Pagina 3 van 3

Re: dynoday ExZtra automotive 12/05

BerichtGeplaatst: zo 13 mei 2012, 19:30
door kriz
Ik spreek alleen over de fn2, hangt er vanaf hoe je overbrengingen zijn. De eindoverbrengingsverhouding is in de 3 de versnelling veel te kort. 1.513:1 verhouding met 5.01 eindoverbrenging zorgt ervoor dat de toeren veel te snel door de verschillende low en high cam angles lopen waarbij de motor geen tijd krijgt om in alle cam angle configuraties vermogen op te bouwen. Dit komt doordat de kleppentrein 0.1 seconde vertraging ondervindt bij elke 10 graden cam angle acceleratie, en in de 3de versnelling wordt dat effect versneld. Daarom was er in het middentoerengebied een serieuze dip omdat de motor geen tijd krijgt om koppel op te bouwen.

Re: dynoday ExZtra automotive 12/05

BerichtGeplaatst: ma 14 mei 2012, 16:19
door Sinister
Voor uw koppel kan dat mss wel zijn maar uw piek pks zouden in elke versnelling hetzelfde moeten zijn.
Bij exztra meten ze alles in 4de volgens mij. Maar je uitleg heb ik nog al gehoord, maar dat verandert niets aan uw piek pks natuurlijk.
Het zou wel straf zijn moesten ze juist jouwe enkel in 3de gemeten hebben en de rest in 4de, ben je zeker Lionel dat jouwe in 4de gemeten is?
Post je grafiek hier is als je kan Kriz?

Re: dynoday ExZtra automotive 12/05

BerichtGeplaatst: ma 14 mei 2012, 16:57
door Bell_Sol
bij deze de dynoprint van de Sky van zaterdag :D
zoek waar de turbo in actie schiet :teehee: :lol:
Afbeelding

Re: dynoday ExZtra automotive 12/05

BerichtGeplaatst: ma 14 mei 2012, 16:59
door matsuchi-san
tot 3000 rpm niks :) en dan alles hehe

Re: dynoday ExZtra automotive 12/05

BerichtGeplaatst: ma 14 mei 2012, 17:22
door kriz
Het is duidelijk te zien aan mijn datalogs, ik had gerry er gevraagd te maken, dat de runs in 3de zijn gebeurd, ook niet in 4de. Ik spreek de cijfers niet tegen ik dacht alleen dat dat zo ging. In welke versnelling zijn jullie runs gemaakt?

Afbeelding

Re: dynoday ExZtra automotive 12/05

BerichtGeplaatst: ma 14 mei 2012, 17:31
door Bell_Sol
voor zover ik weet in 3e, door de bovengenoemde reden bij mij...

Re: dynoday ExZtra automotive 12/05

BerichtGeplaatst: ma 14 mei 2012, 22:31
door Sinister
Mijn is ook in derde voor zover ik weet, nergens een dip voor vtec, en onze motoren schelen zo hard niet van elkaar hoor, dus mij lijkt het eerder de afstelling hoor.
Jouw wagen staat ook veeeeeeeeel te rijk vanaf 4500 rpm. VTEC moet ook vanaf 4000 rpm op FN2 best, dan gaat die dip vanzelf weg.
Uw koppel zakt te rap al gewoon, zal nog wel beteren met verdere afstelling, al wel goed op weg.

Re: dynoday ExZtra automotive 12/05

BerichtGeplaatst: di 15 mei 2012, 03:49
door kriz
Ja ja mijn afstelling is nog niet af. vtec staat momenteel op 4200 rpm. Hij staat zeker nog te rijk in hogere toeren. Dat gaat nog minderen. Het was maar een tussentijdse dyno :-) Als ik deze cijfers draaide met een map die af was, was ik niet tevreden.