CIVIC TYPE R in Geneve 310 PK/400 Nm en alle specs!!

CIVIC TYPE R in Geneve 310 PK/400 Nm en alle specs!!

Berichtdoor CIVICSKE » wo 18 feb 2015, 23:59

Designed to Perform: Superior Aerodynamics for all-new Honda Civic Type R

•2.0 litre direct injection VTEC TURBO engine and aerodynamic performance deliver class-best top speed of 270km/h (167mph)*
•Unique vents, grilles, spoilers and skirts contribute to enhanced downforce and minimised drag
•All-new Honda Civic Type R in Championship White will make global debut at 2015 Geneva Motor Show


The all-new Honda Civic Type R – which will make its world premiere at the 2015 Geneva Motor Show – will feature a host of eye-catching design enhancements that have been heavily influenced by extensive aerodynamic development and testing, both on computer and in the wind tunnel. The result is a car with exceptional high speed stability and high levels of downforce.

The superior aerodynamic performance helps make the most of the Civic Type R’s 2.0 litre direct injection VTEC TURBO engine, enabling the car to achieve a top speed of 270km/h (167mph)*, unrivalled amongst its front wheel-drive competitors.

A new, almost completely flat underside aids airflow under the vehicle and combines with a rear diffuser to optimise downforce – effectively ‘sucking’ the car onto the road. A bespoke rear wing gives the car enhanced visual presence and delivers powerful additional downforce, thanks notably to the structure of its airfoil section.

A wide front splitter and deep side skirts also manage airflow and reduce lift, while the front bumper has been shaped specifically to inhibit air turbulence around the front wheels, cutting drag and enhancing high-speed stability.


To help the driver manage the Type R’s prodigious power, the car is equipped with a high performance Brembo brake package for the front wheels, developed specifically for the car. At the front, four-piston calipers apply braking force to 350 mm drilled discs. New 19-inch alloy wheels, unique to the Type R, complement the visual changes, filling the wheel arches and accommodating the larger brakes.

Heat management was another major focus for the design team, influencing several prominent external design modifications. Enlarged upper and lower grilles in the front bumper, vents above the wheels on the front quarter panels and vents at the trailing edges of the front wheel arches combine to provide greater cooling and ventilation for the high-output engine.

The Civic Type R will be unveiled at Geneva Motor Show in Championship White – a colour shared with successive generations of iconic Type R vehicles.

Honda can be found at stand 4250 in Hall 4 at the 85th Geneva Motor Show (3 - 15 March).

Notes to editors:
* Honda internal figure, subject to homologation

Hier in het Nederlands ;)

Ontworpen voor topprestatie's |


EXCELLENTE AERODYNAMICA VOOR GLOEDNIEUWE

HONDA CIVIC TYPE R

•2.0 VTEC TURBO-motor met directe injectie en performante aerodynamica leveren een in dit segment ongeziene topsnelheid van 270 km/h op.
•Specifieke ventilatieopeningen, roosters, spoilers en skirts vertalen zich in meer downforce en minder luchtweerstand
•Geheel nieuwe Honda Civic Type R in Championship White maakt zijn wereldwijde debuut op het autosalon van Genève 2015


De gloednieuwe Honda Civic Type R, die zijn wereldpremière beleeft op het autosalon van Genève 2015, wordt gekenmerkt door een reeks opvallende designverbeteringen. Die zijn het gevolg van uitgebreid aerodynamisch ontwikkelings- en testwerk, zowel virtueel als in de windtunnel. Het resultaat is een auto met een uitzonderlijke stabiliteit en downforce bij hoge snelheid.


De superieure aerodynamische prestaties halen het beste uit de direct ingespoten 2,0-liter VTEC TURBO-motor van de Civic Type R, die hem een topsnelheid van 270 km/h oplevert. Deze snelheid is ongeëvenaard onder zijn concurrenten met voorwielaandrijving.


De nieuwe, bijna volledig vlakke onderkant optimaliseert de luchtstroom onder de auto en zorgt samen met een diffuser achteraan voor meer downforce, zodat de auto als het ware aan de weg wordt 'vastgezogen'. Een specifieke achterspoiler geeft de auto een krachtigere uitstraling en draagt eveneens zijn steentje bij tot de downforce, met name dankzij de structuur van het aerodynamische profiel.


Een brede voorbumpersplitter en diepe sideskirts controleren de luchtstroom en vermijden dat de auto gaat zweven bij hoge snelheid. Bovendien vermindert de speciaal gevormde voorbumper de turbulentie rond de voorwielen, voor minder luchtweerstand en een betere stabiliteit bij hoge snelheid.


Om de bestuurder te helpen het uitzonderlijke vermogen van de Type R onder controle te houden, is de auto uitgerust met een speciaal voor deze auto ontwikkeld high-performance Brembo-remmenpakket voor de voorwielen. Aan de voorkant grijpen remklauwen met vier zuigers in op geperforeerde remschijven van 350 mm. De unieke wielkastvullende 19" lichtmetalen velgen maken het esthetische plaatje compleet en bieden plaats aan de grotere remmen.


Warmtebeheer was een ander aandachtspunt voor het ontwerpteam en gaf aanleiding tot een aantal belangrijke externe designwijzigingen. De combinatie van grotere bovenste en onderste roosters in de voorbumper, ventilatieopeningen boven de wielen in de voorvleugels en ventilatieopeningen achter de voorste wielkasten zorgt voor een betere koeling en ventilatie van de hoogperformante motor.


De Civic Type R zal worden onthuld op het autosalon van Genève in Championship White - een kleur die hij deelt met zijn voorgangers in de legendarische Type R-reeks.


Honda is te vinden in stand 4250 in hal 4 op het 85e autosalon van Genève (3 - 15 maart).


Noot voor de redactie:
*Interne cijfers, nog te bevestigen tijdens homologatie


Laat de officiele foto's en specs maar komen :kwijl: :kwijl: :kwijl:
Laatst bijgewerkt door CIVICSKE op za 07 maart 2015, 10:46, in totaal 4 keer bewerkt.
Once Vtec .............................................................................................Forever Vtec
CIVICSKE
B18 Poster
 
Berichten: 426
Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 14:01
Woonplaats: Beveren-Waas
my honda: DC2-FK2-S2000
Advertenties:



  • Re: CIVIC TYPE R Lancering op 3 maart in Geneve

    Berichtdoor Goosse » do 19 feb 2015, 06:49

    en wat gaat de prijs worden, of heb ik daar over gelezen? :?
    You buy parts you don't need with money you don't have to impress people you don't know

    EK squad - Jap Society

    www.charmdolls.be
    Goosse
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1184
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:47
    Woonplaats: Geel
    my honda: ek4
    Advertenties:

    Re: CIVIC TYPE R Lancering op 3 maart in Geneve

    Berichtdoor nkm » do 19 feb 2015, 11:14

    heb ik ook schrik voor, dat wat onbetaalbaar gaat worden.
    wel eens benieuwd naar de vtec turbo.
    don't be scared of failure, for the only failure is never to try
    Avatar gebruiker
    nkm
    H23 Poster
     
    Berichten: 748
    Geregistreerd: ma 11 jun 2012, 00:29
    Woonplaats: kampenhout
    my honda: EK9
    Advertenties:

    Re: CIVIC TYPE R Lancering op 3 maart in Geneve

    Berichtdoor kenny_tmt » do 19 feb 2015, 12:21

    Idd ik heb ook schrik van de prijs..., als je bv kijkt naar een LEON ST cupra of Octavia RS combi.... heb je veel voor je geld. Nu gaan er wss veel zeggen 't is geen honda, tis maar seat of skoda brol... maar dit zijn wel topwagens in mijn ogen die je nog kan kopen voor een betaalbare prijs!

    Laten we hopen dat ze niet +40k gaan!
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: CIVIC TYPE R Lancering op 3 maart in Geneve

    Berichtdoor Crx1993 » do 19 feb 2015, 12:36

    Ik heb gevraagd naar de prijs aan de verkoper op het autosalon. Hij wist geen exacte cijfers, maar hij zei dat het rond de 35.000 zou liggen, maar het kan ook wat hoger zijn, dus pak 40.000
    Afbeelding
    Crx1993
    Camino user
     
    Berichten: 32
    Geregistreerd: zo 16 nov 2014, 17:31
    my honda: CRX EE8
    Advertenties:

    Re: CIVIC TYPE R Lancering op 3 maart in Geneve

    Berichtdoor vtiprelude » do 19 feb 2015, 12:54

    den fn2 kostte ook 35.000 he

    en ja kenny tis ne HONDA :twisted:
    once a honda,always a honda.drive fast,drive honda

    what doesn't kill you,makes you stronger!
    Avatar gebruiker
    vtiprelude
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3884
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 23:11
    Woonplaats: in de beschaafde wereld
    my honda: accord tourer
    Advertenties:

    Re: CIVIC TYPE R Lancering op 3 maart in Geneve

    Berichtdoor jordicivic » do 19 feb 2015, 16:38

    En toch kriebelt het om deze te kopen, maar ik vrees dat ik hem de garage niet uit durf halen. :D
    civic EP2 BAR '05
    civic EP1 '02
    Stream RN1 '02

    mijn thuis is waar mijn honda staat
    jordicivic
    B18 Poster
     
    Berichten: 490
    Geregistreerd: zo 04 dec 2011, 01:32
    Woonplaats: Moerbeke-Waas
    my honda: EP1 en EP2 BAR
    Advertenties:

    Re: CIVIC TYPE R Lancering op 3 maart in Geneve

    Berichtdoor Jordyke190 » do 19 feb 2015, 19:21

    In de UK schatten ze op een verkoopprijs van 30000GBP ... ongeveer een 40k€
    Maar dat zijn maar schattingen hé ...

    Lancering en verkoop zal pas voor in de zomer zijn, geloof ik dat voorzien was. Dus ge moogt nog even wachten op die prijzen.

    Met wat opties erop ... zal het over de 40k€ gaan volgens mij. Een full option CRV kost al ongeveer 40k€ (zonder kortingen), niet te vergeten.

    Ik wacht nog een aantal jaar en dan ga ik het misschien eens bekijken ...
    Jordyke190
    B16 Poster
     
    Berichten: 304
    Geregistreerd: wo 10 okt 2012, 19:45
    Woonplaats: Balen
    my honda: Integra DC2
    Advertenties:

    Re: CIVIC TYPE R Lancering op 3 maart in Geneve

    Berichtdoor jordicivic » do 19 feb 2015, 20:03

    Full option CR-V gaat eerder naar de 50K volgens mij als je het over een 2.2 idtec 4wd spreekt, maar dat terzijde. Ik hoop voor deze CTR op 35000 euro maar ik vermoed toch minstens 40000 euro.
    civic EP2 BAR '05
    civic EP1 '02
    Stream RN1 '02

    mijn thuis is waar mijn honda staat
    jordicivic
    B18 Poster
     
    Berichten: 490
    Geregistreerd: zo 04 dec 2011, 01:32
    Woonplaats: Moerbeke-Waas
    my honda: EP1 en EP2 BAR
    Advertenties:

    Re: CIVIC TYPE R Lancering op 3 maart in Geneve

    Berichtdoor kenny_tmt » do 19 feb 2015, 20:07

    35k zou niet slecht zijn..
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: CIVIC TYPE R Lancering op 3 maart in Geneve

    Berichtdoor Vteclover » do 19 feb 2015, 20:18

    Volgens m'n schoonbroer die in Honda Aalst werkt tussen de 36000 en 43000 afhangkelijk v d opties.
    Owja en 300 of was het 280 PK ;-)
    Vteclover
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1013
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 13:01
    my honda: Civic Ek4
    Advertenties:

    Re: CIVIC TYPE R Lancering op 3 maart in Geneve

    Berichtdoor jordicivic » do 19 feb 2015, 20:29

    Vteclover schreef:Volgens m'n schoonbroer die in Honda Aalst werkt tussen de 36000 en 43000 afhangkelijk v d opties.
    Owja en 300 of was het 280 PK ;-)


    Dat is een mooie prijs en laat het maar 300 pk zijn. :D
    civic EP2 BAR '05
    civic EP1 '02
    Stream RN1 '02

    mijn thuis is waar mijn honda staat
    jordicivic
    B18 Poster
     
    Berichten: 490
    Geregistreerd: zo 04 dec 2011, 01:32
    Woonplaats: Moerbeke-Waas
    my honda: EP1 en EP2 BAR
    Advertenties:

    Re: CIVIC TYPE R Lancering op 3 maart in Geneve

    Berichtdoor Nasty » do 19 feb 2015, 20:33

    kenny_tmt schreef:Idd ik heb ook schrik van de prijs..., als je bv kijkt naar een LEON ST cupra of Octavia RS combi.... heb je veel voor je geld. Nu gaan er wss veel zeggen 't is geen honda, tis maar seat of skoda brol... maar dit zijn wel topwagens in mijn ogen die je nog kan kopen voor een betaalbare prijs!

    Laten we hopen dat ze niet +40k gaan!


    Deze wagens hebben we pot autosalon gezien, en deze 'toonzaalmodellen' vol opties kostten beiden €40 000. Dan heb je natuurlijk een wagen bomvol opties en pk's EN nog eens praktisch. De Honda is meer voor de liefhebbers ipv het grote publiek, net zoals de FN2. Zeker weer voor die prijs
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: CIVIC TYPE R Lancering op 3 maart in Geneve

    Berichtdoor Eatmydust » do 19 feb 2015, 22:58

    En geen woord meer over de NBR tijd :denk: ,
    Honda schreeuwt al vanaf dag 1 dat alle BTG-tijden verpulverd gingen worden in het FWD segment, en en nu gaat het plots over een volledig irrelevante topsnelheid.

    Seat en Renault zullen dan toch een paar stapjes te snel zijn dan met hun sub 8 minuut pocket rockets :har:
    Eatmydust
    B16 Poster
     
    Berichten: 398
    Geregistreerd: zo 06 feb 2011, 13:48
    Advertenties:

    Re: CIVIC TYPE R Lancering op 3 maart in Geneve

    Berichtdoor Tuur » vr 20 feb 2015, 06:49

    40.000Euro voor den auto maar daarmee ben je er nog niet mee op de baan.
    Omnium verzekering, BIV en taks,.......... pfffffff.
    Honda, simply the best
    Avatar gebruiker
    Tuur
    B16 Poster
     
    Berichten: 379
    Geregistreerd: do 08 sep 2011, 05:34
    Woonplaats: Maldegem
    my honda: NSX
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar Off topic

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten