat de auto vol deuken zat
Na paar dagen de deukendokter gebeld voor een afspraak om de auto zo veel mogelijk uit te lepelen en vervolgens daarna weer op niet te laten in de lak te zetten
Toen bericht kreeg dat de mal van Honda toe kwam hebben we op 5 dagen de nieuwen front en chassisbalken aan de auto vast gezet
Na deze stap was de auto vooraan helemaal klaar en kon ik hem nu verder gaan afwerken naar achteren op
Het volgende dat ik samen met een schoolkameraad hebben aan gekapt is was de linker flank
Na dat deze geplaatst was de auto eigenlijk klaar voor de verder afwerking
Na de auto zo een week of 5 te laten staan omdat er geen tijd was om er aan verder te doen heb beginnen overwegen om hem eens weg te doen om te laten zandstralen zodat ik zeker was dat alle roest weg is en het werk nog niet voor niets zou zijn
Als de auto weg was presenteerde mij iemand zijn crx del sol met elektrisch dak deze was spijtig genoeg in de sneeuw geslipt en met zijn rechter flank tegen een verlichtingspaal terecht gekomen
Na controle of dak nog werkte heb deze auto dan gekocht voor onder delen
Want ja had nog een versnellingsbak nodig voor mijn auto
Na 2 weken kreeg idee om het eens te bekijken of mogelijk is was om het elektrische dak over te bouwen
Na wat na vraag werk en meet werk heb dan toch besloten om samen met mijn schoolkamerraad het dak over te bouwen in de auto waar we aan bezig waren
Na het overbouwen van de bevestigingspunten van het dak was de auto helemaal klaar voor te schilderen vonden we want veel meer optie kon er niet meer bij krijgen want was immer begonnen bij een standaard esi zonder optie met manueel dakje dat nu tot leven gaat geroepen worden als een crx del sol esi of vti met airco en elektrische dak
Na een paar weken kwam mijn schoolkamerraad af en hij vertelde mij dat er nog iets ontbrak aan de auto
Toen vroeg ik hem wat en hij antwoordde dat we er nog een montegi versie van konden maken
Dus ben ik op zoek gegaan naar een crx del sol montegi
Na paar weken zoeken vond ik er een tegen de duitse grens voor een appel en een ei
Ik dus gaan kijken en hem de zelfde dag nog gekocht
Zodat we nu bezig zijn met deze auto te demonteren en naar origineel te brengen en de opgelopen schade te her stellen om hem daarna te verkopen in orginele staat zonder de montegi onderdelen
zodat ik zo goed als een crx del sol ga hebben met alle optie die er maar zijn te vinden volgens mij als er nog mensen zijn die denken dat iets vergeten ben zal even eens opsommen hoe de auto momenteel staat
airco , lederen zetels ,airbag, abs, elektrisch dak, vti spoiler op de koffer,elektrische antenne,manueel geschakeld, jdm bumpers, jdm tellerplaten
verder is de auto nu helemaal naar mijn zin nu ben alleen nog aan het bekijken waar ik hem ga laten spuiten