Mijn PT Cruiser is toch een vreemd geval ! Ik ben dus naar de garage gereden met een loodzwaar sturende wagen. Daar heeft men 'm op de brug gezet en onderzocht. Verdict: servopomp moest vervangen worden. Prijs: zo 'n slordige €1000
Ik vertelde dus dat ik een tweedehands had gevonden voor €160 en vroeg of ze die wilden plaatsen. In dit geval wel want ze vonden zelf €750 voor een nieuwe van 't goede teveel.
Toen reed ik naar huis en er viel me iets op... de auto had terug voor 90% servo
Enkel bij parkeren en vanuit stilstand draaien voelt hij nog zwaar. Ik heb besloten toch maar de andere pomp te kopen want vorige keer is het ook heel plots gekomen, dus kan het nogmaals gebeuren.
Gisteren heb ik de PT ook eens voor 't eerst op z'n staart getrapt en ik krijg steeds meer de indruk die auto door de eerste eigenaar motorisch getuned is. Ik las altijd verhalen over de luiheid van de 1600 motor voor die zware auto, maar eigenlijk is 'm best vinnig. Maar toen ik 'm gisteren op z'n staart trapte verschoot ik wel van de acceleratie. Eens boven de 4000 rpm lijkt er wel een turbo mee te werken
Van in 't begin valt ook het diepe roffelgeluid van de uitlaat op, wat boven de 4000 rmp echt een gehuil wordt. Misschien een andere uitlaat met catvervanger ?