ed9 kas lichter ?? B.lshit volgens mij
Het gewichtsverschil zit hem toch in het gewicht v d motor en transmissie
Vteclover schreef:ed9 kas lichter ?? B.lshit volgens mij
Het gewichtsverschil zit hem toch in het gewicht v d motor en transmissie
Jdm_Whore schreef:Alé man.. Als ge ze kunt betalen, en het gaat tussen die twee.. Dan kiest ge toch dieje EE8 zeker
dennisc schreef:matsuchi-san schreef:Vtec crx ze ik heb D16 sol gehad,ma vtec crx is toch klasse appart zenne
D16 del sol is niet echt vergelijkbaar met een D16 crx. Motoren zijn compleet verschillend: esi - non vtec, enkel nokkenas - dubbel nokkenas
In een ED9 kunnen 2 types motoren liggen (lees vanvoor af op de motor): d16a9 of een d16z5 (met katalysator)
De d16a9 heeft meer pk dan de d16z5 en gaat dus ook beter vooruit. Het verschil tussen een d16a9 en vtec is al minder. Vanzelfsprekend blijft een vtec wel sneller dan een d16
In het algemeen zou ik er niet echt naar om kijken, als je een goede ED9 vindt, dan is het vlug gebeurd om hier een B (16 of 18) in te leggen.
Hier heb je misschien zelfs voordeel uit: minder verzekering betalen
M&M schreef:dennisc schreef:
D16 del sol is niet echt vergelijkbaar met een D16 crx. Motoren zijn compleet verschillend: esi - non vtec, enkel nokkenas - dubbel nokkenas
In een ED9 kunnen 2 types motoren liggen (lees vanvoor af op de motor): d16a9 of een d16z5 (met katalysator)
De d16a9 heeft meer pk dan de d16z5 en gaat dus ook beter vooruit. Het verschil tussen een d16a9 en vtec is al minder. Vanzelfsprekend blijft een vtec wel sneller dan een d16
In het algemeen zou ik er niet echt naar om kijken, als je een goede ED9 vindt, dan is het vlug gebeurd om hier een B (16 of 18) in te leggen.
Hier heb je misschien zelfs voordeel uit: minder verzekering betalen
D16 Del Sol ESi is WEL een Vtec motor: single cam met Vtec enkel op de inlaatnokken
B series Vtec engines hebben 2 nokkenassen dus zowel een Vtec functie op inlaat als op uitlaatnokken (dubbele fun dankzij de twin cam)
M.a.w. elke Vtec omslag kan zijn werk doen op een ander stel nokken.
1 voor de inlaatslag op 1 cam en 1 voor de uitlaatslag op de tweede nokkenas.
Jonas, back me up here
waza schreef:het is dus niet de bedoeling om te swappen of om de motor uitgebreid te tunen. (nog zo'n auto wordt onbetaalbaar vrees ik..)
het zal eerder i/h/e en mss een afstelling worden.
het gaat op dit moment tussen:
http://www.2dehands.be/autos/autos/hond ... os%2Fhonda
en deze:
http://www.2dehands.be/autos/autos/hond ... os%2Fhonda
iemand toevallig info over een van deze?
Jdm_Whore schreef:M&M schreef:
D16 del sol is niet echt vergelijkbaar met een D16 crx. Motoren zijn compleet verschillend: esi - non vtec, enkel nokkenas - dubbel nokkenas
In een ED9 kunnen 2 types motoren liggen (lees vanvoor af op de motor): d16a9 of een d16z5 (met katalysator)
De d16a9 heeft meer pk dan de d16z5 en gaat dus ook beter vooruit. Het verschil tussen een d16a9 en vtec is al minder. Vanzelfsprekend blijft een vtec wel sneller dan een d16
In het algemeen zou ik er niet echt naar om kijken, als je een goede ED9 vindt, dan is het vlug gebeurd om hier een B (16 of 18) in te leggen.
Hier heb je misschien zelfs voordeel uit: minder verzekering betalen
D16 Del Sol ESi is WEL een Vtec motor: single cam met Vtec enkel op de inlaatnokken
B series Vtec engines hebben 2 nokkenassen dus zowel een Vtec functie op inlaat als op uitlaatnokken (dubbele fun dankzij de twin cam)
M.a.w. elke Vtec omslag kan zijn werk doen op een ander stel nokken.
1 voor de inlaatslag op 1 cam en 1 voor de uitlaatslag op de tweede nokkenas.
Jonas, back me up here
Je leest het verkeerd.... Hij vergelijkt telkens 1-2, 1-2
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten