Matten vastleggen

Matten vastleggen

Berichtdoor Connix » vr 02 sep 2011, 11:46

In mama hare Ep1 heeft ze altijd last gehad dat de matten naar voor schuiven onder de pedalen in, met gevolg dat die soms wel is in de weg steken. Ik dacht dat dat aan haar lag maar blijkbaar is dat toch niet het geval omdat ik het zelf ook voor heb. Nu weet ik dat in de ep1 van ons een bevestigingshaakje in de mat zit en in de bodem om die vast te leggen (die is ze natruulijk kwijt dus kan die niet meer vastgehangen worden) en aangezien ik ander matten heb liggen dan de originele heb ik dit niet of dit nooit geweest. Nu was mijn vraag of iemand weet of ik zo een stukskes ergens kan vastkrijgen en hoe dat zou kunne vastgemaakt worden in de bodem, aangezien ik nog niet de tijd heb gehad om dit uitgebreid op te zoeken en het mij toch redelijk stoort en mijn matten wil redden voor ze opgefrommelt zijn en half kapot :D
Afbeelding
Try Harder... ...Or Fail Forever! Think Fast, Live Furious
Afbeelding
Avatar gebruiker
Connix
HCB Veteraan
 
Berichten: 3874
Geregistreerd: do 26 aug 2010, 17:20
Woonplaats: Schaffen
my honda: Civic EP2
Advertenties:



  • Re: Matten vastleggen

    Berichtdoor Nasty » vr 02 sep 2011, 12:04

    Connix schreef:In mama hare Ep1 heeft ze altijd last gehad dat de matten naar voor schuiven onder de pedalen in, met gevolg dat die soms wel is in de weg steken. Ik dacht dat dat aan haar lag maar blijkbaar is dat toch niet het geval omdat ik het zelf ook voor heb. Nu weet ik dat in de ep1 van ons een bevestigingshaakje in de mat zit en in de bodem om die vast te leggen (die is ze natruulijk kwijt dus kan die niet meer vastgehangen worden) en aangezien ik ander matten heb liggen dan de originele heb ik dit niet of dit nooit geweest. Nu was mijn vraag of iemand weet of ik zo een stukskes ergens kan vastkrijgen en hoe dat zou kunne vastgemaakt worden in de bodem, aangezien ik nog niet de tijd heb gehad om dit uitgebreid op te zoeken en het mij toch redelijk stoort en mijn matten wil redden voor ze opgefrommelt zijn en half kapot :D


    Onder de bestuurderszetels heb je een soort L-bracket die je vastschroeft aan de bodem. en daar prik je je mat in vast ;)
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: Matten vastleggen

    Berichtdoor Connix » vr 02 sep 2011, 18:30

    ja maar ik heb niks om die vast te maken dat is het net :D kzou da willen vasthangen maar kweet nu ni direct ergans waar ge zo van die stoppen of hoe ge dat ook noemt kunt krijgen
    Afbeelding
    Try Harder... ...Or Fail Forever! Think Fast, Live Furious
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Connix
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3874
    Geregistreerd: do 26 aug 2010, 17:20
    Woonplaats: Schaffen
    my honda: Civic EP2
    Advertenties:

    Re: Matten vastleggen

    Berichtdoor Eatmydust » vr 02 sep 2011, 19:30

    Ff in de Brico ofzo een stukje zelfklevende velcro gaan halen en dan is uw probleem opgelost.
    Eatmydust
    B16 Poster
     
    Berichten: 398
    Geregistreerd: zo 06 feb 2011, 13:48
    Advertenties:

    Re: Matten vastleggen

    Berichtdoor Connix » vr 02 sep 2011, 19:31

    daar had ik zelf ook nog ni aan gedacht ma das mss geen slecht idee
    Afbeelding
    Try Harder... ...Or Fail Forever! Think Fast, Live Furious
    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Connix
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3874
    Geregistreerd: do 26 aug 2010, 17:20
    Woonplaats: Schaffen
    my honda: Civic EP2
    Advertenties:

    Re: Matten vastleggen

    Berichtdoor lifebeginsat8000rpm » za 03 sep 2011, 08:05

    Connix schreef:daar had ik zelf ook nog ni aan gedacht ma das mss geen slecht idee


    bij ons hebben ze de op het werk lans elke kant 2 da ligt daar met hopen .... ;)
    Avatar gebruiker
    lifebeginsat8000rpm
    H22 Poster
     
    Berichten: 625
    Geregistreerd: vr 13 aug 2010, 22:55
    my honda: eg6
    Advertenties:

    Re: Matten vastleggen

    Berichtdoor dom » za 03 sep 2011, 21:30

    schroefje door mat in bodem, Done :-)
    Avatar gebruiker
    dom
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 2561
    Geregistreerd: zo 17 okt 2010, 19:16
    Woonplaats: Deurne
    my honda: Del Sol Motegi
    Advertenties:

    Re: Matten vastleggen

    Berichtdoor Lycan » za 17 sep 2011, 17:25

    Als je een nieuwe OEM mattenset bij Honda koopt, krijg je die pinnetjes (waar je het matje aan vast kunt leggen) er gratis bij ;) toen ik een EP3 mattenset voor mijn EM2 kocht zatten er namelijk ook OEM EP3 pinnetjes bij ... deze kun je dan met 2 schroefjes aan je bodem bevestigen ... de gaatjes in je bodem zitten er standaard al ;)

    Ow enne, een EP3 mattenset kost € 72,28 dus ik neem aan dat je een nieuwe EP1 mattenset voor rondt de € 50 wel zult kunnen krijgen ;)
    Mijn welkomstopic: viewtopic.php?f=6&t=5936

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Lycan
    D16 Poster
     
    Berichten: 185
    Geregistreerd: vr 26 aug 2011, 14:30
    Woonplaats: Omgeving Breda
    my honda: Civic Coupe EM2
    Advertenties:

    Re: Matten vastleggen

    Berichtdoor Mr. Horse-Power » vr 23 sep 2011, 17:52

    Het zelfde voor de FN, als je daar een OEM mattenset voor kocht zaten die er ook steeds bij.
    Bij mij moesten er wel gaatjes in de bodemvloermat gemaakt worden want die bevestigingspinnen waren met een kliksysteem.

    Maar velcro kan hier ook zeker en vast een hulpmiddel zijn.
    Avatar gebruiker
    Mr. Horse-Power
    D15 Poster
     
    Berichten: 115
    Geregistreerd: zo 11 apr 2010, 15:28
    Woonplaats: Aalst
    my honda: Civic FN1
    Advertenties:


    Keer terug naar Interieur

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten