Paul Walker World Wide Drive Belgium Gent-Oostakker

Welke meetings zijn er? waar? wanneer? kom het hier te weten!
Misschien aanwezig No registration yet.
 
Aanwezigen Geregistreerd op
Zeker aanwezig 2 registrations.
 
Aanwezigen Geregistreerd op
DGloudemans
Tommy_civic
wo 04 dec 2013, 18:43
do 05 dec 2013, 21:45

Re: Paul Walker World Wide Drive Belgium Gent-Oostakker

Berichtdoor pistonhead » wo 11 dec 2013, 03:55

Avatar gebruiker
pistonhead
H22 Poster
 
Berichten: 676
Geregistreerd: di 07 jun 2011, 23:50
my honda: FK8
Advertenties:



  • Re: Paul Walker World Wide Drive Belgium Gent-Oostakker

    Berichtdoor thomy985 » wo 11 dec 2013, 09:06

    Taxilieven schreef:Ik had me sterk voorgenomen aan deze pro-contra discussie niet deel te nemen,enfin kon het niet laten.

    Ik vermoed dat niemand de mens Paul Walker irl heeft gekend,iedereen kende de man als 'Brian O'conner' uit de F&F saga.
    Dat veel mensen zich associëren met de acteur is mijns inziens normaal en heeft vooral te maken met de geïdealiseerde wereld waarin deze acteur zich beweegt,bewoog,lees da good cop die flirt met de wet en ondertussen een vriendschap opbouwt met da bad guys die eigenlijk het hart op de juiste plaats dragen,tel daarbij de wannahave cars,da races,da easy money,da strong friendshipfeeling ,en de voedingsbodem voor i wanna have this life 2 is geboren en staat garant voor ontelbare trouwe fans.
    Niettegenstaande Paul Walker andere films heeft gemaakt wordt hij voor deze fans onlosmakelijk verbonden met de F&F,persoonlijk denk ik dat vele mensen eigenlijk Brian O'conner zullen missen,niet zozeer de mens Paul Walker.
    Dit legt bij mij de link naar de memorial runs of hoe j het ook noemen wilt,ik ben er ook geweest in Brugge,de organisators hebben wat mij betreft alle krediet,chapeau om zoveel volk bijeen te krijgen op één plaats in de korte periode voorafgaand aan het evenement.
    Wat betreft de run itself,ik denk dat er verschillende categorieën mensen zijn op afgekomen,maar vooral Brian O'conner wannabees but i know i'm not,het is iedereen zijn goed recht te denken,te voelen en te zijn wie hij/zij is maar persoonlijk kon ik er mij niet mee inlaten,ik ben niet meer of minder als een ander maar velen waren not my style,de meet in Oostende heb ik ook links laten liggen na het aanschouwen van het ongeval op de autoweg,eerlijk is eerlijk het gevoel van samenhorigheid werkt euforisch tot narcisme de kop op steekt en dit gevoel aan stukken slaat!
    Toegegeven ik ben wel een Brian O'conner fan en ben ook wel op zoek naar een fellowfeeling in de carscene maar ben me er terdege van bewust dat dit utopisch is!

    Om te eindigen,zij het nu Paul Walker,Elvis,Freddy Mercury of een andere beroemdheid,mensen zullen altijd opkijken naar hun idolen,het moment dat hij/zij wegvalt,valt ook een stuk van hun droom weg en doet hun bewust,onbewust denken aan hun eigen sterfelijkheid.
    Cya onda flipside.



    Awel das nu eens goed verwoord se! :goed:
    thomy985
    H22 Poster
     
    Berichten: 625
    Geregistreerd: ma 10 jan 2011, 19:51
    Woonplaats: Olen
    my honda: accord & ITR
    Advertenties:

    Re: Paul Walker World Wide Drive Belgium Gent-Oostakker

    Berichtdoor vince_ek9 » wo 11 dec 2013, 12:27

    Taxilieven schreef:Ik had me sterk voorgenomen aan deze pro-contra discussie niet deel te nemen,enfin kon het niet laten.

    Ik vermoed dat niemand de mens Paul Walker irl heeft gekend,iedereen kende de man als 'Brian O'conner' uit de F&F saga.
    Dat veel mensen zich associëren met de acteur is mijns inziens normaal en heeft vooral te maken met de geïdealiseerde wereld waarin deze acteur zich beweegt,bewoog,lees da good cop die flirt met de wet en ondertussen een vriendschap opbouwt met da bad guys die eigenlijk het hart op de juiste plaats dragen,tel daarbij de wannahave cars,da races,da easy money,da strong friendshipfeeling ,en de voedingsbodem voor i wanna have this life 2 is geboren en staat garant voor ontelbare trouwe fans.
    Niettegenstaande Paul Walker andere films heeft gemaakt wordt hij voor deze fans onlosmakelijk verbonden met de F&F,persoonlijk denk ik dat vele mensen eigenlijk Brian O'conner zullen missen,niet zozeer de mens Paul Walker.
    Dit legt bij mij de link naar de memorial runs of hoe j het ook noemen wilt,ik ben er ook geweest in Brugge,de organisators hebben wat mij betreft alle krediet,chapeau om zoveel volk bijeen te krijgen op één plaats in de korte periode voorafgaand aan het evenement.
    Wat betreft de run itself,ik denk dat er verschillende categorieën mensen zijn op afgekomen,maar vooral Brian O'conner wannabees but i know i'm not,het is iedereen zijn goed recht te denken,te voelen en te zijn wie hij/zij is maar persoonlijk kon ik er mij niet mee inlaten,ik ben niet meer of minder als een ander maar velen waren not my style,de meet in Oostende heb ik ook links laten liggen na het aanschouwen van het ongeval op de autoweg,eerlijk is eerlijk het gevoel van samenhorigheid werkt euforisch tot narcisme de kop op steekt en dit gevoel aan stukken slaat!
    Toegegeven ik ben wel een Brian O'conner fan en ben ook wel op zoek naar een fellowfeeling in de carscene maar ben me er terdege van bewust dat dit utopisch is!

    Om te eindigen,zij het nu Paul Walker,Elvis,Freddy Mercury of een andere beroemdheid,mensen zullen altijd opkijken naar hun idolen,het moment dat hij/zij wegvalt,valt ook een stuk van hun droom weg en doet hun bewust,onbewust denken aan hun eigen sterfelijkheid.
    Cya onda flipside.


    Well said lieven.

    Over utopisch fellowship, al ergens een idee voor een locatie om samen te komen intussen?
    Want samen komen is toch het fijnste wat er is. ;)
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    vince_ek9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1138
    Geregistreerd: ma 03 okt 2011, 17:26
    Woonplaats: Westerlo
    my honda: '97 EK9/'97 DelSol
    Advertenties:

    Re: Paul Walker World Wide Drive Belgium Gent-Oostakker

    Berichtdoor WhiteSol » wo 11 dec 2013, 13:39

    well said inderdaad, enkel gaan de wannabees hier geen reet van snappen .. Tuna on white, no crust! :D
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: Paul Walker World Wide Drive Belgium Gent-Oostakker

    Berichtdoor unleashed civic » wo 11 dec 2013, 16:28

    Ride or die bitchessss!!
    /end sarcasm
    My Civic Coupé build
    I'd rather lose by a mile because I built my own car,
    then win by an inch because someone else built it for me.
    Your car is your story, so don't let someone else write the book!
    Avatar gebruiker
    unleashed civic
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1947
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 13:47
    Woonplaats: Willebroek
    my honda: EJ6
    Advertenties:

    Re: Paul Walker World Wide Drive Belgium Gent-Oostakker

    Berichtdoor Taxilieven » wo 11 dec 2013, 19:16

    @vince,

    Enfin dit is offtopic en eigenlijk niet,tis hoe je hetzelf bekijkt,dit terzijde.
    Enkele maanden terug heb ik een voorstel gedaan naar de carcommunity in general,om deze op de Belgische kaart te zetten,no boundaries no limits,alles onder één vlag,het betreft hier een bestaande community.
    De reacties hierop waren bij momenten zo laag dat ik het gewoon heb opgegeven om iets dergelijks nog te suggereren,bijzonder jammer if ya ask me.
    De mensen waren blijkbaar van mening dat hun geesteskind werd gestolen ipv het een kans te geven en het naar een hoger niveau te tillen.
    Ik ben van mening dat de carcommunity in Belgie een puzzelstructuur vertoond waar ieder community zelfstandig opereert,ook binnen deze communities is er serieuze verdeeldheid,lees jaloezie,roddel en afbouwende kritiek.
    Neem als voorbeeld een carclub,de moeilijkheid zit hem in het feit dat het stellen van grenzen problemen met zich meebrengt,a)je kiest voor een club waar geen grenzen zijn en iedereen wordt toegelaten,iedereen tevreden,euh think twice,binnen de groep ga j kampen creeëren,diegenen die de mogelijkheid lees geld hebben om een van de eerste keer nen dikke bak te kopen en een andere groep die het niet kunnen maar er ook willen bijhoren.
    B) je kiest voor een club met regels waar het individu nooit boven de groep kan staan ,consequent wordt opgetreden bij het niet naleven hiervan en waar positiviteit,kameraadschap en respect de steunpilaren vormen.
    Concurrentie binnen een club leidt onvermijdelijk tot een stille dood van de club.
    Ik ben in deze offtopic gestart met een carcommunity,deze kan uit clubs bestaan maar ook uit individuen,die al dan niet op de een of andere manier verbonden zijn met elkaar,de gemeenschappelijk noemer bij allen is dat ze autoliefhebber zijn en wat dit betreft is zo'n groep veel flexibeler in gedachtewisseling,de bereikbaarheid is groter en het overheersend gevoel is dat men zich 'vrij' waant dit in tegenstelling tot een club.

    Om eerlijk te zijn Vince, het blijft knagen binnen in me om een toch te gaan voor een besloten club waar iedereen elkaar vertrouwd en respecteert om wie hij is en wat hij heeft en kameraadschap verder gaat dan alleen da carclub where I'm a member of.
    "50% of something is better than 100% of nothing." -The Fast and the Furious: Tokyo Drift (2006)
    Avatar gebruiker
    Taxilieven
    D15 Poster
     
    Berichten: 121
    Geregistreerd: wo 06 maart 2013, 22:11
    Woonplaats: West vlaanderen
    my honda: CRV,EP3
    Advertenties:

    Re: Paul Walker World Wide Drive Belgium Gent-Oostakker

    Berichtdoor vince_ek9 » wo 11 dec 2013, 19:24

    Taxilieven schreef:Om eerlijk te zijn Vince, het blijft knagen binnen in me om een toch te gaan voor een besloten club waar iedereen elkaar vertrouwd en respecteert om wie hij is en wat hij heeft en kameraadschap verder gaat dan alleen da carclub where I'm a member of.


    En dat beste Lieven, is iets wat ik jaren gezocht heb, maar nergens gevonden... ;)
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    vince_ek9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1138
    Geregistreerd: ma 03 okt 2011, 17:26
    Woonplaats: Westerlo
    my honda: '97 EK9/'97 DelSol
    Advertenties:

    Re: Paul Walker World Wide Drive Belgium Gent-Oostakker

    Berichtdoor powerpete » wo 11 dec 2013, 22:11

    vince_ek9 schreef:
    Taxilieven schreef:Om eerlijk te zijn Vince, het blijft knagen binnen in me om een toch te gaan voor een besloten club waar iedereen elkaar vertrouwd en respecteert om wie hij is en wat hij heeft en kameraadschap verder gaat dan alleen da carclub where I'm a member of.


    En dat beste Lieven, is iets wat ik jaren gezocht heb, maar nergens gevonden... ;)


    hetgeen hierboven beschreven staat vertelt eigenlijk exact wat voor ons hinomaru de dag van vandaag is, dus het is wel degelijk mogelijk.
    We hebben elkaar 8 jaar geleden leren kennen in de honda community, dus de honda's zijn wel altijd de rode draad geweest binnen onze groep, maar nu, 8 jaar later, heeft lang niet iedereen meer een getunede honda, of zelfs helemaal geen honda meer, maar de kameraadschap is er daarom niet minder op geworden.
    We zijn nog altijd met dezelfde mensen als toen, en zien mekaar nog zeker 1 keer per maand, voor iets te drinken, verjaardag, nieuwjaar, met de kinderen iets doen, meeting,...

    Het belangrijkste volgens mij om dit te verkrijgen, is dat het inderdaad om een besloten club gaat, waarin mensen zitten waarmee je echt een klik voelt, en niet zomaar iedereen erbij sleurt die ook toevallig een honda heeft.
    Afbeelding
    image search

    crx EE6: sold
    crx ED9: project car
    civic coupé EJ6: sold
    civic EC8: sold
    accord CU3: daily
    integra DC2: daily/meeting car
    Avatar gebruiker
    powerpete
    H22 Poster
     
    Berichten: 651
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 19:57
    Woonplaats: noorderwijk
    my honda: ITR
    Advertenties:

    Re: Paul Walker World Wide Drive Belgium Gent-Oostakker

    Berichtdoor Taxilieven » wo 11 dec 2013, 22:28

    Dat is waar het allemaal om draait !!! I wish ya nothing but luck!
    "50% of something is better than 100% of nothing." -The Fast and the Furious: Tokyo Drift (2006)
    Avatar gebruiker
    Taxilieven
    D15 Poster
     
    Berichten: 121
    Geregistreerd: wo 06 maart 2013, 22:11
    Woonplaats: West vlaanderen
    my honda: CRV,EP3
    Advertenties:

    Re: Paul Walker World Wide Drive Belgium Gent-Oostakker

    Berichtdoor Connix » do 12 dec 2013, 01:12

    powerpete schreef:
    hetgeen hierboven beschreven staat vertelt eigenlijk exact wat voor ons hinomaru de dag van vandaag is, dus het is wel degelijk mogelijk.
    We hebben elkaar 8 jaar geleden leren kennen in de honda community, dus de honda's zijn wel altijd de rode draad geweest binnen onze groep, maar nu, 8 jaar later, heeft lang niet iedereen meer een getunede honda, of zelfs helemaal geen honda meer, maar de kameraadschap is er daarom niet minder op geworden.
    We zijn nog altijd met dezelfde mensen als toen, en zien mekaar nog zeker 1 keer per maand, voor iets te drinken, verjaardag, nieuwjaar, met de kinderen iets doen, meeting,...

    Het belangrijkste volgens mij om dit te verkrijgen, is dat het inderdaad om een besloten club gaat, waarin mensen zitten waarmee je echt een klik voelt, en niet zomaar iedereen erbij sleurt die ook toevallig een honda heeft.



    En daar draait de dag van vadaag Cleaned Cruizers ook om. Ben de enige jap in ons clubke maar kheb meer respect van die manne dan andere.
    Afbeelding
    Try Harder... ...Or Fail Forever! Think Fast, Live Furious
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Connix
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3874
    Geregistreerd: do 26 aug 2010, 17:20
    Woonplaats: Schaffen
    my honda: Civic EP2
    Advertenties:

    Re: Paul Walker World Wide Drive Belgium Gent-Oostakker

    Berichtdoor VRX » do 12 dec 2013, 02:22

    En dat was het plan met SpeedConcept, maar heel die community is om zeep geraakt omdat er héél wat eikels in de Belgische scene zijn, en 90% van die scene geen respect heeft voor iemand anders zijn keuzes/smaak.

    Zoiets kan alleen werken als iedereen op dezelfde lijn zit. Als bijvoorbeeld de stance mensen respect hebben voor de performance mensen, en omgekeerd. Helaas is dat in ons apenland een droom.
    Check de grote meetings in Amerika. Daar staat een Lambo met 1000pk naast een plat op de pens Lexus die elke borduur tegen 5km/h moet nemen, en toch hebben die mensen respect voor elkaars werk.

    Als je hier naar een meeting gaat heb je enerzijds het performance volk dat de "stance" mensen zit uit te lachen, en het stance volk wat niet snapt wat een performance kar op hun meeting doet. Laat iedereen zijn fucking ding toch eens doen...
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    VRX
    H23 Poster
     
    Berichten: 764
    Geregistreerd: wo 18 aug 2010, 21:01
    Woonplaats: Limburg
    my honda: EP3
    Advertenties:

    Re: Paul Walker World Wide Drive Belgium Gent-Oostakker

    Berichtdoor vince_ek9 » do 12 dec 2013, 12:47

    VRX schreef:En dat was het plan met SpeedConcept, maar heel die community is om zeep geraakt omdat er héél wat eikels in de Belgische scene zijn, en 90% van die scene geen respect heeft voor iemand anders zijn keuzes/smaak.

    Zoiets kan alleen werken als iedereen op dezelfde lijn zit. Als bijvoorbeeld de stance mensen respect hebben voor de performance mensen, en omgekeerd. Helaas is dat in ons apenland een droom.
    Check de grote meetings in Amerika. Daar staat een Lambo met 1000pk naast een plat op de pens Lexus die elke borduur tegen 5km/h moet nemen, en toch hebben die mensen respect voor elkaars werk.

    Als je hier naar een meeting gaat heb je enerzijds het performance volk dat de "stance" mensen zit uit te lachen, en het stance volk wat niet snapt wat een performance kar op hun meeting doet. Laat iedereen zijn fucking ding toch eens doen...


    :stupid:
    We zijn allemaal autoliefhebbers, en er zijn eigelijk geen foute stijlen, dat zie je hier op het forum duidelijk genoeg, dr zijn wel mensen die tgeen wat ze doen serieus nemen, en mensen die er met hun spreekwoordelijke klak naar slaan, of gewoon maar nadoen wat ze zien, omdat ze zelf niet beter weten, maar die vallen snel genoeg door de mand, en die zullen in elke scene wel zitten...
    Maar respect moet de rode draad zijn doorheen alles, en begrip voor het feit, dat jouw mening en smaak niet de mijne zijn, en vice versa.
    En als je die mensen kunt verenigen, dan kan je een sterke 'club' creëren.
    Maar dan moet er jammer genoeg heel selectief tewerk gegaan worden...
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    vince_ek9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1138
    Geregistreerd: ma 03 okt 2011, 17:26
    Woonplaats: Westerlo
    my honda: '97 EK9/'97 DelSol
    Advertenties:

    Vorige

    Keer terug naar Meetings

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast