auto plastidippen?

auto plastidippen?

Berichtdoor STEFMARIS » ma 21 jul 2014, 14:07

ik zit er mee in mijn hoofd om mijn volledige auto zelf te plastidippen, ben er niet zeker over en heb daarom graag wat meningen hierover. Is dat makkelijk te doen, of kunt ge het ook helemaal verkloten? Heb al vanalles opgezocht op het internet maar geraak er niet over uit. Het gaat over mijn del sol en zou hem ook gewoon zwart dippen
STEFMARIS
B16 Poster
 
Berichten: 355
Geregistreerd: do 10 jan 2013, 18:51
Woonplaats: Bekkevoort
my honda: Honda Crx Del Sol
Advertenties:



  • Re: auto plastidippen?

    Berichtdoor WhiteSol » ma 21 jul 2014, 14:27

    HIj is toch al zwart en hij blinkt schoon ? DUs why ? :D
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: auto plastidippen?

    Berichtdoor Nasty » ma 21 jul 2014, 14:29

    Echt verkloten kunt ge niet doen ze, wel goed op letten dat je genoeg lagen spuit, en kleine prullen zoals grilles enz goed afplakt. Vriend van me heeft zijn mercedes gedaan, en die heeft zo dagen nodig gehad om de nest eraf te krijgen. Was helemaal verkleurd van wit naar schimmel-geel :lol:

    Anders eens pm sturen naar Jablo, die heeft al verschillende wagens gedaan, en hij heeft er nooit klachten van gehad ;)
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: auto plastidippen?

    Berichtdoor STEFMARIS » ma 21 jul 2014, 15:06

    WhiteSol schreef:HIj is toch al zwart en hij blinkt schoon ? DUs why ? :D


    bumper en motorkap hebben naar mijn goesting iets te veel steenslag, de rest staat nog heel goed in de lak, maar ik was aan het denken, als ik de bumper en motorkap laat spuiten kost het mij waarschijnlijk ongeveer evenveel als ik de hele auto zou plastidippen :)
    STEFMARIS
    B16 Poster
     
    Berichten: 355
    Geregistreerd: do 10 jan 2013, 18:51
    Woonplaats: Bekkevoort
    my honda: Honda Crx Del Sol
    Advertenties:

    Re: auto plastidippen?

    Berichtdoor STEFMARIS » ma 21 jul 2014, 15:07

    Nasty schreef:Echt verkloten kunt ge niet doen ze, wel goed op letten dat je genoeg lagen spuit, en kleine prullen zoals grilles enz goed afplakt. Vriend van me heeft zijn mercedes gedaan, en die heeft zo dagen nodig gehad om de nest eraf te krijgen. Was helemaal verkleurd van wit naar schimmel-geel :lol:

    Anders eens pm sturen naar Jablo, die heeft al verschillende wagens gedaan, en hij heeft er nooit klachten van gehad ;)


    okee mercikes, als ik het dan ga doen zal ik hem eerst is een mailke sturen :)
    STEFMARIS
    B16 Poster
     
    Berichten: 355
    Geregistreerd: do 10 jan 2013, 18:51
    Woonplaats: Bekkevoort
    my honda: Honda Crx Del Sol
    Advertenties:

    Re: auto plastidippen?

    Berichtdoor Leplatje » ma 21 jul 2014, 16:08

    Plastidip is leuk voor een klein oppervlak maar een volledige wagen laten dippen kun je zoiezo best laten doen door iemand die er ervaring mee heeft en een spuitpistool heeft hiervoor (dus niet met spuitbussen).

    Je kan ook uw auto niet meer deftig wassen en als je het er terug afhaalt zit je nog altijd met steenslag, ik vind het eerlijk gezegd geen meerwaarde maar eerder het omgekeerde.
    Maar ik vind dan persoonlijk ook dat een volledig gedipte wagen er wat onafgewerkt en 'ghetto' uitziet, elk zijn ding natuurlijk ;)

    Wel fan van matzwart maar dan eerder gespoten lak of wrap, véél properder naar mijn mening.
    Avatar gebruiker
    Leplatje
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1478
    Geregistreerd: za 27 maart 2010, 07:31
    my honda: Civic
    Advertenties:

    Re: auto plastidippen?

    Berichtdoor WhiteSol » ma 21 jul 2014, 16:48

    Leplatje schreef:Plastidip is leuk voor een klein oppervlak maar een volledige wagen laten dippen kun je zoiezo best laten doen door iemand die er ervaring mee heeft en een spuitpistool heeft hiervoor (dus niet met spuitbussen).

    Je kan ook uw auto niet meer deftig wassen en als je het er terug afhaalt zit je nog altijd met steenslag, ik vind het eerlijk gezegd geen meerwaarde maar eerder het omgekeerde.
    Maar ik vind dan persoonlijk ook dat een volledig gedipte wagen er wat onafgewerkt en 'ghetto' uitziet, elk zijn ding natuurlijk ;)

    Wel fan van matzwart maar dan eerder gespoten lak of wrap, véél properder naar mijn mening.


    x2 :D
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: auto plastidippen?

    Berichtdoor STEFMARIS » ma 21 jul 2014, 17:00

    dan ga ik misschien toch maar overwegen voor de bumper en motorkap gewoon te laten spuiten, niet dat het zo erg is, maar wil gewoon dat het er proper uitziet, als je dit laat spuiten, deze twee delen, van welke prijs spreken we dan ongeveer, 400-500 euro?
    STEFMARIS
    B16 Poster
     
    Berichten: 355
    Geregistreerd: do 10 jan 2013, 18:51
    Woonplaats: Bekkevoort
    my honda: Honda Crx Del Sol
    Advertenties:

    Re: auto plastidippen?

    Berichtdoor WhiteSol » ma 21 jul 2014, 18:09

    STEFMARIS schreef:dan ga ik misschien toch maar overwegen voor de bumper en motorkap gewoon te laten spuiten, niet dat het zo erg is, maar wil gewoon dat het er proper uitziet, als je dit laat spuiten, deze twee delen, van welke prijs spreken we dan ongeveer, 400-500 euro?



    Dat varieert enorm .. Als ge via via iemand kent die het na z'n uren kan doen valt da heel goed mee tov als ge bij nen erkende carrossier gaat aankloppen dieje het tijdens z'n uren moet doen :)

    Spuitklaar zetten in grondverf kan ik bv voor een prijske doen :-)
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: auto plastidippen?

    Berichtdoor STEFMARIS » ma 21 jul 2014, 18:14

    WhiteSol schreef:
    STEFMARIS schreef:dan ga ik misschien toch maar overwegen voor de bumper en motorkap gewoon te laten spuiten, niet dat het zo erg is, maar wil gewoon dat het er proper uitziet, als je dit laat spuiten, deze twee delen, van welke prijs spreken we dan ongeveer, 400-500 euro?



    Dat varieert enorm .. Als ge via via iemand kent die het na z'n uren kan doen valt da heel goed mee tov als ge bij nen erkende carrossier gaat aankloppen dieje het tijdens z'n uren moet doen :)

    Spuitklaar zetten in grondverf kan ik bv voor een prijske doen :-)


    dan ga ik ter nog is nekeer goe over nadenke, is nog wel wa tijd tot HCB :) als ik toch moest plastidippen zou het wel zijn hoe het moet, ni me buskes ma me een spuitpistool en same me iemand die er al ervaring mee heeft :)
    STEFMARIS
    B16 Poster
     
    Berichten: 355
    Geregistreerd: do 10 jan 2013, 18:51
    Woonplaats: Bekkevoort
    my honda: Honda Crx Del Sol
    Advertenties:

    Re: auto plastidippen?

    Berichtdoor g6reke » ma 21 jul 2014, 20:44

    Ik heb al met verschillende dips gewerkt waaronder ook de echte plastdip.
    Voor mij kwam de beste eruit van http://www.cardip.be/ superglad resultaat echt een verschil .
    Perfect te spuiten met gewoon 1.7mm spuitpistool ipv die elektrische dingen.
    Avatar gebruiker
    g6reke
    B16 Poster
     
    Berichten: 315
    Geregistreerd: za 04 jun 2011, 12:25
    my honda: Accord CW3
    Advertenties:

    Re: auto plastidippen?

    Berichtdoor STEFMARIS » ma 21 jul 2014, 20:55

    g6reke schreef:Ik heb al met verschillende dips gewerkt waaronder ook de echte plastdip.
    Voor mij kwam de beste eruit van http://www.cardip.be/ superglad resultaat echt een verschil .
    Perfect te spuiten met gewoon 1.7mm spuitpistool ipv die elektrische dingen.


    bedankt voor de tip!
    STEFMARIS
    B16 Poster
     
    Berichten: 355
    Geregistreerd: do 10 jan 2013, 18:51
    Woonplaats: Bekkevoort
    my honda: Honda Crx Del Sol
    Advertenties:

    Re: auto plastidippen?

    Berichtdoor STEFMARIS » di 22 jul 2014, 17:11

    @ WhiteSol, gij wrapt toch veel dingen in carbon hé niet? Zo een motorkap doen, is da de moeite en wa kost da ongeveer? :)
    STEFMARIS
    B16 Poster
     
    Berichten: 355
    Geregistreerd: do 10 jan 2013, 18:51
    Woonplaats: Bekkevoort
    my honda: Honda Crx Del Sol
    Advertenties:

    Re: auto plastidippen?

    Berichtdoor WhiteSol » di 22 jul 2014, 22:28

    STEFMARIS schreef:@ WhiteSol, gij wrapt toch veel dingen in carbon hé niet? Zo een motorkap doen, is da de moeite en wa kost da ongeveer? :)



    Daar is mijne doek nie breed genoeg voor :lol: en zelfs als em da wel was, dan neemde et nut een beetje weg van ne carbon capeau eh .. als ge gene echte wilt maar wel de look kan ik enkel maar aanraden van 4D carbon folie te pakken, da komt qua uitzicht vrij dichtbij echte :)

    Thomas De Wilde op facebook is contacteren, dieje kent iemand die daar nog al vrij handig mee is, en hij heeft ook zo'n paar dingen laten doen in 4D carbon ;)
    Afbeelding
    Afbeelding

    Only aim to do your duty, and mankind will give you credit where you fail.
    Avatar gebruiker
    WhiteSol
    Moderator
     
    Berichten: 7118
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:42
    Woonplaats: Schoonderbuken / Scherpenheuvel
    my honda: Crx Del Sol VTi
    Advertenties:

    Re: auto plastidippen?

    Berichtdoor STEFMARIS » di 22 jul 2014, 22:36

    WhiteSol schreef:
    STEFMARIS schreef:@ WhiteSol, gij wrapt toch veel dingen in carbon hé niet? Zo een motorkap doen, is da de moeite en wa kost da ongeveer? :)



    Daar is mijne doek nie breed genoeg voor :lol: en zelfs als em da wel was, dan neemde et nut een beetje weg van ne carbon capeau eh .. als ge gene echte wilt maar wel de look kan ik enkel maar aanraden van 4D carbon folie te pakken, da komt qua uitzicht vrij dichtbij echte :)

    Thomas De Wilde op facebook is contacteren, dieje kent iemand die daar nog al vrij handig mee is, en hij heeft ook zo'n paar dingen laten doen in 4D carbon ;)


    jaa voor doek had ik wel gezorgd, ik weet gewoon ni goe wa ter mee te doen, op het einde zal het toch maar het best zijn om de boel te spuiten :)
    STEFMARIS
    B16 Poster
     
    Berichten: 355
    Geregistreerd: do 10 jan 2013, 18:51
    Woonplaats: Bekkevoort
    my honda: Honda Crx Del Sol
    Advertenties:

    Volgende

    Keer terug naar Exterieur

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten