Motorkap en spruitstuk

Enkel specifieke vragen over dit model!

Motorkap en spruitstuk

Berichtdoor Robincrx » zo 07 jun 2015, 09:33

Hallo,

Met de zomer in aantocht, wil ik mn motor toch iets of wat gaan beschermen tegen de warmte,
Overlaatst zag ik op een meeting een crx en die persoon kwam toe en deed zijn motorkap open aan de kant van de ruit, een enkele cm maar. Hoe heet dit systeempje en waar kan ik het verkrijgen.
Ik heb wel al een spacer gevonden maar daardoor is mijn motorkap niet echt dicht.

Dan nog een vraagje.
Kan ik door middel van een ander spruitstuk meer vermogen uit mn auto halen?
De mijne is aan vervanging toe en ben eens aan het uitkijken welke. Wat raden jullie me aan?

En ten slotte zou ik ook een andere luchtfilter willen steken. Iemand enige voorkeur of ervaringen?

Alvast bedankt voor de hulp
Grtz
Robincrx
Dax rookie
 
Berichten: 5
Geregistreerd: ma 04 mei 2015, 08:23
my honda: Crx
Advertenties:



  • Re: Motorkap en spruitstuk

    Berichtdoor nkm » zo 07 jun 2015, 09:50

    Hey Robincrx,

    Wat de motorkap betreft heeft het openen weinig nut, behalve esthetisch dan. De "systemen" heten trouwens "hoodrisers of hoodspacers"
    Koeling van de motor gebeurd ALTIJD door u radiator en het water dat door u motor loopt. wilt ge u koeling verbeteren, moet ge daar gaan kijken om te veranderen.
    Maar bij normaal gebruik heeft een wagen dat niet nodig, ze zijn trouwens op meer voorzien dan wat de meeste mensen hem voor gebruiken.

    Voelbare PK's ga je niet meerkrijgen door een spruitstuk te vervangen. wat je wel gaat merken, is dat hij in Lage of Hoge toeren beter gaat doortrekken,
    even uit mijn hoofd dacht ik dat de 4-1 spruitstuk in hoge toeren een beter bereik heeft, 4-2-1 is in lage toeren dan weer beter.

    Voor een andere luchtfilter is het wat je wil. wil je geluidverandering, of vooral dat hij beter luchtaantrekt?
    Als je geluid wilt raad ik je een "whalepenis" zeer hard aan. maar die houd wat in in het begin met optrekken.
    als je voor de "extra pk's" wilt gaan, (wat betekend dat hij beter aanvoelt tijdens het gehele optrekken)
    kan je best een luchtfiltersysteem steken met harde buis naar je inlaat, +-3" is het beste heb ik al gehoord. maar daar ben ik niet zeker van.
    waarop je die buis dus een luchtfiltersysteem monteert die praktisch onmiddellijk FRISSE! lucht krijgt.

    Maar de beste manier om pk's te winnen is een mapping doen van u ECU. Samen met een opgewaardeerd inlaat & uitlaattraject kan je daar zeer mooie resultaten mee behalen!
    don't be scared of failure, for the only failure is never to try
    Avatar gebruiker
    nkm
    H23 Poster
     
    Berichten: 748
    Geregistreerd: ma 11 jun 2012, 00:29
    Woonplaats: kampenhout
    my honda: EK9
    Advertenties:


    Keer terug naar crx/del sol

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten