lekske bij de vtec solenoide

Enkel specifieke vragen over dit model!

lekske bij de vtec solenoide

Berichtdoor winters » ma 07 mei 2012, 15:43

Hey zoals het topic al zegt heb ik een lekske via de rubbers langs de vtec solenoide. Dien rubber is hard geworden en dus komt dr wa olie langs gelopen als ik in vtec rijd.
Kheb de rubbers hier klaar liggen om gestoken te worden. Nu is mijn vraag moet ik daar nu de nokkenas voor losmaken om die dingen te steken ? Kheb van whitesol al de momenten waarop da die nokken as trug moet vastgezet worde "de vijsjes van de solenoid zelf moeten aangetrokken worden met 24 n-m en de nokkenassen : 8mm bouten: 22 n-m en de 6mm bouten 11 n-m" is in mijn ogen gewoon kruiselings hand vast zetten.En kheb dan ook nog een kleinrubberke met een soort filterke in voor tusse de solenoide klep denk k. Da moetk is nakijke op de exploded vieuw da ik van de garage heb meegekrege. Het is een vrij vaak voorkomend probleem da die dingskes lekken en lijkt me vrij simpel zelf te steken want bij de garage betaalde al snel veel geld voor zo een simpel dingske. Iemand die dit al zelf vervangen heeft en effe wat info heeft hierover?

Merci bij voorbaat
2000 rpm 3000 rpm 4000 rpm 5000 rpm 5600 rpm VTEC KICKS IN :D
Avatar gebruiker
winters
K24 Poster
 
Berichten: 914
Geregistreerd: di 06 sep 2011, 21:17
Woonplaats: kleine-brogel
my honda: del sol vti
Advertenties:



  • Re: lekske bij de vtec solenoide

    Berichtdoor Jettn » ma 07 mei 2012, 16:39

    niet zo moeilijk hoor voor die solenoid,

    http://www.decrxgarage.nl/index.php/han ... c-solenoid

    voor die nokkenasstop weet ik niet :D
    Avatar gebruiker
    Jettn
    B20 Poster
     
    Berichten: 549
    Geregistreerd: ma 17 mei 2010, 16:06
    Woonplaats: Brugge
    my honda: Ee9
    Advertenties:

    Re: lekske bij de vtec solenoide

    Berichtdoor winters » ma 07 mei 2012, 16:52

    dat is al 1 dingske :p idd simpel :p nu da ander nog :p da is waark het meeste over twijfel hoe en wa :p
    2000 rpm 3000 rpm 4000 rpm 5000 rpm 5600 rpm VTEC KICKS IN :D
    Avatar gebruiker
    winters
    K24 Poster
     
    Berichten: 914
    Geregistreerd: di 06 sep 2011, 21:17
    Woonplaats: kleine-brogel
    my honda: del sol vti
    Advertenties:

    Re: lekske bij de vtec solenoide

    Berichtdoor winters » ma 07 mei 2012, 20:36

    niemand die wa meer info heeft ? kzou da zo snel mogelijk wille fixen en dan de blok trug op poetse zoda ik kan zien da het gemaakt is anders moetk trug na de garage.
    Kwil me blokske trug 100% inorde hebben. :D
    2000 rpm 3000 rpm 4000 rpm 5000 rpm 5600 rpm VTEC KICKS IN :D
    Avatar gebruiker
    winters
    K24 Poster
     
    Berichten: 914
    Geregistreerd: di 06 sep 2011, 21:17
    Woonplaats: kleine-brogel
    my honda: del sol vti
    Advertenties:

    Re: lekske bij de vtec solenoide

    Berichtdoor CIVICSKE » ma 07 mei 2012, 21:12

    Heb deze ook vervangen op mijn B-blok van mijn CRX, is zeer makkelijk ;)

    code HON 15825PR3005 DICHTING 28,86 eurokes en blokse terug lekvrij (was voor een B16A1)

    Denk dat ze voor B16 allemaal hetzelfde zijn en B18 ook :denk:
    Once Vtec .............................................................................................Forever Vtec
    CIVICSKE
    B18 Poster
     
    Berichten: 426
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 14:01
    Woonplaats: Beveren-Waas
    my honda: DC2-FK2-S2000
    Advertenties:

    Re: lekske bij de vtec solenoide

    Berichtdoor dentette » di 08 mei 2012, 07:27

    Kzal het u morge wete te zegge want ga ze straks vervange ;-)
    hoe duurder de onderdelen , hoe dikker de nek ?
    dentette
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2926
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:04
    Woonplaats: mol
    my honda: stanced sol vti
    Advertenties:

    Re: lekske bij de vtec solenoide

    Berichtdoor G402 » di 08 mei 2012, 11:54

    Mijne lekt ook, maar ik heb ineens de bovenste en onderste pakking besteld.
    Lijkt me ni zo moeilijk om die te vervangen.
    スーパーチャージャーホンダシビック
    Stronger + Lighter + Cooler = Faster
    G402
    B20 Poster
     
    Berichten: 576
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 09:51
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: lekske bij de vtec solenoide

    Berichtdoor jonas (R-garage) » di 08 mei 2012, 13:08

    Pas maar op want vele vergissen zich erin en meestal is het gewoon de joint du cullase die olie buiten gooit langs het carterventilatie retour olie van kop naar blok !
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: lekske bij de vtec solenoide

    Berichtdoor dentette » di 08 mei 2012, 13:25

    Bij mij komt het van hoger , solinoid pakking is vervange ( die met da "gaaske "in) en die nokkenas stop ga ik vandaag vervange als ik de nokkenas terug steek
    hoe duurder de onderdelen , hoe dikker de nek ?
    dentette
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2926
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:04
    Woonplaats: mol
    my honda: stanced sol vti
    Advertenties:

    Re: lekske bij de vtec solenoide

    Berichtdoor winters » di 08 mei 2012, 13:48

    jonas (R-garage) schreef:Pas maar op want vele vergissen zich erin en meestal is het gewoon de joint du cullase die olie buiten gooit langs het carterventilatie retour olie van kop naar blok !


    als da het geval zou zijn zou de olie tog nie zo hoog kome wel ? en komt er nog is bij da het op het onderblok nie zo vettig is as op de cilinderkop
    En kan beter da ding eerst vv dan meteen een joint du culasse te vervange. Ask da ooit zou moete doen laat ik meteen een revisie doen :p
    2000 rpm 3000 rpm 4000 rpm 5000 rpm 5600 rpm VTEC KICKS IN :D
    Avatar gebruiker
    winters
    K24 Poster
     
    Berichten: 914
    Geregistreerd: di 06 sep 2011, 21:17
    Woonplaats: kleine-brogel
    my honda: del sol vti
    Advertenties:

    Re: lekske bij de vtec solenoide

    Berichtdoor jonas (R-garage) » di 08 mei 2012, 15:35

    het zit zo dat de olie van boven naar beneden loopt dus ik snap niet waar gij dat haald dat den olie van beneden naar boven gaat !
    en inderdaad het is niet altijd de joint du cullase maar wees toch maar voorzichtig ,dikwijls is het de stop van veroudering dat de rubber nietmeer afdicht !
    maar omdat de retour kanaal dicht bij het buitenkant van de blok bevindt is de pakking daar nog maar heel weinig en onstaat er door onderdruk en of trekken van blok of kop daar ook een lekkage dikwijls .kan zowel aan kant db als aan kant versnellingsbak ,telkens op hoogte waar het blok met het cilinderkop bevestigt is .
    Laatst bijgewerkt door jonas (R-garage) op di 08 mei 2012, 15:41, in totaal 1 keer bewerkt.
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: lekske bij de vtec solenoide

    Berichtdoor winters » di 08 mei 2012, 15:38

    dan ist de joint du culasse nie want de olie zit vooral op de cilinder kop nie eronder :p ik denk dus vtec solenoide nokkenas stop mss dien rubbere ring in de bobine
    2000 rpm 3000 rpm 4000 rpm 5000 rpm 5600 rpm VTEC KICKS IN :D
    Avatar gebruiker
    winters
    K24 Poster
     
    Berichten: 914
    Geregistreerd: di 06 sep 2011, 21:17
    Woonplaats: kleine-brogel
    my honda: del sol vti
    Advertenties:


    Keer terug naar crx/del sol

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten