Km verzekering en 2wagens verzekeren

Km verzekering en 2wagens verzekeren

Berichtdoor TOM-ek4-VTI » vr 02 jan 2015, 10:21

Heeft er iemand ervaring met een km verzekering?
Hebben deze een groot financieel voordeel?
Ik rij zelf +-2000km met de ek4,daarom is het misschien ni slecht is over km verzekering te informeren.

En zijn er ook mensen die 2wagens verzekerd hebben.
Bedoel dan 2 hobby-wagens(geen daily's)
Heb buiten de ek4 nog een daily die uiteraard ook gewoon verzekerd is,maar vroeg me dus af als je kan bewijzen dat het hobbywagens zijn en je er echt weinig mee rijd of ze hier rekening mee houden.

Klein voorbeeldje,ne maat van mij rijd met 2motos,de zwaarste betaald hij de volle pot voor en de andere betaald hij gewoon 75eu per jaar voor bij.met als voorwaarde wel dat de 2voertuigen niet tegelijkertijd op de baan zijn.
Ben dus benieuwd of er zoiets voor auto's ook mogelijk is :denk:

Mvg tom
TOM-ek4-VTI
B18 Poster
 
Berichten: 449
Geregistreerd: do 23 aug 2012, 22:10
Woonplaats: liedekerke
my honda: EK4
Advertenties:



  • Re: Km verzekering en 2wagens verzekeren

    Berichtdoor kristo » vr 02 jan 2015, 10:39

    Bij 'weinig' kms zijn er enkele(?) maatschappijen die korting geven. Al vast Argenta:
    Tot 15 % goedkoper in B.A. !
    U bent minimaal 26 jaar (natuurlijk persoon) en rijdt maximaal 12.500 km per jaar met het verzekerde voertuig en uw persoonlijke kwalificatiegraad (of kortweg KG, de vroegere bonus malus) is maximum 4.


    Er zijn er ook vanaf 10Kkm.

    Informeer bij je agentschap of andere maatschappijen. Mss idd dat ze voor 'hobbywagens' nog iets extra doen, maar zoals meestal: als je niets vraagt ga je ook niets krijgen ;)
    Avatar gebruiker
    kristo
    H23 Poster
     
    Berichten: 708
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 12:44
    Woonplaats: Gent
    my honda: EK3 hatch, EK4 sedan
    Advertenties:

    Re: Km verzekering en 2wagens verzekeren

    Berichtdoor Goosse » vr 02 jan 2015, 11:25

    mijn VTi is/was verzekerd op iets vergelijkbaar met een motoverzekering. Ik ken mijn verzekeringsagent redelijk lang en heb toen een regeling overeen gekomen die beperkt is in aantal km en ook aantal bestuurders. Hierdoor kon ik die redelijk goedkoop verzekeren (rond de 350 euro per jaar). Dit was bij KBC en omdat KBC in de tijd dat ik die verzekering afsloot geen km-verzekering kende, is dit voorstel moeten goedgekeurd worden door de hoofdzetel (wat toen ook gebeurd is).
    You buy parts you don't need with money you don't have to impress people you don't know

    EK squad - Jap Society

    www.charmdolls.be
    Goosse
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1184
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:47
    Woonplaats: Geel
    my honda: ek4
    Advertenties:

    Re: Km verzekering en 2wagens verzekeren

    Berichtdoor frederique_vl_ » vr 02 jan 2015, 18:59

    bij ons is ook een voordelige formule ook via dvv

    de daily volledig verzekerd voor mij en madame beide rijbewijs en ouder dan 25

    de 2 andere is ene gewoon verzekerd voor vast aantal km maar daar geraak ik niet en inderdaad geen woonwerkverkeer en schoolverkeer maar das is snel een mou aan te passen schrijft die in op de andere en kunt er wel mee naar u werk

    de andere heb een korting op omdat die verzekerd is voor evenmenten te doen en alleen daar voor gebruik en minder dan 5000 km per jaar doe

    ps mag wel niet buiten met de daily als met de andere rijd aangezien dit via een clasiccar systeem is

    hoe meer auto's je verzekerd hoe meer korting je krijgt als ze op dezelde naam staat omdat je niet met allemaal te gelijk kan rijden
    Laatst bijgewerkt door frederique_vl_ op vr 02 jan 2015, 22:42, in totaal 1 keer bewerkt.
    rode crx del sol VTI
    polisch metal metallic crx del sol ESI E

    zwarte crx del sol daytona (doel onbekend)
    Avatar gebruiker
    frederique_vl_
    D17 Poster
     
    Berichten: 285
    Geregistreerd: ma 05 maart 2012, 19:22
    Woonplaats: zottegem
    my honda: crx del sol
    Advertenties:

    Re: Km verzekering en 2wagens verzekeren

    Berichtdoor G402 » vr 02 jan 2015, 20:13

    Mijn EG6 is als tweede wagen verzekerd als classic car. Ongeveer 200€ per jaar.
    Eerst bij Ethias, daar waren slechts bepaalde modellen die in aanmerking kwamen als classic car, bvb EG6 wel, EG4 niet.
    Nu bij DVV, daar moeten er meer autos dan rijbewijzen in het gezin zijn, maakt niet uit wat voor auto dacht ik.
    Er zit wel een beperking op: geen woon werk verkeer en geen kinderen naar school vervoeren.
    スーパーチャージャーホンダシビック
    Stronger + Lighter + Cooler = Faster
    G402
    B20 Poster
     
    Berichten: 576
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 09:51
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: Km verzekering en 2wagens verzekeren

    Berichtdoor G402 » vr 02 jan 2015, 20:14

    Km verzekering kwam voor mij duurder uit dan dit. ;)
    スーパーチャージャーホンダシビック
    Stronger + Lighter + Cooler = Faster
    G402
    B20 Poster
     
    Berichten: 576
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 09:51
    my honda: EG6
    Advertenties:

    Re: Km verzekering en 2wagens verzekeren

    Berichtdoor matsuchi-san » za 03 jan 2015, 12:01

    ik hem km verzekering via corona direct voor de CRX, is voor een +- 3000 km verzekerd
    kwam vandejaar op iets meer of 500 uit,omda ik wa meer had gereden,kunt altijd zegge da ge maar 2000 km ofzo rijd en dan gade forfatair een 300 ofzo betalen,
    ma als ge er dan over gaat dan begint de prijs wel op te lopen,nuja kan der nie over klagen alsk een jaar minder rij dan trekken ze het jaar erna gewoon het stuk da ge teveel had betaald af van tgeen da ge voor het komende jaar moet betalen
    Afbeelding
    matsuchi-san
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1530
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 17:46
    my honda: EE8 CRX
    Advertenties:


    Keer terug naar Off topic

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten