kizt dus mee een probleemke
ik heb vantweekend dus meterkes gestoken ,en werk dus met een sandwich plate om oliedruk en temp af te lezen
nu alles goed aangesloten en goed aangedraaid,ga ik een ritje gaan doen komt mooi op temperatuur en druk
nu na dat alles goed warm is ga ik eens lekker in toeren en na keer of 2,begint auto wit te roken,ik dus vlug langs de kant en zien wa et is,kapo open en zie dat alles van die sandwichplate enzovoort nat staat,
nu geen probleem zat op 5 km van mijn deur
en ik ga bij mijn gebuur die garagist is en we zetten de sol eens op de brug,we ontvetten alles(want het heel de achterkant van het blok hing vol olie,+mijn onderkant van de auto zal nu ook niet meer roesten hing ook vol olie)
we doen de sol draaien en geven gas zodat we onderaan kunnen kijken waar het lekt
vreemd genoeg lekt er dan nix,echt nul komma nul,000,nada noppes,dusja wij denken dat het loctite was die ergens gaatje had gemaakt en vanzelf weer was toegestopt,ik kontent deken dat eenmalig was,dus hup terug in auto nog eens toer gaan doen,en na keer of 2 doortrekken weer witte rook en al
het merkwaardige aan dit verhaal is dat hij het alleen doet als hij rijdt,en dus niet als hij stilstaat(als je stilstaand tot 5000 rpm duwt ruik je alleen benzine en das alles)
is het mogelijk dat de oliekeering in de boite kapot is ?dit zou kunne verklaren waarom het aleen al rijdend is dat de auto wit doempt,en dat verklaat mss ook waarom de olie over heel de achterkant van het blok hangt,omdat die namelijk wordt rondgezwierd op de cardanashoes aan kant van boite
en het is wel degelijk olie geen waterverlies ofzo,dusja is iets raar
zijn er mensen die ook al zoiet hebben meegemaakt?