ESI kas->VTIblok inleggen

Enkel specifieke vragen over dit model!

ESI kas->VTIblok inleggen

Berichtdoor matsuchi-san » zo 22 apr 2012, 14:57

iemand die weet of er veel moet aangepast worden om ne VTI blok van del sol in een esi kas te leggen?
en of ge nog veelkabels moet bij trekken?
Afbeelding
matsuchi-san
HCB Veteraan
 
Berichten: 1530
Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 17:46
my honda: EE8 CRX
Advertenties:



  • Re: ESI kas->VTIblok inleggen

    Berichtdoor Goosse » zo 22 apr 2012, 15:35

    is uwe ESi blok er dan toch zo slecht aan toe?
    You buy parts you don't need with money you don't have to impress people you don't know

    EK squad - Jap Society

    www.charmdolls.be
    Goosse
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1184
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:47
    Woonplaats: Geel
    my honda: ek4
    Advertenties:

    Re: ESI kas->VTIblok inleggen

    Berichtdoor matsuchi-san » zo 22 apr 2012, 16:25

    da weet ik nog nie,ma tis gewoon in het geval van,da ik al weet waarnaar te zoeken en waarvan op te letten
    Afbeelding
    matsuchi-san
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1530
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 17:46
    my honda: EE8 CRX
    Advertenties:

    Re: ESI kas->VTIblok inleggen

    Berichtdoor frederique_vl_ » zo 22 apr 2012, 17:16

    vti motor past in een esi kas

    je moet alleen de motor steunen van vti hebben voor in een del sol
    hou er ook rekening mee dat een esi bak niet past op een vti
    dus dat je deze ook moet vervangen samen met u aandrijfassen en u versnellingsbar

    voor de elektriciteit hangt er veel af van of je al sleutel codering hebt of niet
    beste is de kabel bundel van de vti motor er bij te hebben tot aan de ecu de rest kan je aanpassen en is niet veel werk

    als je nog vragen heb heb elektrische schema van del sol helemaal liggen
    rode crx del sol VTI
    polisch metal metallic crx del sol ESI E

    zwarte crx del sol daytona (doel onbekend)
    Avatar gebruiker
    frederique_vl_
    D17 Poster
     
    Berichten: 285
    Geregistreerd: ma 05 maart 2012, 19:22
    Woonplaats: zottegem
    my honda: crx del sol
    Advertenties:

    Re: ESI kas->VTIblok inleggen

    Berichtdoor matsuchi-san » vr 04 mei 2012, 17:32

    bin effe omhooghalen dees,is da dan zoveel werk om diene kabelboom aan te passen?
    als ik de motorkabelboom aansluit op mijne P30 ecu en ik laat daar basis map inzetten door bekerom,dan moet die toch gewoon draaien ofniet?
    Afbeelding
    matsuchi-san
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1530
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 17:46
    my honda: EE8 CRX
    Advertenties:

    Re: ESI kas->VTIblok inleggen

    Berichtdoor M&M » vr 04 mei 2012, 17:39

    Dentette heeft dat nu toch gedaan met zijn intussen matgele sol? Hij kan je zeker adviseren.
    Vergeet ook zeker de remmen upgrade niet bij oudere bouwjaren...
    Sohc Esi = trommels en Dohc Vti = schijven

    Er komt meer bij kijken dan blok en versnellingsbak alleen
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: ESI kas->VTIblok inleggen

    Berichtdoor matsuchi-san » vr 04 mei 2012, 17:41

    ja ma dan ga ik da wel doen da remmenupgrade,had diene blok nog blijven leven was da iets voor volgend jaar mee te doen dusja alles in ene keer dan
    Afbeelding
    matsuchi-san
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1530
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 17:46
    my honda: EE8 CRX
    Advertenties:

    Re: ESI kas->VTIblok inleggen

    Berichtdoor M&M » vr 04 mei 2012, 17:50

    als je er dan toch een B blok gaat inpleuren, waarom dan eigenlijk dan niet meteen ineens gaan voor een B18C unit uit een teg?
    Is wel meer werk, duurder en lastiger, maar dan win je meteen al 30 standaard pk's tov het B16 blok...
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: ESI kas->VTIblok inleggen

    Berichtdoor matsuchi-san » vr 04 mei 2012, 18:01

    nja in sol is doenbaar,maar die kassen zijn nie super stijf é,oké alles kunde stijf krijgen ma dan moet ik da spel vol strubars steken enzo
    kben al content mee 160 170pk erin,en korte boite erin van deze keer
    Afbeelding
    matsuchi-san
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1530
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 17:46
    my honda: EE8 CRX
    Advertenties:

    Re: ESI kas->VTIblok inleggen

    Berichtdoor M&M » vr 04 mei 2012, 18:06

    Ja, qua stijfheid heb je wel een punt, maar voor een track toy misstaan strutbars niet hee.
    Indien je sol ook nog als daily dient, dan is de B16 blok in combinatie met een bak met korte verhoudingen wellicht idd eerder aangewezen.
    Ter info: M factory heeft leuk spul waarmee je je versnellingsbakverhoudingen kan verkorten....
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: ESI kas->VTIblok inleggen

    Berichtdoor matsuchi-san » vr 04 mei 2012, 18:09

    niks te daily meer,aleen nog track en trailer bitch :)

    en ge hebt punt kwa stijfheid enzo,maar te stijf op circuit is ook nie goed zenne ;)
    dan gaat em overal door bibberen
    Laatst bijgewerkt door matsuchi-san op vr 04 mei 2012, 18:10, in totaal 1 keer bewerkt.
    Afbeelding
    matsuchi-san
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1530
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 17:46
    my honda: EE8 CRX
    Advertenties:

    Re: ESI kas->VTIblok inleggen

    Berichtdoor integradical » vr 04 mei 2012, 18:10

    gewoon ek9 bak scoren,kort en sper :),schakelstangen moet je ook vervangen

    had dentette geen origi vti ?,daar is het allemaal een stuk makkelijker dan hoor :p
    EGferiosquad
    four door for more whores
    sedan=business in the front,party in the back
    bompabak ftw
    Avatar gebruiker
    integradical
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2722
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 18:34
    my honda: civic eg9
    Advertenties:

    Re: ESI kas->VTIblok inleggen

    Berichtdoor matsuchi-san » vr 04 mei 2012, 18:11

    ek9bak aan wa te herkennen,iemand die weet wa code er in die bak gestempeld staat

    mijne d bak is P4A B000

    veronderstel da bij b bakken ook verschillen hebt
    Afbeelding
    matsuchi-san
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1530
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 17:46
    my honda: EE8 CRX
    Advertenties:

    Re: ESI kas->VTIblok inleggen

    Berichtdoor integradical » vr 04 mei 2012, 18:16

    matsuchi-san schreef:ek9bak aan wa te herkennen,iemand die weet wa code er in die bak gestempeld staat

    mijne d bak is P4A B000

    veronderstel da bij b bakken ook verschillen hebt


    s4c :)
    EGferiosquad
    four door for more whores
    sedan=business in the front,party in the back
    bompabak ftw
    Avatar gebruiker
    integradical
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2722
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 18:34
    my honda: civic eg9
    Advertenties:

    Re: ESI kas->VTIblok inleggen

    Berichtdoor WhiteSol » vr 04 mei 2012, 18:29

    Als ge toch ne B swap gaat doen, sluit ik mij aan bij M&M en zou'k opteren voor ne b18 .. als ik et geld en de moed had om eraan te beginnen lag da er bij mij ook al lang in :lol:
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar crx/del sol

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten