Iemand ervaren met keuring verlagen voertuig?

Enkel specifieke vragen over dit model!

Iemand ervaren met keuring verlagen voertuig?

Berichtdoor pitoe2 » wo 26 okt 2011, 15:04

heeft er iemand hier op het forum ervaring met keuring voor verlagen wagen ?hoe gemakkelijk geraak je daar door?
thx :thx:
Del Sol Vti B16A2
Crx ED9 D16Z5
Civic EC9 D15Z6 Carbed
Crx EE8 B16A1
R.I.P ED9 14/08/2012

Nissoku Asian Car Fanatics
http://www.nissoku.be/
Avatar gebruiker
pitoe2
B20 Poster
 
Berichten: 569
Geregistreerd: vr 08 apr 2011, 05:20
Woonplaats: Ronse
my honda: Del sol vti,ed9 ,ec9
Advertenties:



  • Re: Iemand ervaren met keuring verlagen voertuig?

    Berichtdoor winters » wo 26 okt 2011, 16:31

    zorg da je papiere in orde zen (goca attest montage attest,ik ben afgekeurd geweest omda het merk van me schroefkit verkeerd was en ik 0.2mm lager lag dan op papierdus check da ma :p ) en de rest van de auto ook in orde is. uitlijning als je voor de keuring verlaagd gaat moet je na het schijnt minstens 3cm lager lgge dan standaard zede ze bij de garage ma of da waar is mja ga ook ma nie te diep :p das zowa wa ik heb gedaan om erdoor te gerake succes
    2000 rpm 3000 rpm 4000 rpm 5000 rpm 5600 rpm VTEC KICKS IN :D
    Avatar gebruiker
    winters
    K24 Poster
     
    Berichten: 914
    Geregistreerd: di 06 sep 2011, 21:17
    Woonplaats: kleine-brogel
    my honda: del sol vti
    Advertenties:

    Re: Iemand ervaren met keuring verlagen voertuig?

    Berichtdoor dentette » wo 26 okt 2011, 16:32

    zorge dat hij hoog genoeg ligt , en dat hij uitgelijnd is ,)
    en natuurlijk de juiste papieren
    hoe duurder de onderdelen , hoe dikker de nek ?
    dentette
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2926
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:04
    Woonplaats: mol
    my honda: stanced sol vti
    Advertenties:

    Re: Iemand ervaren met keuring verlagen voertuig?

    Berichtdoor winters » wo 26 okt 2011, 16:33

    oh ga bij de uitlijning ook te goei kijke welke auto ze selectere :p bij mij selecteerde ze eerst een coupe ipv hatchback kweet niet of da veel verschil maakt ma tog
    2000 rpm 3000 rpm 4000 rpm 5000 rpm 5600 rpm VTEC KICKS IN :D
    Avatar gebruiker
    winters
    K24 Poster
     
    Berichten: 914
    Geregistreerd: di 06 sep 2011, 21:17
    Woonplaats: kleine-brogel
    my honda: del sol vti
    Advertenties:

    Re: Iemand ervaren met keuring verlagen voertuig?

    Berichtdoor XortioN » wo 26 okt 2011, 16:36

    Heeft bij mij ook wel wa weerkeren gekost (3x om precies te zijn). Auto stond te laag, dus heb dan maar alles van gewichtsbesparing gedaan voor de keuring en dikkere banden op mn velg gestoken. Ook uitlaatlijn wat hoger doen uitkomen en dan was het in orde (na twijfel).

    Idd zien dat ge alle attesten hebt :)
    Avatar gebruiker
    XortioN
    B18 Poster
     
    Berichten: 436
    Geregistreerd: za 23 okt 2010, 19:35
    my honda: Civic EP3 facelift
    Advertenties:

    Re: Iemand ervaren met keuring verlagen voertuig?

    Berichtdoor carmeg » wo 26 okt 2011, 16:53

    ge ziet, gemakkelijk? :nono:
    echt zorgen dat alles 100% in orde is!
    Avatar gebruiker
    carmeg
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1338
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:58
    my honda: civic ep
    Advertenties:

    Re: Iemand ervaren met keuring verlagen voertuig?

    Berichtdoor muts » wo 26 okt 2011, 17:01

    oei oei, da belooft,ik ben der ook mee bezig,heb de veren int weekeind besteld en ook al gehoord dat ni simpel zou zijn... ik ga 4cm lager leggen dan standaard
    Avatar gebruiker
    muts
    D17 Poster
     
    Berichten: 296
    Geregistreerd: za 22 okt 2011, 23:55
    Woonplaats: vl-brabant
    my honda: s14a
    Advertenties:

    Re: Iemand ervaren met keuring verlagen voertuig?

    Berichtdoor Ulquiorra » wo 26 okt 2011, 17:03

    -Zien dat je alle attesten hebt en zien dat ze kloppen tegenover de veren.
    -Cijfertjes op de veren MOETEN zichtbaar zijn, die muggenzifters keuren u af als het niet zichtbaar is, zelfs van 1 veer ( in mijn geval toch)
    -Niet te laag leggen al is het legale hoogte, bij men itr lag ik juist legaal maar men wielen hadden teveel camber. (gaat problemen geven voor je geometrie)
    -En je moet niet lager liggen dan standaard bij de keuring zelf, ik lig ongeveer even hoog als standaard en ze hebben er niet naar gezien. (erna omlaag schroeven natuurlijk :p)
    - En zeker laten uitlijnen.

    Maar zoals de keuring typisch is, zijn ze daar weer strenger als een ander, dus dat geluk moet je ook hebben :).
    Anyone can go fast in a straight line
    Avatar gebruiker
    Ulquiorra
    B18 Poster
     
    Berichten: 409
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 19:54
    Advertenties:

    Re: Iemand ervaren met keuring verlagen voertuig?

    Berichtdoor carmeg » wo 26 okt 2011, 17:12

    voor je fn? ik vrees dat het al een probleem zal zijn.. bij ep's kan het achterste camber niet aangepast worden, en ik vrees dat dat bij de nieuwere fn's ook zo is.. dan valt de waarde van je achterste camber buiten dat van op de papieren, en dan ben je al gesche*en :s
    ga maar eerst naar een uitlijncentrum, voor je naar de keuring, gaat, en vraag of het goed gaat zijn voor de keuring!!! want ander:
    - betalen voor plaatsen van je veren
    - betalen voor uitlijning
    - betalen voor keuring na verlaging
    - afgekeurd? betalen voor terug plaatsen van je ori veren
    - betalen voor opnieuw uitlijnen
    - betalen voor nieuwe keuring (ja hoor, opnieuw die van keuring na verlaging)

    dus voor je eigen goed, ga eerst na of het wel goed kan uitgelijnd worden ;)
    Avatar gebruiker
    carmeg
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1338
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:58
    my honda: civic ep
    Advertenties:

    Re: Iemand ervaren met keuring verlagen voertuig?

    Berichtdoor muts » wo 26 okt 2011, 17:57

    carmeg schreef:voor je fn? ik vrees dat het al een probleem zal zijn.. bij ep's kan het achterste camber niet aangepast worden, en ik vrees dat dat bij de nieuwere fn's ook zo is.. dan valt de waarde van je achterste camber buiten dat van op de papieren, en dan ben je al gesche*en :s
    ga maar eerst naar een uitlijncentrum, voor je naar de keuring, gaat, en vraag of het goed gaat zijn voor de keuring!!! want ander:
    - betalen voor plaatsen van je veren
    - betalen voor uitlijning
    - betalen voor keuring na verlaging
    - afgekeurd? betalen voor terug plaatsen van je ori veren
    - betalen voor opnieuw uitlijnen
    - betalen voor nieuwe keuring (ja hoor, opnieuw die van keuring na verlaging)

    dus voor je eigen goed, ga eerst na of het wel goed kan uitgelijnd worden ;)

    miljaar,da meender ni... merciekes,dan ga ik mij eerst eens informeren bij zo een centrum en hopen op groen licht :) zou toch moeten gaan daar der wel al enkele mijn ogen gepaseert zijn die goed laag lagen,ma me mijn sjans zal t wel niks zijn dan haha
    Avatar gebruiker
    muts
    D17 Poster
     
    Berichten: 296
    Geregistreerd: za 22 okt 2011, 23:55
    Woonplaats: vl-brabant
    my honda: s14a
    Advertenties:

    Re: Iemand ervaren met keuring verlagen voertuig?

    Berichtdoor XortioN » wo 26 okt 2011, 18:01

    Ja dat was bij mij dus een probleem, mijn wagen kon niet anders uitgelijnd worden (toch niet qua camber). En mijn camber was eigenlijk buiten de grenzen achteraan (allemaal rood op het scherm), maar aangezien het al de 3de keer was dat ik terug kwam en alles in orde was voor de rest .. heeft hij na 15min kijken en een diepe zucht gezegd dat het OK was :)

    Ik tevreden, als hij dan een beetje lastig was geweest .. mocht ik het vergeten denk ik :/

    *edit*
    Ge moet nu ook niet TE veel schrik hebben, uiteindelijk is het wel gelukt! Maar niet droef zijn als het niet van 1ste keer lukt, dan kunnen er u hier wel een paar tips geven om het toch te doen lukken :)
    Avatar gebruiker
    XortioN
    B18 Poster
     
    Berichten: 436
    Geregistreerd: za 23 okt 2010, 19:35
    my honda: Civic EP3 facelift
    Advertenties:

    Re: Iemand ervaren met keuring verlagen voertuig?

    Berichtdoor pitoe2 » wo 26 okt 2011, 18:10

    merci he mannen
    kzal maar een kaarsje doen branden :roll:
    Del Sol Vti B16A2
    Crx ED9 D16Z5
    Civic EC9 D15Z6 Carbed
    Crx EE8 B16A1
    R.I.P ED9 14/08/2012

    Nissoku Asian Car Fanatics
    http://www.nissoku.be/
    Avatar gebruiker
    pitoe2
    B20 Poster
     
    Berichten: 569
    Geregistreerd: vr 08 apr 2011, 05:20
    Woonplaats: Ronse
    my honda: Del sol vti,ed9 ,ec9
    Advertenties:

    Re: Iemand ervaren met keuring verlagen voertuig?

    Berichtdoor muts » wo 26 okt 2011, 18:28

    XortioN schreef:Ja dat was bij mij dus een probleem, mijn wagen kon niet anders uitgelijnd worden (toch niet qua camber). En mijn camber was eigenlijk buiten de grenzen achteraan (allemaal rood op het scherm), maar aangezien het al de 3de keer was dat ik terug kwam en alles in orde was voor de rest .. heeft hij na 15min kijken en een diepe zucht gezegd dat het OK was :)

    Ik tevreden, als hij dan een beetje lastig was geweest .. mocht ik het vergeten denk ik :/

    *edit*
    Ge moet nu ook niet TE veel schrik hebben, uiteindelijk is het wel gelukt! Maar niet droef zijn als het niet van 1ste keer lukt, dan kunnen er u hier wel een paar tips geven om het toch te doen lukken :)

    ale,merciekes en missch tot binnenkort dan op ne topic van hoe geraak ik door den control haha,prob is ik heb gewoon de veren gekocht, geen verstelbare kit,
    Avatar gebruiker
    muts
    D17 Poster
     
    Berichten: 296
    Geregistreerd: za 22 okt 2011, 23:55
    Woonplaats: vl-brabant
    my honda: s14a
    Advertenties:

    Re: Iemand ervaren met keuring verlagen voertuig?

    Berichtdoor carmeg » wo 26 okt 2011, 18:58

    ik had ook gewoon de veren, en teveel camber achteraan.. die die zo laag hangen zullen wellicht de auto omhoog zetten voor de keuring, of verstelbaar camber hebben..
    je kan ook proberen je veren in het zwart te spuiten, en geen keuring na verlaging doen.. je gewoon van niets gebaren.. MAAR als ze het dan zien, afgekeurd, + veren zijn niet meer bruikbaar aangezien je de cijfers/letters overspoten hebt..

    je kan ze ook gewoon in kleur laten, en dan camber adjusters plaatsen, en die zwart spuiten, en dan hopen dat ze denken dat DIE origineel zijn :)
    maar ook dat mag dus eigenlijk niet..

    of je doet zoals mij.. de veren terug verkopen, en een schroefset steken :p

    nu, eerst en vooral hopen dat ze je auto kunnen uitlijnen, of dat je camber niet buiten de waardes valt :)

    in ieder geval, succes!!!!!
    en hopelijk heb je gene al te moeilijke vast :)
    Avatar gebruiker
    carmeg
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1338
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:58
    my honda: civic ep
    Advertenties:

    Re: Iemand ervaren met keuring verlagen voertuig?

    Berichtdoor carmeg » wo 26 okt 2011, 18:59

    XortioN schreef:En mijn camber was eigenlijk buiten de grenzen achteraan (allemaal rood op het scherm), maar aangezien het al de 3de keer was dat ik terug kwam en alles in orde was voor de rest .. heeft hij na 15min kijken en een diepe zucht gezegd dat het OK was :)

    Ik tevreden, als hij dan een beetje lastig was geweest .. mocht ik het vergeten denk ik :/


    dan hebde gij veel sjance gehad :) die vent bij mij was gene gemakkelijke ze.. hoewel op ne bepaalde moment ik begon te denken.. 'moest k die nu wa geld in zn handen steke, zou da dan ni gaan' :) ma kheb het ni gedurft :D
    Avatar gebruiker
    carmeg
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1338
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:58
    my honda: civic ep
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar crx/del sol

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten