Verwarming EP1

Verwarming EP1

Berichtdoor TimVDV » ma 10 okt 2016, 16:48

Dag mannen,
Ik heb een probleem met de verwarming van mijnen EP1, als ik em helemaal op warm zet en vollenbak laat blazen wordt de lucht niet warm, zelfs ni als de motor al goe warm is.
Weet er iemand soms wat het probleem zou kunnen zijn, zou da graag zo snel mogelijk wille oplossen aangezien het steeds kouder wordt.
Alvast bedankt,
Tim.
Straights are for fast cars...
Corners are for fast drivers.
Avatar gebruiker
TimVDV
Camino user
 
Berichten: 32
Geregistreerd: wo 15 apr 2015, 20:11
Woonplaats: Ergens in nergens
my honda: 2005 Honda Civic EP1
Advertenties:



  • Re: Verwarming EP1

    Berichtdoor vtiprelude » ma 10 okt 2016, 18:18

    kabelbevestiging aan paneeltje afgebroken,

    dan draait de knop wel maar de kabel draait de klep nie open of toe,
    once a honda,always a honda.drive fast,drive honda

    what doesn't kill you,makes you stronger!
    Avatar gebruiker
    vtiprelude
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3884
    Geregistreerd: do 25 maart 2010, 23:11
    Woonplaats: in de beschaafde wereld
    my honda: accord tourer
    Advertenties:

    Re: Verwarming EP1

    Berichtdoor Vjeetn » di 01 nov 2016, 14:15

    Heb onlangs zelf voorgehad dat de bevestiging afgebroken was waardoor ik geen verwarming meer had.
    Eerst dacht ik dat het plastiek pinnetje waar de kabel met het oogje aan vast hangt zou afgebroken zijn. Maar toen ik de middenconsole eruit haalde bleek dat de clip waarmee die kabel wordt vastgehouden uit het paneel gebroken was.
    Not what I was expecting...

    Net zoals vtiprelude dus ook al zei is bij jou waarschijnlijk net hetzelfde gebeurd (of het pinnetje is daadwerkelijk afgebroken).

    Wat eventueel ook kan is je thermostaat die stuk is gegaan?
    Heb dit zelf nog niet voor gehad maar als het dat is kan dit filmpje misschien helpen:
    https://www.youtube.com/watch?v=VnnEQXrpspU

    Al zou ik toch eerder kijken of het probleem bij dat pinnetje of kabelclip zit.
    Vond de middenconsole uithalen echt wel een klotewerk omdat je die kabels niet zomaar er even uit trekt...

    Hieronder zie je hoe ik mijn clip 'hersteld' heb.
    Een dun metalen plaatje uitgezaagd, geplooid zodat het wat meegaat met de hoogteverschillen op het plastiek deel, gaten voorgeboord (!) en dan korte schroeven erin.

    Afbeelding

    Op foto zit de kabel er (nog) niet in. Tot nu toe geen problemen meer gehad met mijn verwarming :)
    In de toekomst bedien ik mijn verwarming toch iets voorzichtiger :D
    Vjeetn
    Dax rookie
     
    Berichten: 5
    Geregistreerd: za 09 aug 2014, 09:15
    my honda: Civic EP1 1.4
    Advertenties:

    Re: Verwarming EP1

    Berichtdoor TimVDV » ma 07 nov 2016, 18:12

    Allebei bedankt voor ulle antwoord,
    Ondertussen heb ik de verwarming al gefixt en het probleem was dat de kabel die rond de regelaar zit (en dus waarmee als je aan de knop van de temperatuur draait de kabel ofwel trekt ofwel duwt) los was gekomen. Ik heb hem dus terug vastgezet en nu blaast hij terug warm maar nu zijn er wel 2 nieuwe problemen opgedoken :( ten eerste: De temperatuurknop kan ik volledig naar de warme kant draaien maar slecht 1/2 naar de koude kant (het voelt net aan ofdat hij ergens geblokkeerd zit maar ik zou niet weten waar, en ik wil ook ni te hard trekken omdat ik schrik heb om iets kapot te maken). En ten tweede, net hetzelfde probleem maar met de knop om de blaasrichting te wijzigen (op ruiten, voeten, gezicht,...) Ik kan de knop helemaal naar boven draaien (ruiten) maar ongeveer slecht een kwart naar beneden. Ik heb geen idee wat er mis is en ik wordt er ambetant van omdat ik lang bezig hem gezeten om die temperatuur te fixen en in de plaats van dat da volledig is opgelost krijg ik er 2 nieuw probleme bij. Ik ga daarom met den auto is naar een garage van Honda en ik hoop da die manne da deftig kunnen fixen (en dat die rekening daarvan niet te gepeperd gaat zijn).
    Straights are for fast cars...
    Corners are for fast drivers.
    Avatar gebruiker
    TimVDV
    Camino user
     
    Berichten: 32
    Geregistreerd: wo 15 apr 2015, 20:11
    Woonplaats: Ergens in nergens
    my honda: 2005 Honda Civic EP1
    Advertenties:

    Re: Verwarming EP1

    Berichtdoor Nasty » wo 23 nov 2016, 05:57

    Wat er is gebeurd is, dat toen je de lusjes opnieuw rond de haakjes deed, de stand van je knop niet klopte met de werkelijke positie.

    Wat je kan doen is weer loshalen.
    Kijken welke richting je blazerpinnetje beneden schuift bij het uiterst links draaien van je knop.
    Haak het lusje beneden los.
    Schuif dat pinnetje dan ook naar de uiterste positie (net als je knop).
    Lusje terug vast.
    Herhaal dit met de temperatuur.
    Probleem opgelost.
    2007 Honda Accord Executive

    Afbeelding
    Avatar gebruiker
    Nasty
    HCB Veteraan
     
    Berichten: 3692
    Geregistreerd: di 23 maart 2010, 21:34
    Woonplaats: Neerpelt
    my honda: CL7
    Advertenties:

    Re: Verwarming EP1

    Berichtdoor TimVDV » vr 25 nov 2016, 19:14

    Update:
    Ondertussen is het probleem opgelost, het oogje van de kabel voor de temperatuurregeling was inderdaad losgkomen en de kabel zelf werd niet goed vastgehouden door het klemmetje waar deze normaal in vastzit, heb dan de kabel iets dikker gemaakt door een paar laagjes tape rond het deel te doen waar de kabel wordt vastgehouden, en deze zo steviger vastgezet met het klemmetje. Daarna het oogje terug rond de regelaar gedaan en een kabelbinder vastgetrokken onder het oogje zodat deze niet meer kan verschuiven. Daarna was het probleem opgelost en nu werkt de verwarming weer zoals het hoort!!
    Alvast bedankt aan alle bovenstaande mensen voor het handige advies!
    Groeten,
    Tim.
    Straights are for fast cars...
    Corners are for fast drivers.
    Avatar gebruiker
    TimVDV
    Camino user
     
    Berichten: 32
    Geregistreerd: wo 15 apr 2015, 20:11
    Woonplaats: Ergens in nergens
    my honda: 2005 Honda Civic EP1
    Advertenties:


    Keer terug naar Interieur

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten