Spiegels laten veranderen in Koplampen.

Spiegels laten veranderen in Koplampen.

Berichtdoor SoniQske » di 22 okt 2013, 16:18

Omdat van Xenon naar Halogeen gaan niet zo simpel blijkt te zijn zou ik graag de spiegels willen laten veranderen van de originele JDM Xenons.Weet iemand waar ik daarbij terecht kan?


Greetz SoniQske
SoniQske
Camino user
 
Berichten: 33
Geregistreerd: za 08 jun 2013, 00:05
my honda: EK9
Advertenties:



  • Re: Spiegels laten veranderen in Koplampen.

    Berichtdoor Nasty » di 22 okt 2013, 18:50

    SoniQske schreef:Omdat van Xenon naar Halogeen gaan niet zo simpel blijkt te zijn zou ik graag de spiegels willen laten veranderen van de originele JDM Xenons.Weet iemand waar ik daarbij terecht kan?


    Greetz SoniQske


    Weet je zeker dat het oem xenon is en geen aftermarket ingebouwd kitje? Want ik vind t echt vreemd dat je een prefacelift ep3 hebt zonder projectors. De facelift EP3 is geleverd met xenon optioneel, maar de prefacelift ook?
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: Spiegels laten veranderen in Koplampen.

    Berichtdoor Nasty » di 22 okt 2013, 18:54

    Hier is de oem kabeldiagram van de Civic EP (verlichting)

    Afbeelding
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: Spiegels laten veranderen in Koplampen.

    Berichtdoor SoniQske » di 22 okt 2013, 19:16

    Ik heb een witte JDM CTR EP3 daarmee heeft die al Xenon.Ben vandaag bij Bart Rongé (van het forum hier) geweest van de Honda garage en die zei ook dat dit standaard was.Op mijn EK9 zat wel aftermarket Xenon.
    SoniQske
    Camino user
     
    Berichten: 33
    Geregistreerd: za 08 jun 2013, 00:05
    my honda: EK9
    Advertenties:

    Re: Spiegels laten veranderen in Koplampen.

    Berichtdoor Raidon » di 22 okt 2013, 19:32

    Klopt idd, heb een 5-tal chassisnummers ingegeven van pre facelift's en hadden allemaal originele Xenon. Bekabeling + inbouw is allemaal origineel. Voorbeeld EP3-100569

    Deze EP3's hebben Bi-xenon waarmee ik niet direct een antwoord weet om het 'simpel' op te lossen om naar halogeen te gaan waarbij een H4 lamp wordt gebruikt /pre facelift koplamp/. Met simpel bedoel ik geen kabelbomen te veranderen.
    Honda Civic Type R FK2 - #1640
    -> 10 jaar professioneel Honda ervaring !
    Raidon
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:06
    Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
    my honda: FK2 #1640
    Advertenties:

    Re: Spiegels laten veranderen in Koplampen.

    Berichtdoor SoniQske » di 22 okt 2013, 20:24

    Heb mijn lichten er eens terug in gestoken en de plaats op de muur waar het meeste licht kwam was een vlakke lijn,dus denk wel dat de Xenons goed zijn.Maar nu blijkt dat dat voor de keuring niet meer telt.
    SoniQske
    Camino user
     
    Berichten: 33
    Geregistreerd: za 08 jun 2013, 00:05
    my honda: EK9
    Advertenties:

    Re: Spiegels laten veranderen in Koplampen.

    Berichtdoor Raidon » di 22 okt 2013, 20:49

    SoniQske schreef:Heb mijn lichten er eens terug in gestoken en de plaats op de muur waar het meeste licht kwam was een vlakke lijn,dus denk wel dat de Xenons goed zijn.Maar nu blijkt dat dat voor de keuring niet meer telt.


    Dan zouden ze bvb. een nissan primera ook moeten afkeuren. Zou gewoon proberen. Je gaat niemand verblinden imo.
    Honda Civic Type R FK2 - #1640
    -> 10 jaar professioneel Honda ervaring !
    Raidon
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:06
    Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
    my honda: FK2 #1640
    Advertenties:

    Re: Spiegels laten veranderen in Koplampen.

    Berichtdoor krissedc2 » za 02 nov 2013, 19:26

    als u lichtbeeld goed is heb je geen probleem maar zonder aanpassing op JDM lichte lukt da jammer gng niet....
    de beste oplossing is gwn ep1/2/3/4...lichten kopen(eu dan) en jaarlijks voor de keuring wisselen, de kans dat het mislukt is er echt....zeker als je het nog nooit eerder gedaan hebt en degene die het gedaan hebben zullen er niet hebberig op zijn om het nog eens te doen :D

    ik persoonlijk zou JDM lichten nooit aanpassen, daarvoor is het aanbod te klein en de vraag te groot...

    en raidon : waarom een nissan primera afkeuren? :D in principe moet er een E keur op de lichten staan, ze gaan da nu ni controleren denk ik , tenzij u lichtbeeld eigenlijk 180° gedraaid is...
    btw heeft de jdm ctr ep3 koplampsproeiers? anders moogt ge xenon swso al vergeten voor de keuring :nee:

    tis wel gelijk raidon zegt: wie ni waagt blijft maagd, kan goed zijn als ze de japanse prentjes zien ze zegge ok , tzal wel in orde zijn :p
    krissedc2
    B20 Poster
     
    Berichten: 572
    Geregistreerd: wo 27 jul 2011, 20:07
    Woonplaats: wetteren
    my honda: dc2
    Advertenties:

    Re: Spiegels laten veranderen in Koplampen.

    Berichtdoor Raidon » zo 03 nov 2013, 08:58

    krissedc2 schreef:als u lichtbeeld goed is heb je geen probleem maar zonder aanpassing op JDM lichte lukt da jammer gng niet....
    de beste oplossing is gwn ep1/2/3/4...lichten kopen(eu dan) en jaarlijks voor de keuring wisselen, de kans dat het mislukt is er echt....zeker als je het nog nooit eerder gedaan hebt en degene die het gedaan hebben zullen er niet hebberig op zijn om het nog eens te doen :D

    ik persoonlijk zou JDM lichten nooit aanpassen, daarvoor is het aanbod te klein en de vraag te groot...

    en raidon : waarom een nissan primera afkeuren? :D in principe moet er een E keur op de lichten staan, ze gaan da nu ni controleren denk ik , tenzij u lichtbeeld eigenlijk 180° gedraaid is...
    btw heeft de jdm ctr ep3 koplampsproeiers? anders moogt ge xenon swso al vergeten voor de keuring :nee:

    tis wel gelijk raidon zegt: wie ni waagt blijft maagd, kan goed zijn als ze de japanse prentjes zien ze zegge ok , tzal wel in orde zijn :p


    Heb niet gezegd dat ze een Primera gaan afkeuren he ;)

    Dat model heeft een vlak lichtbeeld (kan zijn ook nog andere modellen maar daar heb ik geen weet van):

    Afbeelding

    Men ITR in der tijd met 96 spec lichten hadden dit beeld ook, geen E-keur wel door de keuring geraakt zonder problemen. (ook niet aangepast).

    Normale lichtbeeld van een LHD:

    Afbeelding

    Dus als het een vlak beeld is wat je krijgt bij de xenons zou ik enkel koplamp sproeiers zetten en naar keuring gaan.
    Honda Civic Type R FK2 - #1640
    -> 10 jaar professioneel Honda ervaring !
    Raidon
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 1092
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:06
    Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
    my honda: FK2 #1640
    Advertenties:


    Keer terug naar Exterieur

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten