Pagina 2 van 4

Re: CIVIC TYPE R Lancering op 3 maart in Geneve

BerichtGeplaatst: vr 20 feb 2015, 13:18
door Nasty
Tuur schreef:40.000Euro voor den auto maar daarmee ben je er nog niet mee op de baan.
Omnium verzekering, BIV en taks,.......... pfffffff.


En daarmee blijft het dan ook eigenlijk een boy toy.

Re: CIVIC TYPE R Lancering op 3 maart in Geneve

BerichtGeplaatst: vr 20 feb 2015, 14:25
door jordicivic
Dat er een deftige vraagprijs is kan ik begrijpen, het is dan ook niet zomaar een civic. Maar grote oplages zullen er nooit verkocht worden van dit soort auto's. Ik ben ook benieuwd naar de BIV, sommige verzekeraars zullen weer zwaaien met hun sportverzekering. Ik betaalde voor de CR-V een omnium van 2000 euro per jaar. Verzekerd aan cataloguswaarde +-43000 euro.
Koop dit en je bent een fortuin kwijt aan verzekering en biv. Daar koop je waarschijnlijk een 2de autootje voor bij :lol:

Waar blijven inderdaad die tijden van de NBR? Gruwelijk stil daarover.

Re: CIVIC TYPE R Lancering op 3 maart in Geneve

BerichtGeplaatst: za 21 feb 2015, 02:49
door kenny_tmt
Ik ben gaan kijken voor de Octavia RS combi zo goed als full option en deze kwam op 34k met de salon voorwaarde...

Re: CIVIC TYPE R Lancering op 3 maart in Geneve

BerichtGeplaatst: vr 27 feb 2015, 18:28
door CIVICSKE
Hier de link naar de foto's

http://www.worldcarfans.com/11502278962 ... ndisguised

Honda heeft het doek getrokken van de productieversie van de Civic Type-R, de eerste met turbomotor.

De voorkant van de Honda Civic Type-R belandde vroegtijdig op het net, op de achterkant hebben we nog even moeten wachten. Hoewel Honda best dicht bij de conceptcar is gebleven, zijn die ubervette achterlichten die één waren met de forse achterspoiler helaas gesneuveld.

Ook qua techniek krijgen de diehard Honda-fans een kleine teleurstelling te verwerken: het tweeliterblok is niet langer atmosferisch. Daarmee sneuvelt ook het hoogtoerige karakter van de Type-R, de toerbegrenzer grijpt ‘al’ bij 7000 rondjes per minuut in. Gelukkig maken de Japanners dat goed: de Civic Type-R perst een meer dan gezonde 310 pk uit het turbo-blok. Het bekende sprintje naar 100 is daarmee gepiept in 5,7 seconden, de topsnelheid bedraagt 270 m/u. Om al die Japanse paardjes weer veilig tot stilstand te manen, gaat achter de 19-velgen serieuze Brembo-remmerij schuil.

Re: CIVIC TYPE R in Geneve 310 PK/400 Nm en in 5,7 naar de

BerichtGeplaatst: ma 02 maart 2015, 23:03
door CIVICSKE
Filmpje

http://www.worldcarfans.com/11503028975 ... -ps-videos

Honda has finally taken the wraps off the 2015 Civic Type R.

Described as a "race car for the road," the Civic Type R has an aerodynamic body kit that includes a new front bumper with larger air intakes and a front splitter. Moving further back, there's ventilated front fenders, extended side skirts and flat underbody panels that channel air to the rear diffuser. The car also has a prominent rear wing, a four-tailpipe exhausts system and 19-inch alloy wheels with 235/35R19 tires that were developed specially for the Type R.

The interior largely carries over but comes nicely equipped with suede-effect sport seats with red contrast stitching. The model also has a leather-wrapped sport steering wheel and a machined aluminum gear knob.

Customers can also order a GT package that adds red exterior accents as well as front and rear parking sensors, automatic headlights, rain sensing wipers and power folding door mirrors. Other highlights include a premium audio system, GPS navigation and a variety of safety systems including Forward Collision Warning, Lane Departure Warning, and Traffic Sign Recognition - among other things.

Power is provided by a turbocharged 2.0-liter four-cylinder engine that develops 310 PS (228 kW) and 400 Nm (295 lb-ft) of torque. It is connected to a six-speed manual transmission which enables the car to accelerate from 0-100 km/h in 5.7 seconds before hitting a top speed of 270 km/h (167 mph).

Speaking of performance, the Civic Type R has a four-point Adaptive Damper System and a Brembo front braking system with four-piston calipers and 350mm drilled discs. There's also a Dual Axis Strut Front Suspension that helps to reduce torque steer by 50 percent - compared to the standard Civic suspension - and a rear "crushed pipe" that improves rear roll rigidity by 180 percent. Last but not least, there's a Dual Pinion Electric Power Steering system which promises to deliver "rapid yet linear steering response and abundant feel."

Re: CIVIC TYPE R in Geneve 310 PK/400 Nm en in 5,7 naar de

BerichtGeplaatst: ma 02 maart 2015, 23:48
door unleashed civic
Maar in 5.7 naar 100? Dan kan je voor 40.000 beter een ep3 ofzo pakken en engine wat aanpakken...

Wel benieuwd wat ze op de ring doen...

Re: CIVIC TYPE R in Geneve 310 PK/400 Nm en in 5,7 naar de

BerichtGeplaatst: di 03 maart 2015, 00:20
door Snellecivic
http://www.autoweek.nl/nieuws/32036/jap ... vic-type-r

Schoon beestje morgen of vandaag weten we of het record op de ring is verbroken of niet! :D :goed: :party:

Re: CIVIC TYPE R in Geneve 310 PK/400 Nm en in 5,7 naar de

BerichtGeplaatst: di 03 maart 2015, 06:39
door Leplatje
Het enige wat de achterkant zo uniek/geslaagd zou maken en enigszins die oversized spoiler zou verantwoorden laten ze weg, spijtig...

Voorkant en wielkassen/verbredingen zijn echt ferm, alleen snap ik de getrokken banden dan weer niet als je zo'n wielkassen hebt :denk:
En bij het zien van die luchtroosters bij de spiegels moet ik jammer genoeg spontaan aan de eerste Fast & Furious denken. Precies alsof ze de luchtinlaten van de concept motorkap gewoon even verplaatst hebben, weeral een spijtige beslissing... Ook de gaten achteraan in de verbrede wielkassen zijn jammer genoeg dicht nu.

Al bij al is het totaalplaatje niet mis, maar qua uitzicht is dit toch een van de minst mooie CTR's voor mij.
Motor en interieur zijn dan wel weer kwijlen en een paar niveaus hoger als de vorige versies. De prijs is niet laag maar ook niet overdreven vind ik, je krijgt toch heel wat auto voor je geld.

Re: CIVIC TYPE R in Geneve 310 PK/400 Nm en in 5,7 naar de

BerichtGeplaatst: di 03 maart 2015, 13:32
door zero
unleashed civic schreef:Maar in 5.7 naar 100? Dan kan je voor 40.000 beter een ep3 ofzo pakken en engine wat aanpakken...

Wel benieuwd wat ze op de ring doen...


t is wat ge zegt, volgens mij rijden er snellere EP3's rond zonder turbo

ik ben geen fan van den deze

Re: CIVIC TYPE R in Geneve 310 PK/400 Nm en in 5,7 naar de

BerichtGeplaatst: di 03 maart 2015, 14:45
door zippo
Kvind den buitenkant nog dik! Alles moet even wennen natuurlijk, tis alleszins een pak beter dan de gewone nieuwe civic.. Wat de motor betreft vind ik het wat te vroeg om al boe of aah te roepen, eerst beetje beeldmateriaal afwachten :)

Re: CIVIC TYPE R in Geneve 310 PK/400 Nm en in 5,7 naar de

BerichtGeplaatst: di 03 maart 2015, 17:16
door kenny_tmt
Totaal plaatje van de auto is zeker en vast niet mis.. Interieur is subliem! Ik ben teleurgesteld over de achterkant van de wagen -> duivelse spoiler dat er niet is gekomen.. De snuit dat ook weer niet helemaal mijn zin is. Over het vermogen, tja 310pk 400Nm zijn op zich geen slechte cijfers maar zet hier een dc2/ep3/dc5 die iets of wat deftig gemod is naast en deze gaat mooi kunnen volgen tot 100km/h.. Ik denk zelfs dat een ep3/dc5 met 250pk gewoon blijft volgen tot +-200km/h. Een fd2 deed al 0-100 in 5.8sec als ik mij niet vergis.. Ik denk wel dat deze nieuwe type-r een sublieme ophanging heeft! Och ja een teleurstelling is het niet voor mij maar had toch precies meer/anders verwacht.

Re: CIVIC TYPE R in Geneve 310 PK/400 Nm en in 5,7 naar de

BerichtGeplaatst: di 03 maart 2015, 17:38
door kriz

Re: CIVIC TYPE R in Geneve 310 PK/400 Nm en in 5,7 naar de

BerichtGeplaatst: di 03 maart 2015, 18:51
door JDM-civic
Is een wagen voor een bepaald publiek. Voor mij wrs niet.. voel me echt te oud voor de spoilers enzo :-)
Maar het ziet er wel geslaagd uit moet ik zeggen en de cijfers klinken ook niet verkeerd.

Re: CIVIC TYPE R in Geneve 310 PK/400 Nm en in 5,7 naar de

BerichtGeplaatst: di 03 maart 2015, 20:13
door WhiteSol
Valt wel op dat iedereen de vergelijking maakt met een gemodde EP/DC/... Eens de garantieperiode op deze nieuwe vervalt ( of waarschijnlijk al vroeger door de mensen met de centen ) ligt de weg ook open naar grotere turbo's, en wie weet wat nog allemaal zal volgen .. kijk maar gewoon wat ze uit andere geblazen 2liters halen. Denk dat het dan wel aan heel ander verhaal zal worden :D
Ik vind 'm op zich wel schoon, enkel dat duivelse spoilertje had wel mogen blijven ... maar misschien zal wel 1 of andere fabricant het uitbrengen :D

Re: CIVIC TYPE R Lancering op 3 maart in Geneve

BerichtGeplaatst: di 03 maart 2015, 20:58
door Goosse
Eatmydust schreef:En geen woord meer over de NBR tijd :denk: ,
Honda schreeuwt al vanaf dag 1 dat alle BTG-tijden verpulverd gingen worden in het FWD segment, en en nu gaat het plots over een volledig irrelevante topsnelheid.

Seat en Renault zullen dan toch een paar stapjes te snel zijn dan met hun sub 8 minuut pocket rockets :har:


en de tijd is gepubliceerd. 7.50 en een sik. Snelste FF op de Ring :goed: