TOP 10 Japanese Modern Sports Classics

Re: TOP 10 Japanese Modern Sports Classics

Berichtdoor M&M » do 17 okt 2013, 10:25

krissedc2 schreef:De celica'ss met turbo is alleen verkocht in Japan, dit jaar was er 1 op race ware in zolder :p
En de gt86 heeft niks te maken met de ae86, ergens in de filmpjes van best motoring of uit hot version op YouTube geven ze een volledige preview over de gt86, wat wel hun doel is, is de gt 86 even legendarisch te maken als de ae86 :p
Voor liefhebbers dit zijn de kanalen : best motoring , hotversiongt , en gtchannel....echt de moeite waard manne!

Ik gaan mijn top tien zelf niet proberen samenstellen, 10 is veel te weinig :p


Best Motoring is idd top, zeker een aanrader, heb ook al menig filmpje daar bekeken toen ik mijn S2000 kocht destijds.. :goed:
(en nu nog wanneer ik me verveel... :mrgreen: )

Maar dat de Celica's met turbo's enkel in Japan verkocht werden klopt volgens mij niet, ook in de US en EU werden er turboversies aangeboden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Celica_GT-Four
In het Wiki artikel staat trouwens nog een derde versie, de allereerste uit eind jaren '80 die was ik daarstraks vergeten ...(ik ben zeker geen Toyota/Celica specialist :mrgreen: )

Hier staat er trouwens al eentje te koop (geen JDM want stuur links)
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?i ... asrc=st|sr
Een kennis van mij bezat vroeger nog een identieke Celica (een zwarte), en 't stuur stond ook gewoon links (in het midden gelaten of het een Belgische auto was, dat weet ik niet meer...)

Al is wel zo dat de meeste street GT Fours die je tegenkomt vanuit Japan, veelal na een tweede (vaak zwaar) leven in de UK, Europa bereiken.
Maar ja, als je een bvb ITR DC5, een Skyline of Supra wil, gaat het meestal op dezelfde manier... :(

De GT86 dan, die heeft naar mijn mening dringend nood aan een krachtigere versie, want voorlopig is 'ie , met zijn 200pk, naar huidige normen wat underpowered. :denk:
Het goed gebalanceerde chassis kan dit extra vermogen zeker aan. (al heeft de GT86 net geen 50/50 gewichtsverdeling)
Een klassieker in wording is het zeker, het blijft een knappe auto. ;)

Tja, ik had net hetzelfde gevoel bij de Top 10, hard to choose, er zijn er te veel, daarom ook dat ik die vintage lijst alvast maakte om de 'oudjes' een plekje te geven.
Al was het meest 'vruchtbare' decade voor Japanse sportauto's voor mij de jaren '90, gedurende die periode zijn 10 plaatsjes idd echt onvoldoende. :D
Avatar gebruiker
M&M
HCB Veteraan
 
Berichten: 1623
Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
my honda: S2000 & FK8
Advertenties:



  • Re: TOP 10 Japanese Modern Sports Classics

    Berichtdoor krissedc2 » vr 18 okt 2013, 09:09

    Kan je alleen maar gelijk geven :p
    Idd weljammer dat de gt86 zwaar underpowered is, ik heb een ritje gemaakt met een collega van me in de gt en ligt zeer sterk tegen een dc2 aan, al denk ik dat de dc2 toch net iets sneller zal zijn en brutter :D
    Reden van vermogen is volgens mij : Kyoto....
    Maar pas op, volgens mij hebben ze dit in japan anders bekeken. Daar leeft het tuningwereldje echt hard! Je hebt een massa aan huizen die zich bezig houden met tunen en het verbeteren van alle specs....ik denk dat ze dit zeker in hun achterhoofd hadden bij de ontwikkeling van de gt.


    Ivm de celica turbo, oprecht geen idee maar zoals vele zijn er wagens niet op de eu markt gekomen.
    krissedc2
    B20 Poster
     
    Berichten: 572
    Geregistreerd: wo 27 jul 2011, 20:07
    Woonplaats: wetteren
    my honda: dc2
    Advertenties:

    Re: TOP 10 Japanese Modern Sports Classics

    Berichtdoor M&M » vr 18 okt 2013, 13:35

    krissedc2 schreef:Kan je alleen maar gelijk geven :p
    Idd weljammer dat de gt86 zwaar underpowered is, ik heb een ritje gemaakt met een collega van me in de gt en ligt zeer sterk tegen een dc2 aan, al denk ik dat de dc2 toch net iets sneller zal zijn en brutter :D
    Reden van vermogen is volgens mij : Kyoto....
    Maar pas op, volgens mij hebben ze dit in japan anders bekeken. Daar leeft het tuningwereldje echt hard! Je hebt een massa aan huizen die zich bezig houden met tunen en het verbeteren van alle specs....ik denk dat ze dit zeker in hun achterhoofd hadden bij de ontwikkeling van de gt.


    Ivm de celica turbo, oprecht geen idee maar zoals vele zijn er wagens niet op de eu markt gekomen.



    Een Teg DC2 zou ik nu niet bepaald als 'underpowered' klasseren, een ITR weegt ten slotte een pak minder dan de GT86 en 15 jaar geleden was 190 pk nog de natte droom van veel autofanaten ...
    Voor mij is een DC2 zelfs de meest iconische, betaalbare R versie, die honda ooit naar Europa bracht.
    Er was slechts 1 motorvariant/versie leverbaar in BE, een beperkte genummerde oplage, een erg bruute VTEC kick van de B18C6, een knife sharp handling zelfs op OEM ophanging ... :love:
    Persoonlijk verkies ik een Integra DC2 boven een krachtigere (maar ook zwaardere) EP3 of FN2 (wss net omdat er zoveel Civic Sportjes en Type S versies rondrijden, Type R look a likes, enkel een liefhebber ziet duidelijk het verschil) :denk:
    Daarom ben ik al stiekem aan het sparen om mij een DC2 aan te gaan schaffen (als meerjarenproject, er is nog geen haast bij) :P

    De enige Type R die nog sterker tot de verbeelding spreekt: de NSX-R (waarvan enkel de eerste generatie nog naar de EU gekomen is daarna JDM exclusicve (uiteraard, grrr!),) Helaas zijn deze haast onvindbaar en kosten al bijna evenveel als de gemiddelde gezinswoning (niet voor ieders beurs weggelegd ...) :kwijl:
    Afbeelding

    Japan is idd erg autominded (autogek), fanaten blijven er niet in de kou staan (in tegenstelling tot ons Belgenland)
    Waarvan akte, dmv dit Clarckson fragment uit de nineties over de Japanse auto accessiorehandel :mrgreen:
    https://www.youtube.com/watch?v=dwEcVjaZF4w
    Al hebben ze jammergenoeg wel de neiging om het leukste speelgoed voor zichzelf te reserveren. :cry:
    een paar droevige voorbeelden: Civic FD2, Accord CL7 Euro R, 2nd Gen NSX-R...
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Re: TOP 10 Japanese Modern Sports Classics

    Berichtdoor Goosse » vr 18 okt 2013, 20:08

    ik heb ook al met de GT86 gereden. Niet dat ik hem slecht vond rijden, maar hij voelde wat 'tam'. Zeker met de bak op volautomatisch was het terugschakelen echt een ramp. Met de flippers aan het stuur was het iets beter te doen. Volgens mij is een DC2 toch een pak sneller
    You buy parts you don't need with money you don't have to impress people you don't know

    EK squad - Jap Society

    www.charmdolls.be
    Goosse
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1184
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:47
    Woonplaats: Geel
    my honda: ek4
    Advertenties:

    Re: TOP 10 Japanese Modern Sports Classics

    Berichtdoor M&M » za 19 okt 2013, 17:53

    Hopla, alweer een lijstje waarin de S2000 geroemd wordt, en op nummer 1 dan nog we'l...
    http://www.autoweek.nl/weblog/2927/mijn ... pen-top-10
    Al is zo'n lijstje uiteraard subjectief ...
    Maar ach, wie ben ik om de heren van Autoweek.nl tegen te gaan spreken :mrgreen: :lol:

    In Autoweek.be, de Belgische versie van dit automagazine, staat de S2000 dan weer op nr 2, van de Top 10 der toekomstige klassiekers (hier gaat hij de Lotus Elise vooraf...) :love:
    Ik heb reeds een scan genomen van het desbetreffende artkel, maar wacht nog op antwoord van de redactie / uitgever om het hier in zijn geheel te posten (hoewel ik mijn exemplaar van het magazine netjes aan de supermarktkassa betaalde, wil ik liever geen 'ambras' ivm copyright e.d.)
    Online vind ik deze lijst helaas (nog) niet terug... :denk:

    Alweer twee dikke pluimen op de hoed van elke S2K eigenaar :goed:
    Avatar gebruiker
    M&M
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1623
    Geregistreerd: do 14 jul 2011, 18:00
    my honda: S2000 & FK8
    Advertenties:

    Vorige

    Keer terug naar Off topic

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten