chassis krom

chassis krom

Berichtdoor Weske » zo 08 jan 2012, 22:31

hoe kan je zien da je chassis krom is

mijn wagen sta op velgen
maar 1 velg klopt de maat nie is 50 mar moet 60 zijn dus wagen hangt af,
nu is mijn vraag kan ik da meten aan de neus of zien, nu staat hij op assen steune en heeft da nog ik denk veerpoot krom of garage loopt af

mvg
Weske
D14 Poster
 
Berichten: 73
Geregistreerd: za 26 nov 2011, 17:11
Woonplaats: Temse
my honda: del sol
Advertenties:



  • Re: chassis krom

    Berichtdoor Pink Danny » zo 08 jan 2012, 23:20

    da's moeillijk te zeggen van hieruit hé , zeker met wat vage informatie. Da bandenprobleem is snel opgelost als ge wilt hé , en uw assteunen zijn toch allevier evenhoog nu ? dan kunde al wel eens naar allerlei dingen meten hé.

    Alle spleten rondom den auto , tussen deuren , spatborden , dak en motorkap horen als't goed is gelijk te lopen hé.

    Naar de grond gemeten moet ge met 4 dezelfde steunen onder de krikpunten aan 2 kanten dezelfde maten tmeten hé. Uw motorbaai daar kunde wel naar een paar dingen meten , den afstand van een bepaald boutje van uw koplamp , naar een boutje in bulten waar de veerpoten doorkomen , da moet ook 2 keer 't zelfde zijn hé. Ni naar de veerpoot zelf meten hé , want da kan wel wa verschillen , pakt maar altijd vaste punten , die links en rechts gelijk horen te staan , en liefst zo ver mogelijk uit elkaar.

    En niks meten met ne slappe rolmeter hé... ;)

    Of eens langskomen , dan kijk ik wel eens of er iets mis is... ;)
    Achteraf ni komen bleiten , met ne nissan niks al last... :) Of ne soeparoe...
    Avatar gebruiker
    Pink Danny
    Moderator
     
    Berichten: 3644
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 19:44
    Woonplaats: Rijkevorsel
    my honda: NSX
    Advertenties:

    Re: chassis krom

    Berichtdoor Green eg htch » wo 25 jan 2012, 19:06

    Idd wat pink danny zegt kun je doen..

    Of eens laten uitlijnen , op zo'n apparaat kunne ze ook al zien of er grote afwijkingen zijn met asverzet etc.. ;)
    Green eg htch
    B16 Poster
     
    Berichten: 331
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 17:01
    my honda: EG4
    Advertenties:

    Re: chassis krom

    Berichtdoor jonas (R-garage) » wo 25 jan 2012, 22:19

    Pink Danny schreef:da's moeillijk te zeggen van hieruit hé , zeker met wat vage informatie. Da bandenprobleem is snel opgelost als ge wilt hé , en uw assteunen zijn toch allevier evenhoog nu ? dan kunde al wel eens naar allerlei dingen meten hé.

    Alle spleten rondom den auto , tussen deuren , spatborden , dak en motorkap horen als't goed is gelijk te lopen hé.

    Naar de grond gemeten moet ge met 4 dezelfde steunen onder de krikpunten aan 2 kanten dezelfde maten tmeten hé. Uw motorbaai daar kunde wel naar een paar dingen meten , den afstand van een bepaald boutje van uw koplamp , naar een boutje in bulten waar de veerpoten doorkomen , da moet ook 2 keer 't zelfde zijn hé. Ni naar de veerpoot zelf meten hé , want da kan wel wa verschillen , pakt maar altijd vaste punten , die links en rechts gelijk horen te staan , en liefst zo ver mogelijk uit elkaar.

    En niks meten met ne slappe rolmeter hé... ;)

    Of eens langskomen , dan kijk ik wel eens of er iets mis is... ;)


    wat Danny aanhaald klopt als een bus en zo moet het ..
    R-garage Honda Technology.
    http://www.r-garage.webs.com/

    Hoe goedkoper de shit ! hoe meer prullen ,massaproductie is hier een voorbeeld van.
    Avatar gebruiker
    jonas (R-garage)
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1626
    Geregistreerd: wo 24 maart 2010, 16:32
    Woonplaats: kempen,tielen
    my honda: civic,crx
    Advertenties:

    Re: chassis krom

    Berichtdoor login257 » do 26 jan 2012, 08:03

    als je zeker bant dat de vloer vlak is en hij op 4 identieke pootjes staat kan je ook gelijke punten links en rechts nemen en de afstand tot de vloer vergelijken.
    en om te checken of hij in de lengte recht is neem je diagonalen.
    Avatar gebruiker
    login257
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1026
    Geregistreerd: di 31 mei 2011, 21:36
    Woonplaats: berlare
    my honda: bb1, bb3
    Advertenties:


    Keer terug naar Exterieur

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten