crx vtec vs crx d16

Re: crx vtec vs crx d16

Berichtdoor Vteclover » vr 11 jan 2013, 19:56

ed9 kas lichter ?? B.lshit volgens mij
Het gewichtsverschil zit hem toch in het gewicht v d motor en transmissie
Vteclover
HCB Veteraan
 
Berichten: 1013
Geregistreerd: do 25 maart 2010, 13:01
my honda: Civic Ek4
Advertenties:



  • Re: crx vtec vs crx d16

    Berichtdoor jonas (R-garage) » vr 11 jan 2013, 20:07

    Vteclover schreef:ed9 kas lichter ?? B.lshit volgens mij
    Het gewichtsverschil zit hem toch in het gewicht v d motor en transmissie


    nee hier ben je DIK mis !
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: crx vtec vs crx d16

    Berichtdoor Massi » vr 11 jan 2013, 20:52

    in mijn honda verlede heb ik echt al vanalels gehad, er is toch een auto als ik terug zie wat ik nog is graag zou hebbe en dat is crx ee8.
    daarom ben ik nu opzoek naar een crx, ik ga tuurlijk ewa verbeteringe doen en aanpasse op de ee8 :D
    maar ik hem nu al gezien dat ne goeie ee8 crx toch echt zoeke is of ge moe bom geld op tafel gooie, tuurlijk als ge dat er voor over hebt zoveel te beter e maar besef goed ze worde niet goedkoper. vele zegge mij swap een B serie in ed crx, maar ik wil dat echt niet doen. ik zoek een volbloed ee8 crx om naar mijn goestign en zin te zette en tuurlijk als ik die beu ben of weer iets anders wil er toch nog schoon bedrag voor krijg :mrgreen:
    "If In Doubt,Flat Out"
    Avatar gebruiker
    Massi
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2867
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:00
    my honda: trotinette
    Advertenties:

    crx vtec vs crx d16

    Berichtdoor waza » vr 11 jan 2013, 21:00

    het is dus niet de bedoeling om te swappen of om de motor uitgebreid te tunen. (nog zo'n auto wordt onbetaalbaar vrees ik..)
    het zal eerder i/h/e en mss een afstelling worden.

    het gaat op dit moment tussen:
    http://www.2dehands.be/autos/autos/hond ... os%2Fhonda

    en deze:
    http://www.2dehands.be/autos/autos/hond ... os%2Fhonda

    iemand toevallig info over een van deze?
    It's not how you stand by your car, it's how you race it.
    Avatar gebruiker
    waza
    D14 Poster
     
    Berichten: 98
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 22:35
    my honda: civic's
    Advertenties:

    Re: crx vtec vs crx d16

    Berichtdoor Jdm_Whore » vr 11 jan 2013, 22:25

    Alé man.. Als ge ze kunt betalen, en het gaat tussen die twee.. Dan kiest ge toch dieje EE8 zeker :D
    Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
    Avatar gebruiker
    Jdm_Whore
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1863
    Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
    my honda: CL7 & EK4
    Advertenties:

    Re: crx vtec vs crx d16

    Berichtdoor ep3bp » vr 11 jan 2013, 22:28

    Jdm_Whore schreef:Alé man.. Als ge ze kunt betalen, en het gaat tussen die twee.. Dan kiest ge toch dieje EE8 zeker :D

    x2 :)
    ep3bp
    H23 Poster
     
    Berichten: 796
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 22:22
    Woonplaats: voorde-ninove
    my honda: ep3
    Advertenties:

    Re: crx vtec vs crx d16

    Berichtdoor M&M » vr 11 jan 2013, 22:33

    dennisc schreef:
    matsuchi-san schreef:Vtec crx ze ik heb D16 sol gehad,ma vtec crx is toch klasse appart zenne :)


    D16 del sol is niet echt vergelijkbaar met een D16 crx. Motoren zijn compleet verschillend: esi - non vtec, enkel nokkenas - dubbel nokkenas

    In een ED9 kunnen 2 types motoren liggen (lees vanvoor af op de motor): d16a9 of een d16z5 (met katalysator)
    De d16a9 heeft meer pk dan de d16z5 en gaat dus ook beter vooruit. Het verschil tussen een d16a9 en vtec is al minder. Vanzelfsprekend blijft een vtec wel sneller dan een d16 :)

    In het algemeen zou ik er niet echt naar om kijken, als je een goede ED9 vindt, dan is het vlug gebeurd om hier een B (16 of 18) in te leggen.
    Hier heb je misschien zelfs voordeel uit: minder verzekering betalen ;)


    D16 Del Sol ESi is WEL een Vtec motor: single cam met Vtec enkel op de inlaatnokken :nee:
    B series Vtec engines hebben 2 nokkenassen dus zowel een Vtec functie op inlaat als op uitlaatnokken (dubbele fun dankzij de twin cam)
    M.a.w. elke Vtec omslag kan zijn werk doen op een ander stel nokken.
    1 voor de inlaatslag op 1 cam en 1 voor de uitlaatslag op de tweede nokkenas.
    Jonas, back me up here ;)
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: crx vtec vs crx d16

    Berichtdoor punanied9 » vr 11 jan 2013, 22:35

    alsjge nie wilt swappen gewoon voor de ee8 gaan,

    ksta soms nog verbaast wat er uit een b16a1 komt van vermogen, en ja iets meer luxe,

    ee8 vindk ook qua looks 10 x :kwijl:
    Avatar gebruiker
    punanied9
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1787
    Geregistreerd: do 23 sep 2010, 09:47
    Advertenties:

    Re: crx vtec vs crx d16

    Berichtdoor Jdm_Whore » vr 11 jan 2013, 22:53

    M&M schreef:
    dennisc schreef:
    D16 del sol is niet echt vergelijkbaar met een D16 crx. Motoren zijn compleet verschillend: esi - non vtec, enkel nokkenas - dubbel nokkenas

    In een ED9 kunnen 2 types motoren liggen (lees vanvoor af op de motor): d16a9 of een d16z5 (met katalysator)
    De d16a9 heeft meer pk dan de d16z5 en gaat dus ook beter vooruit. Het verschil tussen een d16a9 en vtec is al minder. Vanzelfsprekend blijft een vtec wel sneller dan een d16 :)

    In het algemeen zou ik er niet echt naar om kijken, als je een goede ED9 vindt, dan is het vlug gebeurd om hier een B (16 of 18) in te leggen.
    Hier heb je misschien zelfs voordeel uit: minder verzekering betalen ;)


    D16 Del Sol ESi is WEL een Vtec motor: single cam met Vtec enkel op de inlaatnokken :nee:
    B series Vtec engines hebben 2 nokkenassen dus zowel een Vtec functie op inlaat als op uitlaatnokken (dubbele fun dankzij de twin cam)
    M.a.w. elke Vtec omslag kan zijn werk doen op een ander stel nokken.
    1 voor de inlaatslag op 1 cam en 1 voor de uitlaatslag op de tweede nokkenas.
    Jonas, back me up here ;)


    Je leest het verkeerd.... Hij vergelijkt telkens 1-2, 1-2
    Driving takes three abilities: Accelerating, braking, and turning. More power only helps acceleration. Lower weight helps all three.
    Avatar gebruiker
    Jdm_Whore
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1863
    Geregistreerd: do 01 apr 2010, 21:01
    my honda: CL7 & EK4
    Advertenties:

    Re: crx vtec vs crx d16

    Berichtdoor vtiprelude » vr 11 jan 2013, 23:15

    waza schreef:het is dus niet de bedoeling om te swappen of om de motor uitgebreid te tunen. (nog zo'n auto wordt onbetaalbaar vrees ik..)
    het zal eerder i/h/e en mss een afstelling worden.

    het gaat op dit moment tussen:
    http://www.2dehands.be/autos/autos/hond ... os%2Fhonda

    en deze:
    http://www.2dehands.be/autos/autos/hond ... os%2Fhonda

    iemand toevallig info over een van deze?

    as ge bereid zijt da bedrag boven te halen,dan moogt ge nietwijfelen he!

    de witte he :party: :vtec:

    en kweet nie,maar kvind de zwarten er nie verzorgd uit zien! kan natuurlijk int echt anders zijn he! :D
    once a honda,always a honda.drive fast,drive honda

    what doesn't kill you,makes you stronger!
    Avatar gebruiker
    vtiprelude
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3884
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 23:11
    Woonplaats: in de beschaafde wereld
    my honda: accord tourer
    Advertenties:

    Re: crx vtec vs crx d16

    Berichtdoor dennisc » vr 11 jan 2013, 23:52

    Jdm_Whore schreef:
    M&M schreef:
    D16 del sol is niet echt vergelijkbaar met een D16 crx. Motoren zijn compleet verschillend: esi - non vtec, enkel nokkenas - dubbel nokkenas

    In een ED9 kunnen 2 types motoren liggen (lees vanvoor af op de motor): d16a9 of een d16z5 (met katalysator)
    De d16a9 heeft meer pk dan de d16z5 en gaat dus ook beter vooruit. Het verschil tussen een d16a9 en vtec is al minder. Vanzelfsprekend blijft een vtec wel sneller dan een d16 :)

    In het algemeen zou ik er niet echt naar om kijken, als je een goede ED9 vindt, dan is het vlug gebeurd om hier een B (16 of 18) in te leggen.
    Hier heb je misschien zelfs voordeel uit: minder verzekering betalen ;)

    D16 Del Sol ESi is WEL een Vtec motor: single cam met Vtec enkel op de inlaatnokken :nee:
    B series Vtec engines hebben 2 nokkenassen dus zowel een Vtec functie op inlaat als op uitlaatnokken (dubbele fun dankzij de twin cam)
    M.a.w. elke Vtec omslag kan zijn werk doen op een ander stel nokken.
    1 voor de inlaatslag op 1 cam en 1 voor de uitlaatslag op de tweede nokkenas.
    Jonas, back me up here ;)


    Je leest het verkeerd.... Hij vergelijkt telkens 1-2, 1-2


    En u begrijpt het correct ;) Thanks Jdm_whore

    Je hebt me verkeerd begrepen M&M, ik vergelijk de motoren gewoon telkens. Ik zeg duidelijk dat een d16 van een del sol een ESI is,een motor met enkel nokkenas met VTEC inderdaad. De "non vtec" slaat op de motor in een crx.

    EDIT: moest ik kiezen kocht ik zeker en vast deze: http://www.decrxgarage.nl/forum/viewtop ... 48&t=17217
    dennisc
    D16 Poster
     
    Berichten: 157
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 19:53
    my honda: crx
    Advertenties:

    Re: crx vtec vs crx d16

    Berichtdoor Vteclover » za 12 jan 2013, 09:01

    Vteclover
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1013
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 13:01
    my honda: Civic Ek4
    Advertenties:

    Re: crx vtec vs crx d16

    Berichtdoor waza » za 12 jan 2013, 18:06

    dus gaan kijken voor alle 2 en zoals verwacht is de ed9 niet in zo'n super staat meer, er scheelt eigenlijk niets mee hoor is een eerlijke wagen alleen heeft hij wel wat ''gebruikssporen'' om het zo te noemen.

    de ee8 is een ander verhaal, is blijkbaar nog een duitse wagen die nog ingevoerd moet worden..
    iemand ervaring mee hier, er is alleen nog maar naar de duane geweest en thats it.
    hij zei me dat het nog 3 maand ging duren voor alles in orde was.. en daar hebk absoluut geen zin in.. iemand ervaring hiermee??
    It's not how you stand by your car, it's how you race it.
    Avatar gebruiker
    waza
    D14 Poster
     
    Berichten: 98
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 22:35
    my honda: civic's
    Advertenties:

    Re: crx vtec vs crx d16

    Berichtdoor CIVICSKE » za 12 jan 2013, 18:31

    Heb ik ook nog gedaan, eerste Civic Vti was een duitse, toen douane daarna Bij Honda in Aalst (hoofdzetel toen) langsgeweest voor inschrijvingsbewijs daarna keuring en rijen maar. Is wel al 10 jaar geleden. Nu doen ze dat niet meer bij Honda. Alles regelen via Keuringsstations duurt langer en kost meer :dom: :dom:

    Neem gewoon een Belgische EE8 , betalen en Rijen ;)
    Once Vtec .............................................................................................Forever Vtec
    CIVICSKE
    B18 Poster
     
    Berichten: 426
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 14:01
    Woonplaats: Beveren-Waas
    my honda: DC2-FK2-S2000
    Advertenties:

    Re: crx vtec vs crx d16

    Berichtdoor jonas (R-garage) » za 12 jan 2013, 18:32

    klopt gelijkvormigheidskeuring en dan wachten op dat papierke duurd al zo lang .
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Off topic

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten