Vragen over H&R DRS-System Spoorverbreders

Vragen over H&R DRS-System Spoorverbreders

Berichtdoor Nizzlicious » vr 02 maart 2012, 09:01

Hoi,

Ben een klein updateje van plan op mijn Accord en heb een vraagje hieromtrent.

Ben momenteel eBay aan't afschuimen voor spoorverbreders, en ben op H&R DRS system Spoorverbreders gekomen.
Heb hier op't forum al gelezen da H&R wel degelijke kwaliteit is, maar nu lees ik op die eBay advertentie het volgende:
"The fitting of the DRS-System requires the exchange in the wheel flanges or brake drums, of the existing knurl bolts with the appropriate longer H&R knurl bolts".

Ik ben geen garagist, en ik kan hooguit de vloeistofkes (olie, water, ruitensproeier enzo) bijvullen en ne platten band vervangen :oops:

Dus mijn vragen zijn :denk: :
1- Is het gemakkelijk om die originele bouten van uw wielschijf te vervangen met die meegeleverde langere bouten en kunde da doen met een krik en standaard gereedschap of moet ik daar de remschijven en al voor demonteren?

2- Ik ben van plan om 10mm per wiel op vooras en 15mm per wiel op achteras te steken, is het dan uberhaupt nodig om de langere bouten te gebruiken of gaan de standaard bouten lang genoeg zijn?

3- Zijn da goeie breedtes of raden jullie mij andere breedtes aan? Ik wil er wel nog probleemloos mee door de keuring geraken (maw, da het nie echt opvalt op de keuring en da de banden binnen de kas blijven, want ik weet dat het eigl :nee: is in België)

Alvast merci om een autoleek als mij wat bij te leren ;)
We beginnen met kleine stapjes :roll:

EDIT: Ik hoop dat dit in't juste forum gepost is, anders verplaatste het maar e :)
There's a thin line between being a hero and being a memory
Avatar gebruiker
Nizzlicious
D14 Poster
 
Berichten: 59
Geregistreerd: ma 06 feb 2012, 09:41
Woonplaats: Gent
my honda: Accord CU3
Advertenties:



  • Re: Vragen over H&R DRS-System Spoorverbreders

    Berichtdoor dom » vr 02 maart 2012, 09:59

    kga gewoon ff op vraag 3 antwoorden want de rest bennek ni zeker van.

    Als ze op de keuring merken dat je iets van spoorverbreders hebt is automatische rode kaart.
    Aangezien ze je wielspeling nakijken op einde zien ze da meestal wel.

    Ik zou persoonlijk gewoon bredere velgen kopen en van die spoorverbreders afblijven
    Avatar gebruiker
    dom
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2561
    Geregistreerd: zo 17 okt 2010, 19:16
    Woonplaats: Deurne
    my honda: Del Sol Motegi
    Advertenties:

    Re: Vragen over H&R DRS-System Spoorverbreders

    Berichtdoor Nizzlicious » vr 02 maart 2012, 10:27

    Mja, financieel wel een klein verschil natuurlijk tussen spoorverbreders en nieuwe velgen+banden ;)

    Anyway, mijn jaarlijkse keuring is in februari, dus ik kan wel elke keer spoorverbreders er af halen als ik de winterwielen steek en er terug op doen als ik de terug naar zomerwielen ga. Denk nie da de politie da gaat opmerken als ik een routine controle op de baan tegenkom :)

    Ga straks na't werk ook mijn verzekeringspolis is lezen hoe het daar juist mee zit (tenzij iemand da hier al weet?)
    There's a thin line between being a hero and being a memory
    Avatar gebruiker
    Nizzlicious
    D14 Poster
     
    Berichten: 59
    Geregistreerd: ma 06 feb 2012, 09:41
    Woonplaats: Gent
    my honda: Accord CU3
    Advertenties:

    Re: Vragen over H&R DRS-System Spoorverbreders

    Berichtdoor dom » vr 02 maart 2012, 10:46

    de politie gaat da ni zien als ze er ni uitsteken.

    Ge kunt elke keer verwijderen voor de keuring das waar (doe ik ook, naar de keuring gaan net na de winter).

    Voor de verzekering gaat da ook ni mogen aangezien het voor de keuring en wetgeving ook ni mag.
    Gewoon tegen de verzekering zwijgen ;)
    Avatar gebruiker
    dom
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2561
    Geregistreerd: zo 17 okt 2010, 19:16
    Woonplaats: Deurne
    my honda: Del Sol Motegi
    Advertenties:

    Re: Vragen over H&R DRS-System Spoorverbreders

    Berichtdoor Nizzlicious » wo 07 maart 2012, 13:40

    Hmm, net financiële meevaller gehad, dus ik ga toch maar voor de nieuwe velgen (en ga ik ineens van 17 naar 18" :)).
    Juist om zeker te zijn: lagere ET-waarde betekent toch dat wielen meer naar buiten staan e?
    There's a thin line between being a hero and being a memory
    Avatar gebruiker
    Nizzlicious
    D14 Poster
     
    Berichten: 59
    Geregistreerd: ma 06 feb 2012, 09:41
    Woonplaats: Gent
    my honda: Accord CU3
    Advertenties:

    Re: Vragen over H&R DRS-System Spoorverbreders

    Berichtdoor dentette » wo 07 maart 2012, 15:24

    lagere ET is wiel meer naar buiten
    vraag 1
    as je een beetje handig bent lukt da wel , gewoon opkrikken , wiel eraf
    en dan kunde (bij de meeste ) gewoon met een hamer die stang eruitkloppen (naar binne kloppen ) en da nieuwe trek je gewoon vast met een wielmoer erop vast te trekken
    vraag 2
    hangt denk ik van velg tot velg af , je moet u velg erop zette en dan kijke of je nog draad overhebt om de moer erop te draaien , heb je maar 2 of 3 schroefdraad over dan heb je langer nodig , vanaf 5 6 kunde al zegge van dat de korte "lang" genoeg zijn

    vraag 3
    spacers mogen niet en gaan ze zeker zien op de keuring
    hoe duurder de onderdelen , hoe dikker de nek ?
    dentette
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2926
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 20:04
    Woonplaats: mol
    my honda: stanced sol vti
    Advertenties:

    Re: Vragen over H&R DRS-System Spoorverbreders

    Berichtdoor Nizzlicious » vr 09 maart 2012, 07:54

    Al merci voor de antwoorden die ik tot nu toe gekregen heb, maar heb tóch nog een extra vraagje.

    Ik heb gemaild naar een velgenverkoper voor wa inlichtingen over een setje dat ik op zijn website gezien had.
    Hij had namelijk velgen liggen die verkrijgbaar waren in ET-25 en ET-37 maat en waarin ik dus geïnteresseerd was (ET-25 voor achteras en ET-37 voor vooras)

    Maar deze verkoper raadde mij toch spoorverbreders aan en zei dat afwijkende ET-waardes miserie kan geven aan uw carrosserie, en nu kon ik niemeer volgen. 15mm spoorverbreders is toch hetzelfde effect als 15mm minder ET-waarde? Waarom zegt die verkoper dan "kleine ET-waarde is slecht, koop maar spacers"? En daar komt nog is bij da'k op internet al gelezen had dat spoorverbreders eigl nie zo veilig zijn omdat uw wiel dan niemeer op de naaf rust en alle krachten op de bouten komen. Dus mijn vraag is:

    Ik rij nu OEM ET-40 en ik wil banden wa naar buiten zetten. Koop ik dan best 15mm spoorverbreders of ET-25 velgen, puur gezien op veiligheid en vermijden van schade. We laten de wetgeving efkes buiten beschouwing want eventuele spoorverbreders zouden er dan toch afgaan als ik naar den APK rij.
    There's a thin line between being a hero and being a memory
    Avatar gebruiker
    Nizzlicious
    D14 Poster
     
    Berichten: 59
    Geregistreerd: ma 06 feb 2012, 09:41
    Woonplaats: Gent
    my honda: Accord CU3
    Advertenties:

    Re: Vragen over H&R DRS-System Spoorverbreders

    Berichtdoor Jebus » za 17 maart 2012, 21:15

    Auto rust toch altijd op de bouten? :denk:
    En kleinere et of spoorverbreeders is juist hetzelfde eh ;)
    Grtz
    Afbeelding

    Rise And Rise Again, Untill Lambs Become Lions
    Avatar gebruiker
    Jebus
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1126
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 21:59
    Woonplaats: Wetteren
    my honda: EP3
    Advertenties:

    Re: Vragen over H&R DRS-System Spoorverbreders

    Berichtdoor Nizzlicious » za 17 maart 2012, 21:24

    Ewel, normaal rusten de wielen op de naaf e, ma de CU Accord heeft idd maar een heel klein 'naafrandje' om te centreren. Weet nie of da typisch is voor Honda's, de CU is mijn eerste, ma bij mijn vorig Audi A3'tje lagen de velgen toch op de naaf, en dienden de bouten gewoon om het wiel vast te trekken..
    There's a thin line between being a hero and being a memory
    Avatar gebruiker
    Nizzlicious
    D14 Poster
     
    Berichten: 59
    Geregistreerd: ma 06 feb 2012, 09:41
    Woonplaats: Gent
    my honda: Accord CU3
    Advertenties:

    Re: Vragen over H&R DRS-System Spoorverbreders

    Berichtdoor Jebus » zo 18 maart 2012, 10:39

    Was bij mijn ej2 ook dat de velg niet op de naaf rust,
    Mijn BMW wel maar daar waren het dacht ik bouten en geen moeren die je eruit draaide
    Zolang je genoeg draad hebt zijn spoorverbreders geen probleem zijn denk ik, ga er waarschijnlijk ook steken eenmaal ik mijn schroefkit heb
    Afbeelding

    Rise And Rise Again, Untill Lambs Become Lions
    Avatar gebruiker
    Jebus
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1126
    Geregistreerd: vr 26 maart 2010, 21:59
    Woonplaats: Wetteren
    my honda: EP3
    Advertenties:


    Keer terug naar Exterieur

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten