CIVIC TYPE R in Geneve 310 PK/400 Nm en alle specs!!

Re: CIVIC TYPE R Lancering op 3 maart in Geneve

Berichtdoor Nasty » vr 20 feb 2015, 13:18

Tuur schreef:40.000Euro voor den auto maar daarmee ben je er nog niet mee op de baan.
Omnium verzekering, BIV en taks,.......... pfffffff.


En daarmee blijft het dan ook eigenlijk een boy toy.
2007 Honda Accord Executive

Afbeelding
Avatar gebruiker
Nasty
HCB Veteraan
 
Berichten: 3692
Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
Woonplaats: Neerpelt
my honda: CL7
Advertenties:



  • Re: CIVIC TYPE R Lancering op 3 maart in Geneve

    Berichtdoor jordicivic » vr 20 feb 2015, 14:25

    Dat er een deftige vraagprijs is kan ik begrijpen, het is dan ook niet zomaar een civic. Maar grote oplages zullen er nooit verkocht worden van dit soort auto's. Ik ben ook benieuwd naar de BIV, sommige verzekeraars zullen weer zwaaien met hun sportverzekering. Ik betaalde voor de CR-V een omnium van 2000 euro per jaar. Verzekerd aan cataloguswaarde +-43000 euro.
    Koop dit en je bent een fortuin kwijt aan verzekering en biv. Daar koop je waarschijnlijk een 2de autootje voor bij :lol:

    Waar blijven inderdaad die tijden van de NBR? Gruwelijk stil daarover.
    civic EP2 BAR '05
    civic EP1 '02
    Stream RN1 '02

    mijn thuis is waar mijn honda staat
    jordicivic
    B18 Poster
     
    Berichten: 490
    Geregistreerd: zo 04 dec 2011, 01:32
    Woonplaats: Moerbeke-Waas
    my honda: EP1 en EP2 BAR
    Advertenties:

    Re: CIVIC TYPE R Lancering op 3 maart in Geneve

    Berichtdoor kenny_tmt » za 21 feb 2015, 02:49

    Ik ben gaan kijken voor de Octavia RS combi zo goed als full option en deze kwam op 34k met de salon voorwaarde...
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: CIVIC TYPE R Lancering op 3 maart in Geneve

    Berichtdoor CIVICSKE » vr 27 feb 2015, 18:28

    Hier de link naar de foto's

    http://www.worldcarfans.com/11502278962 ... ndisguised

    Honda heeft het doek getrokken van de productieversie van de Civic Type-R, de eerste met turbomotor.

    De voorkant van de Honda Civic Type-R belandde vroegtijdig op het net, op de achterkant hebben we nog even moeten wachten. Hoewel Honda best dicht bij de conceptcar is gebleven, zijn die ubervette achterlichten die één waren met de forse achterspoiler helaas gesneuveld.

    Ook qua techniek krijgen de diehard Honda-fans een kleine teleurstelling te verwerken: het tweeliterblok is niet langer atmosferisch. Daarmee sneuvelt ook het hoogtoerige karakter van de Type-R, de toerbegrenzer grijpt ‘al’ bij 7000 rondjes per minuut in. Gelukkig maken de Japanners dat goed: de Civic Type-R perst een meer dan gezonde 310 pk uit het turbo-blok. Het bekende sprintje naar 100 is daarmee gepiept in 5,7 seconden, de topsnelheid bedraagt 270 m/u. Om al die Japanse paardjes weer veilig tot stilstand te manen, gaat achter de 19-velgen serieuze Brembo-remmerij schuil.
    Once Vtec .............................................................................................Forever Vtec
    CIVICSKE
    B18 Poster
     
    Berichten: 426
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 14:01
    Woonplaats: Beveren-Waas
    my honda: DC2-FK2-S2000
    Advertenties:

    Re: CIVIC TYPE R in Geneve 310 PK/400 Nm en in 5,7 naar de

    Berichtdoor CIVICSKE » ma 02 maart 2015, 23:03

    Filmpje

    http://www.worldcarfans.com/11503028975 ... -ps-videos

    Honda has finally taken the wraps off the 2015 Civic Type R.

    Described as a "race car for the road," the Civic Type R has an aerodynamic body kit that includes a new front bumper with larger air intakes and a front splitter. Moving further back, there's ventilated front fenders, extended side skirts and flat underbody panels that channel air to the rear diffuser. The car also has a prominent rear wing, a four-tailpipe exhausts system and 19-inch alloy wheels with 235/35R19 tires that were developed specially for the Type R.

    The interior largely carries over but comes nicely equipped with suede-effect sport seats with red contrast stitching. The model also has a leather-wrapped sport steering wheel and a machined aluminum gear knob.

    Customers can also order a GT package that adds red exterior accents as well as front and rear parking sensors, automatic headlights, rain sensing wipers and power folding door mirrors. Other highlights include a premium audio system, GPS navigation and a variety of safety systems including Forward Collision Warning, Lane Departure Warning, and Traffic Sign Recognition - among other things.

    Power is provided by a turbocharged 2.0-liter four-cylinder engine that develops 310 PS (228 kW) and 400 Nm (295 lb-ft) of torque. It is connected to a six-speed manual transmission which enables the car to accelerate from 0-100 km/h in 5.7 seconds before hitting a top speed of 270 km/h (167 mph).

    Speaking of performance, the Civic Type R has a four-point Adaptive Damper System and a Brembo front braking system with four-piston calipers and 350mm drilled discs. There's also a Dual Axis Strut Front Suspension that helps to reduce torque steer by 50 percent - compared to the standard Civic suspension - and a rear "crushed pipe" that improves rear roll rigidity by 180 percent. Last but not least, there's a Dual Pinion Electric Power Steering system which promises to deliver "rapid yet linear steering response and abundant feel."
    Once Vtec .............................................................................................Forever Vtec
    CIVICSKE
    B18 Poster
     
    Berichten: 426
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 14:01
    Woonplaats: Beveren-Waas
    my honda: DC2-FK2-S2000
    Advertenties:

    Re: CIVIC TYPE R in Geneve 310 PK/400 Nm en in 5,7 naar de

    Berichtdoor unleashed civic » ma 02 maart 2015, 23:48

    Maar in 5.7 naar 100? Dan kan je voor 40.000 beter een ep3 ofzo pakken en engine wat aanpakken...

    Wel benieuwd wat ze op de ring doen...
    My Civic Coupé build
    I'd rather lose by a mile because I built my own car,
    then win by an inch because someone else built it for me.
    Your car is your story, so don't let someone else write the book!
    Avatar gebruiker
    unleashed civic
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1947
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 13:47
    Woonplaats: Willebroek
    my honda: EJ6
    Advertenties:

    Re: CIVIC TYPE R in Geneve 310 PK/400 Nm en in 5,7 naar de

    Berichtdoor Snellecivic » di 03 maart 2015, 00:20

    http://www.autoweek.nl/nieuws/32036/jap ... vic-type-r

    Schoon beestje morgen of vandaag weten we of het record op de ring is verbroken of niet! :D :goed: :party:
    Avatar gebruiker
    Snellecivic
    D15 Poster
     
    Berichten: 105
    Geregistreerd: za 16 nov 2013, 15:06
    my honda: Honda Civic EP1
    Advertenties:

    Re: CIVIC TYPE R in Geneve 310 PK/400 Nm en in 5,7 naar de

    Berichtdoor Leplatje » di 03 maart 2015, 06:39

    Het enige wat de achterkant zo uniek/geslaagd zou maken en enigszins die oversized spoiler zou verantwoorden laten ze weg, spijtig...

    Voorkant en wielkassen/verbredingen zijn echt ferm, alleen snap ik de getrokken banden dan weer niet als je zo'n wielkassen hebt :denk:
    En bij het zien van die luchtroosters bij de spiegels moet ik jammer genoeg spontaan aan de eerste Fast & Furious denken. Precies alsof ze de luchtinlaten van de concept motorkap gewoon even verplaatst hebben, weeral een spijtige beslissing... Ook de gaten achteraan in de verbrede wielkassen zijn jammer genoeg dicht nu.

    Al bij al is het totaalplaatje niet mis, maar qua uitzicht is dit toch een van de minst mooie CTR's voor mij.
    Motor en interieur zijn dan wel weer kwijlen en een paar niveaus hoger als de vorige versies. De prijs is niet laag maar ook niet overdreven vind ik, je krijgt toch heel wat auto voor je geld.
    Avatar gebruiker
    Leplatje
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1478
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 07:31
    my honda: Civic
    Advertenties:

    Re: CIVIC TYPE R in Geneve 310 PK/400 Nm en in 5,7 naar de

    Berichtdoor zero » di 03 maart 2015, 13:32

    unleashed civic schreef:Maar in 5.7 naar 100? Dan kan je voor 40.000 beter een ep3 ofzo pakken en engine wat aanpakken...

    Wel benieuwd wat ze op de ring doen...


    t is wat ge zegt, volgens mij rijden er snellere EP3's rond zonder turbo

    ik ben geen fan van den deze
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    zero
    H23 Poster
     
    Berichten: 715
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 22:15
    Woonplaats: Humbeek Beach
    my honda: 2004 S2000
    Advertenties:

    Re: CIVIC TYPE R in Geneve 310 PK/400 Nm en in 5,7 naar de

    Berichtdoor zippo » di 03 maart 2015, 14:45

    Kvind den buitenkant nog dik! Alles moet even wennen natuurlijk, tis alleszins een pak beter dan de gewone nieuwe civic.. Wat de motor betreft vind ik het wat te vroeg om al boe of aah te roepen, eerst beetje beeldmateriaal afwachten :)
    - 1984 Honda Civic CRX 1.5i 12v (AF53), oldie
    - 2015 Suzuki Swift 1.2 GL (zc72s)
    - 1999 Honda Civic Aerodek 1.8 VTI (MC2)

    - 1995 Honda CRX Del Sol ESI (EH6), verkocht
    Avatar gebruiker
    zippo
    D17 Poster
     
    Berichten: 224
    Geregistreerd: wo 31 jul 2013, 19:13
    Woonplaats: Welle, Oost-Vlaanderen
    my honda: CRX 1G/Civic MC2
    Advertenties:

    Re: CIVIC TYPE R in Geneve 310 PK/400 Nm en in 5,7 naar de

    Berichtdoor kenny_tmt » di 03 maart 2015, 17:16

    Totaal plaatje van de auto is zeker en vast niet mis.. Interieur is subliem! Ik ben teleurgesteld over de achterkant van de wagen -> duivelse spoiler dat er niet is gekomen.. De snuit dat ook weer niet helemaal mijn zin is. Over het vermogen, tja 310pk 400Nm zijn op zich geen slechte cijfers maar zet hier een dc2/ep3/dc5 die iets of wat deftig gemod is naast en deze gaat mooi kunnen volgen tot 100km/h.. Ik denk zelfs dat een ep3/dc5 met 250pk gewoon blijft volgen tot +-200km/h. Een fd2 deed al 0-100 in 5.8sec als ik mij niet vergis.. Ik denk wel dat deze nieuwe type-r een sublieme ophanging heeft! Och ja een teleurstelling is het niet voor mij maar had toch precies meer/anders verwacht.
    If in doubt, go flat out!
    Avatar gebruiker
    kenny_tmt
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1655
    Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 14:08
    Woonplaats: Aarschot
    my honda: CTR
    Advertenties:

    Re: CIVIC TYPE R in Geneve 310 PK/400 Nm en in 5,7 naar de

    Berichtdoor kriz » di 03 maart 2015, 17:38

    Civic Type R FN2 Milano Red, CRX EE8 Celestial Blue Pearl
    Avatar gebruiker
    kriz
    B18 Poster
     
    Berichten: 493
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:40
    Woonplaats: landen, vl brabant
    my honda: FN2 Type R, CRX EE8
    Advertenties:

    Re: CIVIC TYPE R in Geneve 310 PK/400 Nm en in 5,7 naar de

    Berichtdoor JDM-civic » di 03 maart 2015, 18:51

    Is een wagen voor een bepaald publiek. Voor mij wrs niet.. voel me echt te oud voor de spoilers enzo :-)
    Maar het ziet er wel geslaagd uit moet ik zeggen en de cijfers klinken ook niet verkeerd.
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    JDM-civic
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1065
    Geregistreerd: zo 28 maart 2010, 15:12
    Woonplaats: limburg, maaseik
    my honda: CL9 & CRX 1.6 VT
    Advertenties:

    Re: CIVIC TYPE R in Geneve 310 PK/400 Nm en in 5,7 naar de

    Berichtdoor WhiteSol » di 03 maart 2015, 20:13

    Valt wel op dat iedereen de vergelijking maakt met een gemodde EP/DC/... Eens de garantieperiode op deze nieuwe vervalt ( of waarschijnlijk al vroeger door de mensen met de centen ) ligt de weg ook open naar grotere turbo's, en wie weet wat nog allemaal zal volgen .. kijk maar gewoon wat ze uit andere geblazen 2liters halen. Denk dat het dan wel aan heel ander verhaal zal worden :D
    Ik vind 'm op zich wel schoon, enkel dat duivelse spoilertje had wel mogen blijven ... maar misschien zal wel 1 of andere fabricant het uitbrengen :D
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: CIVIC TYPE R Lancering op 3 maart in Geneve

    Berichtdoor Goosse » di 03 maart 2015, 20:58

    Eatmydust schreef:En geen woord meer over de NBR tijd :denk: ,
    Honda schreeuwt al vanaf dag 1 dat alle BTG-tijden verpulverd gingen worden in het FWD segment, en en nu gaat het plots over een volledig irrelevante topsnelheid.

    Seat en Renault zullen dan toch een paar stapjes te snel zijn dan met hun sub 8 minuut pocket rockets :har:


    en de tijd is gepubliceerd. 7.50 en een sik. Snelste FF op de Ring :goed:
    You buy parts you don't need with money you don't have to impress people you don't know

    EK squad - Jap Society

    www.charmdolls.be
    Goosse
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1184
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:47
    Woonplaats: Geel
    my honda: ek4
    Advertenties:

    VorigeVolgende

    Keer terug naar Off topic

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten