Vroemdag 2014

Praat hier na over meetings

Re: Vroemdag 2014

Berichtdoor B00ster » wo 22 okt 2014, 09:21

Was voor mij 1e ker vroemdag en 1e keer zolder circuit. Heb me kostelijk vermaakt en ook enkele keren geergerd. Ik snap niet dat sommige mensen denken dat ze tijdens die sessies tijden moeten neerzetten, je rijd met kinderen, zonder helm! sommige hebben de andere deelnemers behoorlijk in gevaar gebracht met hun kamikazeacties die niet nodig waren.
Verder ben ik ook eens langs de baan geweest, in eerste ronde al bij de chicane net voorbij de bult rechtdoor over het grint en in de 1 na laatste ronde van de laatste sessie toch wel de muur kort bij gezien. Voor de rest rustig gereden en remmen alsof je op eieren reed.
Leukste momenten..... de vraag van de begeleider die zei dat de kinderen zich afvroegen wat voor auto het was :) En bij de laatste sessie werd ik eerst naar gate 5 gestuurd die kids allemaal juichen, word ik ineens doorgestuurd naar gate 6, toen hoorde ik een hele dikke OHHHHH!!!!

Voor herhaling vatbaar, maar denk dat ik de volgende keer niet met de civic maar met de crz ga komen, of ik zou al een breedsetje met goede track banden moeten hebben voor de civic.

btw staan er al foto's op FB? Ben er nog geen tegen gekomen?

Zelf maar 2 fotos van heel in het begin.
Afbeelding
Afbeelding

En natuurlijk klijn stukje film van mijn nearly kiss the wall momentje
Afbeelding
If every thing seems to be under control, you're not going fast enough.
- B00sters topic
Avatar gebruiker
B00ster
D17 Poster
 
Berichten: 239
Geregistreerd: za 05 jun 2010, 07:00
my honda: EJ2
Advertenties:



  • Re: Vroemdag 2014

    Berichtdoor Goosse » wo 22 okt 2014, 19:36

    Booster, ik heb al in veel bochten eraf gegaan in Zolder, maar echt nog nooit waar jij er net afging :denk:
    You buy parts you don't need with money you don't have to impress people you don't know

    EK squad - Jap Society

    www.charmdolls.be
    Goosse
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1184
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:47
    Woonplaats: Geel
    my honda: ek4
    Advertenties:

    Re: Vroemdag 2014

    Berichtdoor FlushApproved » wo 22 okt 2014, 20:14

    50 cm geluk gehad :shock:
    FlushApproved
    B16 Poster
     
    Berichten: 357
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 17:48
    my honda: ek
    Advertenties:

    Re: Vroemdag 2014

    Berichtdoor kenny_tmt » wo 22 okt 2014, 20:47

    Goosse schreef:Booster, ik heb al in veel bochten eraf gegaan in Zolder, maar echt nog nooit waar jij er net afging :denk:


    Idd raar dat hier de achterkant grip verliest..
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: Vroemdag 2014

    Berichtdoor civictoria » wo 22 okt 2014, 21:16

    staat, kwaliteit van banden?

    icm met een bepaalde uitlijning?

    allemaal zaken die dit niet raar hoeven te doen zijn....
    civictoria
    D14 Poster
     
    Berichten: 57
    Geregistreerd: za 02 jun 2012, 21:44
    my honda: civic/S2000
    Advertenties:

    Re: Vroemdag 2014

    Berichtdoor B00ster » wo 22 okt 2014, 22:50

    Denk ook dat mijn banden druk toch wel aan de hoge kant was. Maar het was mijn een na laatste rondje, snap het eerlijk gezegd ook niet echt waarom, het werd wel droger maar misschien ergens toch nog een vochtige plek of zo. Ben op natte baan er ook zo door gegaan en toen bleef die wel op zij lijn. Achja eind goed al goed.
    Afbeelding
    If every thing seems to be under control, you're not going fast enough.
    - B00sters topic
    Avatar gebruiker
    B00ster
    D17 Poster
     
    Berichten: 239
    Geregistreerd: za 05 jun 2010, 07:00
    my honda: EJ2
    Advertenties:

    Re: Vroemdag 2014

    Berichtdoor raycer » do 23 okt 2014, 07:09

    B00ster schreef:Denk ook dat mijn banden druk toch wel aan de hoge kant was. Maar het was mijn een na laatste rondje, snap het eerlijk gezegd ook niet echt waarom, het werd wel droger maar misschien ergens toch nog een vochtige plek of zo. Ben op natte baan er ook zo door gegaan en toen bleef die wel op zij lijn. Achja eind goed al goed.


    Vooraan en achteraan verschillende type/merk van banden liggen?
    Is een vieze schuiver dat je gemaakt hebt, al eeen geluk nergens tegenaan en geen schade.
    raycer
    D14 Poster
     
    Berichten: 70
    Geregistreerd: ma 15 sep 2014, 19:57
    Woonplaats: Arendonk
    my honda: civic ek
    Advertenties:

    Re: Vroemdag 2014

    Berichtdoor DelSolTypeR » do 23 okt 2014, 14:19

    B00ster schreef:Denk ook dat mijn banden druk toch wel aan de hoge kant was. Maar het was mijn een na laatste rondje, snap het eerlijk gezegd ook niet echt waarom, het werd wel droger maar misschien ergens toch nog een vochtige plek of zo. Ben op natte baan er ook zo door gegaan en toen bleef die wel op zij lijn. Achja eind goed al goed.


    ging je niet net van je gas toen je begon te schuiven? of wat minder gas terwijl je aan het draaien was? Zoja dan is het denk ik een geval van 'lift off oversteer', gebeurt wel vaker als het wat glad ligt, gelukkig zonder al te erge gevolgen!! Door het oog van de naald daar.. Thnx nog voor het zeggen dat mijn lichten niet aanlagen toen we net begonnen waren in de namiddag! Mijn lampjes in mijn dashboard werken niet meer dus wist ik het niet :( ..


    @Raycer, eerst en vooral, thnx, we hebben er veel werk aan gehad, maar het resultaat mag er wel zijn :) .. verder, zoals ik net zei, mijn lampjes in mijn dashboard werken niet meer, ik had het zelf pas na een paar rondes door dat mijn lichten niet werkten.. Met jou in de chicane, er was denk ik toch genoeg plaats over en ik was geen abnormale lijn aan het nemen dacht ik? Ik ben het natuurlijk niet meer zeker, dus misschien heb je wel gelijk. 3/4e van mijn inhaal bewegingen zat ik al ver voor de bocht naast de rijlijn duidelijk zichtbaar in de spiegel, wat ook het geval was met die Peugeot die VEEL te vroeg begon in te sturen.. de andere 1/4 moest ik soms zelf uitwijken voor mensen die wat vroeg in de ankers begonnen te gaan of te vroeg instuurden.. de rondes dat ik dan kalmer reed met kinderen die niet snel wouden gaan werd ik zelf veel brutaler afgecoupeerd zelfs al ging ik uit de weg (1 Subaru, een renault, en 2 fords springen direct in gedachten). Ik wil hier geen discussie starten natuurlijk, en zeg niet dat je ongelijk hebt, maar wou gewoon even vermelden dat ik toch goed rekening gehouden heb met alle omstandigheden. Ik heb zelfs mooi kunnen uitwijken voor die bruine EK4 die rond is gegaan in de bocht voorbij start/finish, zag het al gebeuren nog voor hij de bocht instuurde dat het fout zou lopen :(
    Laatst bijgewerkt door DelSolTypeR op do 23 okt 2014, 16:08, in totaal 1 keer bewerkt.
    VTEC just kicked in yo!!!!

    Del Sol B18c ---> 238 bhp... trackday ready!
    Civic FN3 2.2 ctdi Type S
    Avatar gebruiker
    DelSolTypeR
    K20 Poster
     
    Berichten: 830
    Geregistreerd: di 07 jun 2011, 14:49
    Woonplaats: Kuurne
    my honda: CBR 600RR+ Civic FN3
    Advertenties:

    Re: Vroemdag 2014

    Berichtdoor FlushApproved » do 23 okt 2014, 14:50

    was toch ff dichtnijpen toen, ff helemaal verkeerd ingeschat :oops:
    FlushApproved
    B16 Poster
     
    Berichten: 357
    Geregistreerd: di 30 maart 2010, 17:48
    my honda: ek
    Advertenties:

    Re: Vroemdag 2014

    Berichtdoor raycer » do 23 okt 2014, 18:02

    DelSolTypeR schreef:@Raycer, eerst en vooral, thnx, we hebben er veel werk aan gehad, maar het resultaat mag er wel zijn :) .. verder, zoals ik net zei, mijn lampjes in mijn dashboard werken niet meer, ik had het zelf pas na een paar rondes door dat mijn lichten niet werkten.. Met jou in de chicane, er was denk ik toch genoeg plaats over en ik was geen abnormale lijn aan het nemen dacht ik? Ik ben het natuurlijk niet meer zeker, dus misschien heb je wel gelijk. 3/4e van mijn inhaal bewegingen zat ik al ver voor de bocht naast de rijlijn duidelijk zichtbaar in de spiegel, wat ook het geval was met die Peugeot die VEEL te vroeg begon in te sturen.. de andere 1/4 moest ik soms zelf uitwijken voor mensen die wat vroeg in de ankers begonnen te gaan of te vroeg instuurden.. de rondes dat ik dan kalmer reed met kinderen die niet snel wouden gaan werd ik zelf veel brutaler afgecoupeerd zelfs al ging ik uit de weg (1 Subaru, een renault, en 2 fords springen direct in gedachten). Ik wil hier geen discussie starten natuurlijk, en zeg niet dat je ongelijk hebt, maar wou gewoon even vermelden dat ik toch goed rekening gehouden heb met alle omstandigheden. Ik heb zelfs mooi kunnen uitwijken voor die bruine EK4 die rond is gegaan in de bocht voorbij start/finish, zag het al gebeuren nog voor hij de bocht instuurde dat het fout zou lopen :(


    Als ik toen verder stuurde dan had ik je op mijn achterwiel... maar soit, er is niks gebeurd, zag je nog op tijd komen en zag je ook mooi weer wegtrekken :D
    Is idd vervelend als je iemand voor je hebt die veeeel vroeger remmen dan je zelf normaal doet. Maar die mensen hebben waarschijnlijk minder grip^dan u int nat :D

    Ik was net een peugeot 206 rc aant voorbij steken, ik stuurde de 1e bocht in en zag de civic, beide heel laat op de remmen ( was er toch voorbij)
    Al een geluk zag de pug ook dat de civic er gevaarlijk stond en ging mooi opzij zodat ik de civic kon passeren.
    Dacht toen heel even van FUUUUUCCCCKKKKKKKKK............. en oef :D
    raycer
    D14 Poster
     
    Berichten: 70
    Geregistreerd: ma 15 sep 2014, 19:57
    Woonplaats: Arendonk
    my honda: civic ek
    Advertenties:

    Re: Vroemdag 2014

    Berichtdoor blueesi » do 23 okt 2014, 18:31

    Hier nog een linkje naar wat fotoos.

    http://postimg.org/gallery/dowrhv4e/
    blueesi
    Dax rookie
     
    Berichten: 8
    Geregistreerd: vr 23 maart 2012, 15:59
    my honda: EG5
    Advertenties:

    Re: Vroemdag 2014

    Berichtdoor civictoria » do 23 okt 2014, 19:49

    Nog 2 van Booster gevonden...

    Afbeelding

    Afbeelding
    civictoria
    D14 Poster
     
    Berichten: 57
    Geregistreerd: za 02 jun 2012, 21:44
    my honda: civic/S2000
    Advertenties:

    Re: Vroemdag 2014

    Berichtdoor civictoria » do 23 okt 2014, 19:51

    B00ster schreef:Denk ook dat mijn banden druk toch wel aan de hoge kant was. Maar het was mijn een na laatste rondje, snap het eerlijk gezegd ook niet echt waarom, het werd wel droger maar misschien ergens toch nog een vochtige plek of zo. Ben op natte baan er ook zo door gegaan en toen bleef die wel op zij lijn. Achja eind goed al goed.



    Dat bedoel ik, beter hier op cicuit dan op de openbare weg....


    Ik zal je zeggen, ik reed naar huis toe, kom ik een spookrijder tegen op de grote baan langs de Carrefour Kuringen..... is veel leiper! Ging gelukkig ook maar net goed allemaal.... ouwe doos in een nieuwe Corsa.... man man man...
    civictoria
    D14 Poster
     
    Berichten: 57
    Geregistreerd: za 02 jun 2012, 21:44
    my honda: civic/S2000
    Advertenties:

    Re: Vroemdag 2014

    Berichtdoor s13 » do 23 okt 2014, 20:53

    Wij zijn blijkbaar nog altijd populair bij de renault gasten :p
    Wie heeft er van ons een zwarte vlag gekregen?

    http://www.clubrenaultsportives.nl/smf/ ... pic=1218.0
    s13
    D14 Poster
     
    Berichten: 67
    Geregistreerd: wo 07 jul 2010, 15:58
    my honda: eg4
    Advertenties:

    Re: Vroemdag 2014

    Berichtdoor kenny_tmt » do 23 okt 2014, 21:04

    Lol lol lol, haha. De bestuurder van diene gele megane coupé dieje kon echt niet rijden :D
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar After Meetings

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten