ESI kas->VTIblok inleggen

Enkel specifieke vragen over dit model!

Re: ESI kas->VTIblok inleggen

Berichtdoor punanied9 » vr 04 mei 2012, 19:35

grote plannen hier percies :) kweet nen gereviseerde s4c liggen die door edg techniek is vernieuwd.

zit wel nog geen lsd in, alst toch trackbitch word vandeneerste keer platensper :)
Avatar gebruiker
punanied9
HCB Veteraan
 
Berichten: 1787
Geregistreerd: do 23 sep 2010, 09:47
Advertenties:



  • Re: ESI kas->VTIblok inleggen

    Berichtdoor jonas (R-garage) » vr 04 mei 2012, 20:36

    s4c (ekvti98) bak is langer dan die van een s80 (integra98) .. btw
    en M factory spul is al zogoed als ijzer van den aldi..
    opteer gewoon een B18c swap ofwel gewoon het hoogtoerige B16 met korte bak maar een korte bak vind je niet van honda std ,dus zal je naar een A merk moeten gaan die goed spul maakt en uiterst doorgedreven getest is in de loop der jaren one name into the game is Quaife..ofwel ZF maar dat is bijna niet te betalen.
    platenspere voor circuit ! er bestaan betere exemplaren ATB spere from quaife ..dat stuurd de auto tenminste naar de binnenkant van de bocht zolang ge twee wielen op de grond houd vooraan .
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: ESI kas->VTIblok inleggen

    Berichtdoor M&M » vr 04 mei 2012, 21:09

    jonas (R-garage) schreef:s4c (ekvti98) bak is langer dan die van een s80 (integra98) .. btw
    en M factory spul is al zogoed als ijzer van den aldi..
    opteer gewoon een B18c swap ofwel gewoon het hoogtoerige B16 met korte bak maar een korte bak vind je niet van honda std ,dus zal je naar een A merk moeten gaan die goed spul maakt en uiterst doorgedreven getest is in de loop der jaren one name into the game is Quaife..ofwel ZF maar dat is bijna niet te betalen.
    platenspere voor circuit ! er bestaan betere exemplaren ATB spere from quaife ..dat stuurd de auto tenminste naar de binnenkant van de bocht zolang ge twee wielen op de grond houd vooraan .


    En Jonas knows best ;)
    Quaife is idd kwalitatief zeer goed, M factory was het eerste dat in mij opkwam dankzij hun ads op diverse Amerikaanse fora :doh: , maar als je idd het spul constant zwaar gaat belasten (trackuse ipv streetuse) ben je beter af met een gerenomeerd merk dat zijn deugdelijkheid al bewezen heeft.
    Enfin, mijn B18C voorstel vindt in elk geval dan toch wel bijval :P
    Als je dan toch een swap gaat doen, dan meteen het zware geschut boven halen.
    Reden te meer dat je wagen een circuittijger wordt en je je van keuringtoestanden geen reet meer hoeft aan te trekken 8-)
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: ESI kas->VTIblok inleggen

    Berichtdoor jonas (R-garage) » vr 04 mei 2012, 21:18

    M&M schreef:
    jonas (R-garage) schreef:s4c (ekvti98) bak is langer dan die van een s80 (integra98) .. btw
    en M factory spul is al zogoed als ijzer van den aldi..
    opteer gewoon een B18c swap ofwel gewoon het hoogtoerige B16 met korte bak maar een korte bak vind je niet van honda std ,dus zal je naar een A merk moeten gaan die goed spul maakt en uiterst doorgedreven getest is in de loop der jaren one name into the game is Quaife..ofwel ZF maar dat is bijna niet te betalen.
    platenspere voor circuit ! er bestaan betere exemplaren ATB spere from quaife ..dat stuurd de auto tenminste naar de binnenkant van de bocht zolang ge twee wielen op de grond houd vooraan .

    En Jonas knows best ;)
    Quaife is idd kwalitatief zeer goed, M factory was het eerste dat in mij opkwam dankzij hun ads op diverse Amerikaanse fora :doh: , maar als je idd het spul constant zwaar gaat belasten (trackuse ipv streetuse) ben je beter af met een gerenomeerd merk dat zijn deugdelijkheid al bewezen heeft.
    Enfin, mijn B18C voorstel vindt in elk geval dan toch wel bijval :P
    Als je dan toch een swap gaat doen, dan meteen het zware geschut boven halen.
    Reden te meer dat je wagen een circuittijger wordt en je je van keuringtoestanden geen reet meer hoeft aan te trekken 8-)


    klopt zo als een nagel het hout ingaat !
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: ESI kas->VTIblok inleggen

    Berichtdoor dentette » vr 04 mei 2012, 23:53

    welke blok ligt erin nu ? D16Z6 of Y8 ?
    normaal als u obd1 is kunde gewoon naar vti swappen zonder problemen , gewoon P30 ecu ipv P28 erin
    wat heb je nodig
    blok(kompleet incl starter alternator inlaat en uitlaat )
    boite
    cardans
    schakelstangen
    servo pomp
    P30ecu
    en VTI motorsteunen
    hoe duurder de onderdelen , hoe dikker de nek ?
    dentette
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2926
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:04
    Woonplaats: mol
    my honda: stanced sol vti
    Advertenties:

    Re: ESI kas->VTIblok inleggen

    Berichtdoor matsuchi-san » za 05 mei 2012, 01:10

    er ligt ne Z6onderblok met Y8kop in,origineel lag er een Y8 in,ma der zit al een conversieharness op en P30 ecu dus
    dacht da Y8obd0 ofzo was?
    ak zo bezie nie teveel aanpassingen,just van de motorsteunen gaan die alle 3 dan passen op de originele plaats?of moet ge nog stuk herlasse ed
    Afbeelding
    matsuchi-san
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1530
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 17:46
    my honda: EE8 CRX
    Advertenties:

    Re: ESI kas->VTIblok inleggen

    Berichtdoor WhiteSol » za 05 mei 2012, 01:12

    passen normaal zo ;)
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: ESI kas->VTIblok inleggen

    Berichtdoor matsuchi-san » za 05 mei 2012, 01:14

    score dus gewoon 3nieuwe hasport motorsteunen en ik ben weer gezet
    Afbeelding
    matsuchi-san
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1530
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 17:46
    my honda: EE8 CRX
    Advertenties:

    Re: ESI kas->VTIblok inleggen

    Berichtdoor jonas (R-garage) » za 05 mei 2012, 08:37

    zelfs die heb je niet nodig gewoon oem honda del sol vti steunen voldoen al om te passen ,en de motor erin te hangen .. het meeste is hier aangehaald maar toch zijn er nog dingen vindt ik die je zou moeten doen zoals :uitlaatlijn ,kilometer teller,remmen rondom klauwen+schijven,radiator..
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: ESI kas->VTIblok inleggen

    Berichtdoor matsuchi-san » za 05 mei 2012, 08:45

    meerendeel zit er al op hoor jonas,heb al andere km teller liggen van ne sir,klauwen komen,heb al een dubbel dikte alu radiator,uitlaatlijn is al een 2,75",en schijven rondom komen derop samen met nieuwe blok :)
    Afbeelding
    matsuchi-san
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1530
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 17:46
    my honda: EE8 CRX
    Advertenties:

    Re: ESI kas->VTIblok inleggen

    Berichtdoor frederique_vl_ » za 05 mei 2012, 14:45

    kunt mssn ook opteren om ineens over te schakelen naar ne k20 van honda dat past ook in een del sol zonder aan passingen moet alleen dan wel best u remmen aan passen $
    rode crx del sol VTI
    polisch metal metallic crx del sol ESI E

    zwarte crx del sol daytona (doel onbekend)
    Avatar gebruiker
    frederique_vl_
    D17 Poster
     
    Berichten: 285
    Geregistreerd: ma 05 maart 2012, 19:22
    Woonplaats: zottegem
    my honda: crx del sol
    Advertenties:

    Re: ESI kas->VTIblok inleggen

    Berichtdoor WhiteSol » za 05 mei 2012, 15:27

    frederique_vl_ schreef: ne k20 van honda dat past ook in een del sol zonder aan passingen



    Was da maar waar :)
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: ESI kas->VTIblok inleggen

    Berichtdoor matsuchi-san » za 05 mei 2012, 15:52

    is verzeker sarcastisch bedoeld,but i don't care
    Afbeelding
    matsuchi-san
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1530
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 17:46
    my honda: EE8 CRX
    Advertenties:

    Re: ESI kas->VTIblok inleggen

    Berichtdoor B series driver » za 05 mei 2012, 16:26

    ik zou ook voor b18c gaan ;) en een jdm 98 spec versnellingsbak heeft 4.9 final drive een s80 4.4 final drive en een b16b 4.7 final drive
    de 98 spec versnellingsbak is dus de kortste :)
    turbo= in car entertainment for streetracers
    Avatar gebruiker
    B series driver
    K20 Poster
     
    Berichten: 805
    Geregistreerd: wo 31 maart 2010, 22:13
    Woonplaats: oordegem
    my honda: honda cbr125
    Advertenties:

    Re: ESI kas->VTIblok inleggen

    Berichtdoor matsuchi-san » za 05 mei 2012, 17:13

    uhu ,ben aan het kijken en prijzen aant vergelijken enzo,kzou wel kijken voor motorkabelboom derbij te hebben van een VTI del sol model,dan heb ik al iet minder werk denk ik kwa fichen enzo
    Afbeelding
    matsuchi-san
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1530
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 17:46
    my honda: EE8 CRX
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar crx/del sol

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten