crx ombouw

Enkel specifieke vragen over dit model!

crx ombouw

Berichtdoor KevStyle » wo 16 mei 2012, 13:50

Beste, ik ben mezelf beetje informatie aan het zoeken voor crx wat beter op baan/circuit te laten plakken...

ik wou eens zien wat je best allemaal kunt doen... is het verstandig om 5lug conversie te doen, zodat ik onderstel ook kan aanpassen naar itr / ek9?

en kwa blok wou ik ook eens horen wat je allemaal moet aanpassen kwa boite en dergelijke. Ben hier vrij noob in, en het zou ook niet op jaar klaar moeten zijn :goed:

alvast bedankt voor de reacties!
Avatar gebruiker
KevStyle
HCB Veteraan
 
Berichten: 1002
Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:49
Woonplaats: Rijkevorsel
my honda: Accord '05
Advertenties:



  • Re: crx ombouw

    Berichtdoor MHG » wo 16 mei 2012, 15:46

    Wat remmen betreft, zou je het onderstel van een EE8 kunnen plaatsen. Dan heb je standaard 262/242. Aan de voorkant kun je dan met ITR klauwen en bijvoorbeeld MG ZS schijven upgraden naar 282. Dan blijft je steek gewoon 4*100. Als je het onderstel van een ITR/EK9 plaatst krijg je last van camber op de voorwielen. De achterkant is gelijk voor civics etc van 88-00. Alleen de MB-modellen hebben iets meer spoorbreedte achter, dacht ik.

    Motorisch gezien heeft een CRX een kabelbak, als ik het goed heb. Als je dan de versnellingsbak van een B16A1 neemt, kun je daar als het goed is, zelfs een B18 aan hangen. Of je moet met een kabel/hydro conversie kitje gaan werken. Dan kun je de bak gebruiken die bij het blok zit. Wat bekabeling betreft, weet ik daar het precieze niet van. Het kan in ieder geval. Er was een forum member van hcb die een B18 in een ed9 had. Ik weet even niet meer wie het was, heb hem ooit op Zolder zien rijden bij de Vroemdag.
    Avatar gebruiker
    MHG
    B18 Poster
     
    Berichten: 470
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 09:56
    Woonplaats: Maastricht
    my honda: Civic Coupe EJ2
    Advertenties:

    Re: crx ombouw

    Berichtdoor dentette » wo 16 mei 2012, 16:21

    vtec blok in crx 1616 past niet 1 op 1
    dan moet je hasport motor steunen kopen (of iets dergelijks )
    voor de rest B16A1 bak eraan , elektronica gedeelte weet ik niet echt , is volgens mij gewoon plug and play als je alles van een A1 neemt
    hoe duurder de onderdelen , hoe dikker de nek ?
    dentette
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2926
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:04
    Woonplaats: mol
    my honda: stanced sol vti
    Advertenties:

    Re: crx ombouw

    Berichtdoor punanied9 » wo 16 mei 2012, 21:12

    pu rubbers, goede schroefset en LSD oja en goede banden :goed:
    Avatar gebruiker
    punanied9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1787
    Geregistreerd: do 23 sep 2010, 09:47
    Advertenties:

    Re: crx ombouw

    Berichtdoor jonas (R-garage) » do 17 mei 2012, 18:16

    KevStyle schreef:Beste, ik ben mezelf beetje informatie aan het zoeken voor crx wat beter op baan/circuit te laten plakken...

    ik wou eens zien wat je best allemaal kunt doen... is het verstandig om 5lug conversie te doen, zodat ik onderstel ook kan aanpassen naar itr / ek9?

    en kwa blok wou ik ook eens horen wat je allemaal moet aanpassen kwa boite en dergelijke. Ben hier vrij noob in, en het zou ook niet op jaar klaar moeten zijn :goed:

    alvast bedankt voor de reacties!



    info is te verkrijgen in de R-garage .
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: crx ombouw

    Berichtdoor who_carez » zo 20 mei 2012, 11:26

    Das het simpelste natuurlijk :)
    Vermits de Jonas ook al nen hoop voorbereidend werk gedaan heeft zal hem over de rest ook wel info kunne geven ;)

    Komt goed Kevin ;)
    Nen auto is pas snel genoeg als ge smorgends schrik hebt om in te stappen...
    who_carez
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1330
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:32
    Woonplaats: Kapellen
    my honda: FIETS
    Advertenties:


    Keer terug naar crx/del sol

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten